سه شنبه 19 اسفند 1393-15:44

سردار مسعود جعفری نسب:

بعضي سايت ها خوبي هاي يك مسئول را نمي بينند

خبرنگار مازندنومه در نخستين جشنواره رسانه، نظم و امنيت اجتماعي رتبه برتر را به دست آورد/ سردار مسعود جعفری نسب: تنها مشكل ما در حوزه بي حجابي و بدحجابي است/ آتش بازي بعد از ساعت 8.30 شب،ايجاد مزاحمت براي مردم و شهروندان خواهد بود/با كساني كه به همراه سگ و با لباس هاي زننده در شهرك هاي ساحلي حضور مي يابند برخورد خواهد شد.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمداسماعیل بخشی سورکی: اختتاميه نخستين جشنواره رسانه، نظم و امنيت اجتماعي صبح امروز با معرفي آثار برتر به كار خود خاتمه داد.

در اين مراسم كه در سالن همايش فرماندهي انتظامي مازندران تشكيل شد، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبرزاده -معاون اجتماعی نيروي انتظامي مازندران- گفت: پليس در راستاي پيشگيري و پيش بيني اجتماعي از هر گونه ناهنجاري هاي اجتماعي جلوگيري خواهد كرد.

وي ابراز داشت: بازتاب مطلوب جشنواره نظم و امنيت عمومي به منظور افزايش ايجاد امنيت عمومي با همكاري اصحاب رسانه، فرهيختگان و صاحبان قلم و انديشه در سطح استان برگزار شد.

حجت الاسلام اكبرزاده گفت: تقويت بستر و اهداف رسانه اي به منظور بسط و گسترش تعامل مشترك و تقويت سهم رسانه ها در ايجاد امنيت عمومي از اهداف برگزاري اين جشنواره بوده است.

وي با اشاره به این که با انتشار پوسترهاي تبليغاتي به اصحاب رسانه استان اطلاع رساني شد، افزود: در بخش هاي مختلف خبر، گزارش، عكس و يادداشت 25 اثر انتخاب و در نهايت شش اثر به عنوان اثر برتر و هفت اثر به عنوان اثر برگزيده انتخاب شدند.

* بعضي سايت ها اصلا خوبي هاي يك مسئول را نمي بينند،

سردار سرتيپ دوم پاسدار مسعود جعفري نسب-فرمانده انتظامي مازندران-نيز در اين مراسم ضمن قدردانی از حضور رسانه ها و مشاركت آن ها در بحث امنيت عمومي اظهار داشت: از صدا و سيما كه در همه ابعاد، موضوعات امنيتي را به سمع ونظر مردم رساند، تشكر مي كنيم.

وي با بيان اينكه ديگر پليس به صورت پدافند عمل نمي كند و در برابر اراذل و اوباش آفندي و حمله اي اقدام خواهد كرد، افزود: در اين بين مهم ترين نقش را رسانه ها برعهده دارند كه در حوزه هاي نوشتاري و مطبوعاتي بسيار فعال هستند.

فرمانده انتظامي مازندران با تاكيد بر اينكه فعاليت رسانه ها و اطلاع رساني آنها نقش مطلوبي بر زندگي مردم گذاشته است، افزود: مازندران بيشترين كاربرهاي اينترنت را در كشور داراست و اين ظرفيت نشان داد كه مي توان از ابزار رسانه و اينترنت به شكل درستي بهره برد.

جعفري نسب ابراز داشت: اخبار و نظرات مردم را در رسانه ها مطالعه مي كنم و همه اين افكار براي ما به عنوان راهكار محسوب مي شود، چرا كه براي شخص بنده آرا و نظر مردم مهم است.

وي با بيان اينكه پليس به دنبال ايجاد آرامش براي مردم است، گفت: اگر منسجم عمل نكنيم تاثيرگذاري منفي صورت خواهد گرفت.

اين مسئول تصريح كرد:حساسيت در كار اطلاع رساني بسيار بالاست و اگر كوچكترين اشتباهي صورت پذيرد، پيامدهاي ناگواري براي مردم در پي خواهد داشت.

فرمانده انتظامي مازندران با بيان اينكه بعضي سايت ها اصلا خوبي هاي يك مسئول و شخصيت را نمي بينند، افزود: شايسته اين است كه هم بدي ها و هم خوبي هاي طرف را ببينيم.

وي گفت: خوشبختانه در حوزه رسانه در طول يك سال و نيم گذشته هيچ مورد برنامه ريزي شده اي عليه نيروي انتظامي نداشتيم و نيت سوئي در اين خصوص وجود نداشته است.

سردار جعفري نسب تصريح كرد: رابطه تنگاتنگي بين امنيت و حوزه رسانه برقرار شده است كه اين رابطه قابل ستايش است، چرا كه رسانه ها نيز مانند سرباز به مردم خدمت مي كنند.

وي با اشاره به فرا رسيدن سال جديد اظهار داشت: مشكل خاصي در استان نداريم و در ده ماه گذشته رتبه سوم ترافيك و كاهش كشته در سطح كشور را داشتیم.

فرمانده انتظامي مازندران به كاهش ناهنجاري اجتماعي و آزاردهنده در جامعه اشاره كرد و گفت: نقاط آلوده وضعيت مطلوبي يافته است و تنها مشكل ما در حوزه بي حجابي و بدحجابي است.

اين مسئول وحدت و انسجام در همه زمينه ها را لازمه رشد و توسعه عنوان كرد و گفت: اين رويه در حوزه هاي فرهنگي و خدماتي در خصوص حجاب بايد وجود داشته باشد تا بتوان نسبت به آينده آن خوش بين بود.

وي به افزايش كشفيات در حوزه مواد مخدر به 60 درصد و كاهش13 درصدي سرقت در 9 ماه گذشته اشاره كرد و گفت: در ارتباط با ايام نوروز حضور نيروي انتظامي افزايش خواهد يافت تا اگر مشكلي ايجاد شد در اسرع وقت حل شود.

سردار جعفري نسب به چهارشنبه آخر سال و سنت ها و باورهاي مردم در اين خصوص اشاره كرد و گفت: متاسفانه اين سنت در اثر گذشت زمان به تركاندن نارنجك و ترقه و....ختم شده، باعث انفجارهايي مي شود كه قطع دست و پا را به دنبال دارد.

وي ادامه داد: كارهاي خوبي در اين زمينه صورت گرفته است و اشرافيت انتظامي هم در اين زمينه وجود دارد.

فرمانده انتظامي مازندران به همكاري خانواده با پليس اشاره كرد و گفت: آتش بازي بعد از ساعت 8.30 شب،ايجاد مزاحمت براي مردم و شهروندان خواهد بود.

وي با تاكيد بر اينكه از ساعت چهار بعد از ظهر در شهر مستقر خواهيم بود، افزود: حضور پليس در مناطق آلوده كه در سالهاي قبل باعث قطع شدن دست و پا و يا آسيب ديدن مردم شده است بيشتر خواهد بود.

سردار جعفري نسب گفت: براي نوروز هم برنامه هاي خوبي داريم و برنامه ترافيكي ما از 25 اسفندماه اجرايي خواهد شد.

وي با بيان اينكه نگران ميهمان هايي هستيم كه رعايت حريم شهروندان و حرمت ها را نمي كنند، افزود: ريختن آشغال، فرهنگ هاي وارداتي و رعايت نكردن شئون اخلاقي در برخي شهرك هاي ساحلي از جمله مواردي است كه به شدت با آن برخورد خواهيم كرد.

فرمانده انتظامي مازندران ابراز داشت: امسال با كساني كه به همراه سگ و با لباس هاي زننده در شهرك هاي ساحلي حضور مي يابند برخورد خواهد شد كه ديگر جرات انجام چنين كاري نداشته باشند.

وي تصريح كرد: با عرق خورها به شدت برخورد خواهيم كرد و كاري مي كنيم كه امنيت براي ميهمانان و مردم قابل لمس باشد.

جعفري نسب از استقرار 22 قرارگاه نوروزي خبر داد و گفت: تلاش مي كنيم تعداد قرارگاه هاي فرعي و كلانتري ها را به 100 عدد برسانيم.

اين مسئول همچنين با اشاره به تعمير ماشين هاي پليس از تعويض شيفت هاي پليس در مكان استقرار ماشين خبر داد و گفت: در روز 13 فرودين نيز ماموران انتظامي به همراه خانواده هاي خود در كنار مردم حضور خواهند يافت تا هم امنيت و آرامش برقرار شود و هم در كنار خانواده خود حضور داشته باشند.

در پايان اين مراسم از خبرنگاران برتر در جشنواره رسانه، نظم و امنيت قدردانی شد كه اثر محمداسماعیل بخشی سورکی -خبرنگار مازندنومه- با عنوان"تضعيف دولت، تضعيف رهبري است" در کنار چند اثر دیگر حايز رتبه برتر شد.

در بخش خبر نیز کلثوم فلاحی -همکار دیگر ما- از خبرگزاری فارس حائز رتبه برتر شد.