چهارشنبه 27 مهر 1384-0:0

9 سال ، 9درصد!

نماينده نوشهر و چالوس در تذكر آئين‌نامه‌اي خود با اشاره به اين‌كه پروژه تهران_شمال بعد از گذشت 9 سال فقط 9درصد پيشرفت فيزيكي داشته،گفت: جالب است كه مسئولان اين پروژه مرا به نشر اكاذيب و تشويش اذهان عمومي متهم كرده‌اند.


انوشيروان محسني امروز چهارشنبه در جلسه علني مجلس در تذكري آيين‌نامه‌اي خطاب به رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: تذكر بنده در مورد ماده 23 بند 11 در رابطه با حفظ شان و منزلت و اقتدار مجلس دفاع از حقوق و جايگاه قانوني نمايندگان است. با توجه به ضرورت پيگيري اجراي قوانين، مصوبات و مطالبات مردمي و لزوم اجراي سريعتر پروژه‌هاي عمراني، بنده از سال 79 در مجلس ششم به اين علت كه خودم هر هفته شاهد حوادث تلخ و ناگوار جاده‌اي در مسير فعلي يعني جاده كندوان هستم پيگير اجراي بزرگراه تهران شمال بوده‌ام.
نماينده مردم نوشهر با اشاره به اين‌كه در يك ماموريت نظارتي دو تن از نمايندگان مجلس جان خود را در اين جاده از دست داده‌اند، تاكيد كرد: براساس نظر كارشناسي وزارت راه از نظر خطرپذيري، جاده كندوان رتبه اول را دارد.
محسني با اشاره به اين‌كه مسئولان آزاد راه تهران شمال به خاطر نشر اكاذيب از وي شكايت كرده‌اند عنوان داشت: پروژه‌اي كه از سال 75 شروع شده بود و بايد سال 82 به اتمام مي‌رسيد، 9 سال از شروع پروژه گذشته و فقط 9 درصد پيشرفت فيزيكي دارد. خنده‌دار است كه اين افراد به من مي‌گويند چرا شما اين مساله را در مجلس پيگيري مي‌كنيد.
نايب رئيس كميسيون بهداشت با اشاره به اين‌كه پروژه تهران شمال باعث ايجاد عدم اعتماد افكار عمومي شده است، گفت: اين پروژه كه بايد 250 ميليارد تومان هزينه برمي‌داشت هم‌اكنون 900 ميليارد تومان هزينه بر داشته است و به تعويق افتادن اين پروژه باعث تعويق در برنامه‌هاي توسعه‌اي منطقه شده است و از همه مهمتر تلفات انساني در طول اين سال‌ها در اين جاده ايجاد شده است.
محسني تصريح كرد:اگر حق نمايندگان نظارت، پيگيري و سوال است سوال من اين است كه چرا بعد از گذشت 9 سال 9 درصد اين پروژه پيشرفت داشته و عليرغم شكايت مسئولان اين پروژه از بنده به خاطر نشر اكاذيب و تشويش اذهان عمومي، چرا هيئت رئيسه مجلس به دنبال پي گيري اين مسئله نبوده است.

وي افزود: ديروز تك و تنها سه ساعت به دادگاه رفتم، در حاليكه وقتي يك بخشدار به دادگاه مي‌رود، يك وكيل حقوقي همراهش است اما در مورد نمايندگان چنين نيست.

حدادعادل نيز در پاسخ گفت: مجلس، مدافع حقوق نمايندگان است ولي اگر مساله شخصي باشد، جزء حقوق نماينده محسوب نمي‌شود.
در ادامه حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز در پاسخ به اين تذكر نماينده چالوس و نوشهر با اشاره به اين كه مجلس از حقوق نمايندگان و از مصونيتي كه طبق قانون اساسي به آنها داده شده، در دفاع از حقوق ملت و بيان حقايق دفاع مي‌كند، افزود:البته اگر اين مسئله شخصي باشد و مستلزم توهين، افترا يا مسائلي از اين قبيل باشد، ديگر جزو حقوق نماينده محسوب نمي‌شود. اما اگر مسئله مورد اولي باشد كه ذكر كردم، مطمئناً وظيفه هيئت رئيسه دفاع از حقوق نماينده است و در مورد مسئله شما نيز ما از طريق قوه قضائيه اين قضيه را پيگيري مي‌كنيم.(mehrnews)