پنجشنبه 28 اسفند 1393-18:43

یک روز با خاطره و رضا

« غمگین» ها لبخند زدند

بسته ویژه نوروز-1/با پی گیری مازندنومه و کمک و حمایت برخی سازمان ها، در آخرین روز سال، لبخند شادی و رضایت بر چهره کودک کار -رضاغمگین- و خواهرش نشست.


مازندنومه؛ سرویس مهرورزان، سردبیر: چهارشنبه 27 اسفندماه گزارشی در مازندنومه انتشار یافت با عنوان «او کودکی هایش را گم کرده است» که گفت و گویی بود با پسر12 ساله سورکی -رضاغمگین-

رضا در یک خانواده بدسرپرست و تهی دست نزد نامادری اش در سورک زندگی می کند. او سواد ندارد و هر روز در این هوای سرد و بارانی با دم پایی به ساری می آید تا با واکس زدن کفش های مردم، هزینه های زندگی خود و خانواده اش را تامین کند.

ساعتی پس از انتشار گزارش ابتدا به مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری تلفن زدم و طرح موضوع کردم. دکتر شادمان نیز ضمن پیگیری فوری، موضوع را با مدیرکل بهزیستی مازندران در میان گذاشت و در ادامه با دکتر آرام هم تلفنی صحبت کردم.

این خانواده حتی تلفن در منزل ندارند و اکبرمظلومی -رییس شورای شهر سورک- موبایلش را در اختیار آن ها قرار داد تا هماهنگی های لازم صورت پذیرد

با پیگیری مدیرکل بهزیستی و همکاری رییس شورای شهر سورک، اورژانس اجتماعی بهزیستی، به سرعت و قبل از ظهر همان چهارشنبه به سورک رفت و ضمن بازدید از محل زندگی و وضعیت خانواده رضا، کمک رسانی اولیه را انجام داد تا پس از تعطیلات سال نو، برای تحت پوشش قرار دادن این خانواده اقدام کنند.

از سویی چهارشنبه شب با معاون فرهنگی شهردار ساری نیز ملاقات داشتم و ناصرمعیل نیز قول کمک داد. صبح پنج شنبه همکار خبرنگار ما -فاطمه عربی- با دریافت کمک معاون شهرداری ساری، رضا و خاطره را به بازار برد و برای شان کفش(دو جفت برای هر نفرشان) و کیف و لباس(کاپشن و پیراهن و روسری) و آجیل و ماهی قرمز خرید، ناهار به رستوران شان برد و با آژانس روانه سورک شان کرد.

خرسنیدم که توانستیم در آستانه سال نو و در آخرین ساعت های سال کهنه، لبخندی هر چند مقطعی و کوتاه مدت، روی لب دو کودک نیازمند بنشانیم. از دوستان مان دکتر شادمان، دکتر آرام و همکاران شان، مظلومی و معیل سپاسگزاریم.