شنبه 8 فروردين 1394-20:2

9 تا 11 فروردین ماه همراه با جشنواره دوم کلیا

3 روز با جشنواره کلیا در قائم شهر

رییس شورای شهر قائم شهر: از آنجا که  در فصل برداشت نی شکر آقای حجازی تازه به عنوان شهردار انتخاب شده بود و ما درگیر گرفتن حکم او بودیم، ناگزیر جشنواره را فروردین ماه برگزار می کنیم.


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، رضاشریعتی: جشنواره بومی «کلیا» که نخستین بار پاییز سال 1392 در قائم شهر اجرا شد، سال گذشته برگزار نشد و با تاخیر به فروردین امسال موکول شد.

هر چند قرار است این جشنواره از فردا 9 فروردین ماه در قائم شهر آغاز به کار کند، اکنون حداقل دو ماه است که فصل برداشت نی شکر به پایان رسیده و جشنواره ای که به کلیا موصوف شده از موضوعیت افتاده است!

حامد ابراهیمی -رییس شورای شهر قائمشهر- در گفت وگو با مازندنومه با بیان اینکه جشنواره کلیا از تاریخ نهم تا یازدهم فروردین 94 در پارک ولی عصر این شهرستان برگزار می شود، گفت: ساعت برگزاری این جشنواره از 16 تا 22  با اجرای برنامه های متنوع و شاد است.

وی با اشاره به آنکه شهرستان قائمشهر در گذشته محل تولید نیشکر بوده است، اظهار کرد: در این جشنواره در خصوص نحوه تهیه نیشکر توضیح داده و نمایشگاه آثار بومی‌محلی با هدف گسترش و ترویج آثار و فرهنگ بومی‎ و آئین‎های سنتی مازندران برگزار می‎شود.

رییس شورای شهر قائمشهر در پاسخ به سوال خبرنگار مازندنومه در خصوص علت برگزاری این جشنواره در نوروز با توجه به آنکه آذر و دی فصل تولید نیشکر است، گفت: از آنجا که آقای حجازی در آن برهه زمانی تازه به عنوان شهردار انتخاب شده بود و ما درگیر گرفتن حکم او بودیم، بر اساس قولی که به شهروندان برای برگزاری این جشنواره داده بودیم، قرار شد کلیا اسفند ماه برگزار شود، ولی به جهت حفظ حرمت ایام فاطمیه، برگزاری جشنواره به فروردین ماه موکول شد.

وی در پاسخ به سوال دیگر ما در خصوص اقدامات انجام شده جهت شناساندن جاذبه های گردشگری شهرستان به مسافران و گردشگران گفت: برای مسافر پذیر کردن شهرستان قائمشهر و فاصله گرفتن از عبوری بودن آن، جاذبه های گردشگری نظیر پارک های تالار و سیاهرود را تعریف کردیم، اما جهت موفقیت طرح ها به زمان، هزینه و مدیریت نیاز درست داریم.

گفتنی است اجرای موسیقی مازندرانی از جمله اجرای گروه تبری(برادران و خواهران محمدی)،غذاهای سنتی و غرفه های مربوط به نیشکر از برنامه‎های جنبی جشنواره کلیا است.