دوشنبه 10 فروردين 1394-13:25

9 فروردین، 900 هزار نفر شب اقامت

رکورد میزان اقامت گردشگران شکست

گزارش روز دوشنبه ستاد خدمات سفر استان/ميزان اسكان آموزش و پرورش نسبت به سال گذشته 20 درصد افزايش داشت/ هفتم فروردین 10 درصد تردد و رتبه برتر کشور را به خود اختصاص دادیم.


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، محمداسماعیل بخشی سورکی: سيدعلي قاسمي –مديركل آموزش و پرورش مازندران- در بازديد از ستاد اجرايي خدمات سفر با بيان اينكه سه هزار و 331 كلاس درس در قالب 420 مدرسه در ايام نوروز تجهيز شده است افزود: اين آمار به غير از مراكز تربيت معلم، خانه معلم، مراكز دانشگاهي و اردوگاه هاي استان است.

قاسمي با اشاره به اينكه تاكنون 25 هزار و 619 خانوار اسكان داده شده اند، گفت: از اين تعداد 23 هزار و 530 خانوار فرهنگي و دو هزار و 89 خانوار ديگر نيز غيرفرهنگي بوده اند.

وي به آمار كلي نفرات اسكان داده شده نيز اشاره كرد و اظهار داشت: بيش از 113 هزار و 104 نفر در مراكز ما اسكان داده شده اند كه از اين تعداد 103 هزار نفر از خانواده فرهنگيان و 9 هزار و 303 نفر نيز از غيرفرهنگيان هستند.

اين مسئول با اشاره به اينكه در 22 شهرستان مازندران و 32 منطقه آموزش و پرورش هزار و 190 نفر از همكاران ما به ارائه خدمات به مسافران مشغول هستند گفت: در مجموع ميزان اسكان ما نسبت به سال گذشته 20 درصد افزايش داشته است.

وي ادامه داد: در پيك دوم سفر با توجه به شرايط بهتر آب و هوايي در مازندران انتظار حضور مسافران بيشتري را داريم.

قاسمي همچنين گفت: بيشترين اسكان در شهرستان رامسر، ساري و بابلسر بوده است.

*4 هزار بازدید

دلاور بزرگ‌نیا  با اعلام اینکه بازدید از تمام موزه‌ها، سایت موزه و بناهای تاریخی دولتی رایگان است، اظهار کرد: گردشگران تاکنون 136 هزار مورد از موزه‌های استان بازدید کردند و تاكنون بیش از 276 هزار مورد از اماکن تاریخی مازندران بازدید شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران به رکوردزنی میزان اقامت گردشگران در دور دوم سفر به مازندران اشاره کرد و گفت: 9 فروردین بیش از 900 هزار نفر شب گردشگر در مازندران اقامت داشتند.

وی با اشاره به اینکه از 27 اسفند ماه سال گذشته تاکنون بیش از 7 میلیون مسافر نفر شب اقامت در مازندران گزارش شده است، افزود: هفتم فروردین سال‌جاری با اختصاص 10 درصد تردد کشور رتبه برتر را به خود اختصاص داد.

بزرگ‌نیا ادامه داد: در هشتم فروردین مازندران 10/5 درصد تردد کشور را به خود اختصاص داد که در 9 فروردین میزان تردد در محورهای مازندران به 9/7 درصد رسید که رتبه دوم کشوری را کسب کرد.

وی به تعداد بازدید‌های نظارتی انجام شده از صنوف مختلف شامل واحدهای اقامتی، پذیرایی، مراکز بهداشتی، درمانی، حمل و نقل و مواد غذایی اشاره کرد و افزود: تاکنون سه هزار و 931 مورد بازدید به عمل آمد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران تعداد تشویق از تاسیسات گردشگری، اقامتی و سایر صنوف را 117 مورد دانست و ادامه داد: تاکنون 186 مورد تذکر به تاسیسات گردشگری، اقامتی و سایر صنوف صورت گرفت.

بزرگ‌نیا گفت: تاکنون چهار هزار و 225 مورد ماموریت از سوی اورژانس 115 مازندران انجام شد.

*کاهش 24 درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی درهفته اول تعطيلات نوروزي

مدير كل پزشكي قانوني استان گفت: بر اساس اطلاعات رسيده از مراكز پزشكي قانوني مازندران جمع كشته هاي تصادفات نوروزي امسال در هفته اول تعطيلات در استان  29 نفر (19 مرد و ما بقي زن )هستند که این رقم در مدت مشابه سال قبل 24 درصد کاهش داشت.

به گزارش روابط عمومي پزشكي قانوني استان مازندران، دكتر علي عباسي با بيان اينکه آمار جمع آوري شده از كشته هاي تصادفات نوروزي مريوط به محدوده زماني 25 اسفند 93 تا 10 فروردين امسال است، افزود: از تعداد 29 کشته تصادفات رانندگی 10 مورد راننده، 9 مورد عابر، 8 مورد سرنشین و 2 مورد موتورسوار هستند.

 عباسي با اعلام افزایش 100 درصدی رانندگان نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار داشت: محور برون شهري و روستایی 24 مورد و درون شهري 5 مورد و بيشترين فوتي در 29 اسفند با 5 مورد بوده است.

مدير كل پزشكي قانوني مازندران تصریح کرد: آمار ذكر شده از تلفات، آمار اوليه استان است كه به صورت فوري از 17 مركز اين اداره كل جمع آوري شده و به جهت امكان اضافه شدن تلفات از بين مصدومان حوادث رانندگي نوروزي كه در بيمارستان ها بستري هستند، در هفته دوم ارديبهشت اعلام رسمی مي شود .