چهارشنبه 12 فروردين 1394-19:48

فرمانده پلیس راه کشور:

فقط 8 درصد تخلف داشتند/رانندگی مردم بهتر شده است

سردار اسکندر مومنی: محورهای تهران، اصفهان، فارس، خراسان رضوی و کرمان پرتصادف ترین محورهای کشورهستند/بازگشت سفرهای نوروزی شروع شده است/استقبال از محورکیاسر کمتر بود.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمداسماعیل بخشی سورکی: سردار اسکندر مومنی-فرمانده پلیس راه کشور– پیش از ظهر امروز در بازدید از قرارگاه پلیس راه ساری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به گزارش های رسیده و مشاهدات دوربین ها، دور برگشت سفرهای نوروزی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه رصد دوربین های خروجی محورهای خراسان رضوی، استان های شمالی، خوزستان و هرمزگان نشان از حجم زیاد ترافیک برگشت دارد، افزود: محورهای ورودی قم، تهران، اصفهان و فارس نیز پرحجم گزارش شده است.

مومنی با اشاره به افزایش حجم ترافیک خروجی محورها ادامه داد: انتظار داریم که این ترافیک در بعدازظهر امروز به اوج خود برسد.

وی با بیان اینکه حجم تصادفات در محورهای مواصلاتی کشور کمتر شده است، افزود: در هنگام بازگشت سفر عموماَ رانندگان خسته هستند که امیدواریم به هیچ عنوان در این حالت رانندگی نکنند.

این مسئول با اشاره به اینکه زمان رانندگی در روزهای پایانی تعطیلات تقریبا سه برابر روزهای عادی است، افزود: تمام محورهای خروجی استان ها پر حجم است، بنابر این رانندگان عزیز نباید عجله کنند.

وی ابراز داشت: در راستای برخورد با تخلفات حادثه ساز این امر در دستور کار پلیس راه قرار دارد و در این ایام با 50 هزار نیروی آماده باش سفرهای بازگشت مسافران را مدیریت خواهیم کرد.

سردار مومنی با بیان اینکه میزان تخلفات در مجموع کاهش یافته است، افزود: بیش از 92 درصد مردم قانون را رعایت کردند و تنها 8 درصد مردم تخلف داشتند.

وی برگه های جریمه صادر شده برای رانندگان را در راستای حفظ جان آن ها دانست و گفت: تلاش کردیم تا در این خصوص مردم را با قوانین آشنا کنیم.

فرمانده پلیس راه کشور با بیان اینکه در مجموع در نیمه اول سفرهای نوروزی هشت درصد کاهش تصادفات را شاهد بودیم، افزود: به نظر می رسد در دوره دوم سفرهای نوروزی این رقم کاهش بیشتری داشته باشد چرا که در 24 ساعت گذشته آمار نشان می دهد که تصادفات به میزان 35 درصد کاهش داشته است.



وی با اشاره به اینکه در مجموع رانندگی مردم بهتر شده است گفت:امیدواریم آمار نهایی در پایان هفته به اطلاع مردم عزیز کشورمان برسد.

مومنی در ادامه اظهار داشت: محورهای مازندران، گیلان، اصفهان  و قم پرترددترین محورهای کشور بودند و محورهای تهران، اصفهان، فارس، خراسان رضوی و کرمان نیز پرتصادف ترین محورهای کشورهستند.

گفتنی است سردار اسکندر مومنی پیش از ظهر امروز با حضور در پلیس راه ساری-میاندورود-نکا و سپس حضور در قرارگاه پلیس راه ساری مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک و اطلاعات پلیس راه مازندران را افتتاح کرد. در این مرکز 41 دستگاه دوربین با 36 تصویر کلیه محورهای ورودی و خروجی استان را رصد می کنند.

مومنی در این مرکز با بیان اینکه تصاویر نشان می دهد که ترافیک برگشتی به سمت تهران تقریبا پرحجم و نیمه سنگین است، افزود: بازگشت سفرهای نوروزی شروع شده است .

وی با اشاره به اینکه در مجموع استقبال از محورکیاسر کمتر بوده است، افزود: این هم به دلیل این است که این مسیر نسبت به محورهای دیگر دورتر است.

مومنی گفت: این مرکز مکان کنترل ترافیک و اطلاعات ترافیکی استان است و اشراف اطلاعاتی همکاران پلیس راه در این مرکز نسبت به رئیس میدان بیشتر است.