شنبه 15 فروردين 1394-14:49

آیت الله طبرسی:

چه نتیجه ای از زیرپا خالی کردن عاید ما می شود؟

در جلسه شورای اداری استان مطرح شد: مدیران تحت هیچ عنوان نباید در خصوص کاندیداها، طوری حرکت کنند که متهم به طرفداری از فرد، گروه و جناح خاصی شوند/ چه نتیجه ای از زیرپای هم خالی کردن عاید ما می شود؟/بیش از ده میلیون و 400 هزار مسافر وارد استان شدند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: اولین جلسه شورای اداری استان مازندران بعد از ظهر امروز در سالن همایش شماره یک استانداری مازندران برگزار شد.

حسن خیریان پور –معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران- با قدردانی از تلاش های ستاد اجرایی خدمات سفر در مازندران ابراز داشت: خدمات موثر مدیران و فرمانداران استان مورد توجه ما بوده است.

وی به موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای هم اشاره کرد و گفت: مقاومت ملت یران، هدایت های رهبری و تدبیر دولت، منجر به توفیق در این امر شد.

وی به حضور مدیران در سطح شهر و شهرستان و تفویض اختیارات لازم به مدیران شهرستانی تاکید کرد و گفت: ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی در سال 93 در دست اقدام است.

*مشکلات استان بر کسی پوشیده نیست

ربیع فلاح جلودار-استاندار مازندران- در این جلسه با اشاره به مذاکرات هسته ای و بهانه استکبار در راستای ظلم و تعدی به جمهوری اسلامی اظهار داشت: امروز به برکت نظام اسلامی و خون شهدا توفیقات خوبی حاصل شده است.

وی به مقاومت ملت ایران بر سر حق هسته ای کشور اشاره کرد و گفت: قدرت های جهان، امروز به این نقطه رسیده اند که باید حق ملت ایران را به رسمیت بشناسند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در مازندران با بیان اینکه امروز استکبار و در راس رئیس جمهور امریکا به دنبال اطمینان دادن به کشورهای جهان در راستای صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران هستند، افزود: این در صورتی است که مقام معظم رهبری بارها از فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشور خبر داده بود.

وی به شعار"همدلی و همزبانی دولت و ملت" نیز اشاره کرد و گفت: همه مدیران و نماینده ولی فقیه در استان، گواه این ماجرا هستند که ما از روز آغازین ورود در استان، با ایجاد تعامل در راستای توسعه استان گام برداشتیم.

استاندار مازندران به سیاسی بودن مازندران در دوره های گذشته و سیاسی کاری های موجود در آن دوره اشاره کرد و گفت: گواه این مطلب هم مشکلاتی است که اکنون با آن مواجه هستیم.

وی گفت: ما به دنبال اعتلای شان و جایگاه مازندران و مازندرانی ها هستیم.

فلاح جلودار با اشاره به نبود ثبات و پایداری در اواخر سال 91 در کشور ابراز داشت: امروز نگاه مدیریت استان نگاه سازندگی، کار و تلاش است.

مقام عالی دولت در مازندران ادامه داد: ما در کشور در زمینه همدلی و تعامل با جناح های سیاسی، زبانزد هستیم.

وی گفت: در مقایسه با عملکرد سال های قبل، سال 93 برای استان مازندران سال خوبی بوده است و به پیشرفت هایی در زمینه های مورد نیاز رسیدیم.

فلاح با بیان اینکه از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست که بودجه ای که با مشکلات بسیار به استان آورده شده است، برگشت زند افزود: بنده باز هم تاکید می کنم که حساسیت خاصی روی این قضیه داریم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه به بودجه دولتی استان بسنده نکردیم، گفت: تلاش کردیم تا با برنامه ریزی های درست سهم خود را از بودجه کشور دریافت کنیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار در طول تاریخ مازندران سهم بودجه ای افزایش یافت و امسال نیز این رقم افزایش داشته است.

فلاح جلودار با بیان اینکه نگاه به مازندران نگاه ملی است، گفت: اگر سرمایه گذاری در زیر ساخت های استان انجام می شود متعلق به همه کشور و ملت است و باید تلاش کنیم که ضمن استفاده از بودجه های دولتی از همکاری بخش خصوصی نیز به شکل شایسته ای استفاده کنیم.

وی گفت: مازندران جزو استان هایی است که در این زمینه از همه استان ها توفیق بیشتری داشته است.

استاندار مازندران تامین بسترهای لازم برای ورود سرمایه گذاران در استان را وظیفه حاکمیت دانست و گفت: متاسفانه هنوز با حالت مطلوب، فاصله داریم و نباید اجازه داد سرمایه گذار، از استان خارج شود.

وی ادامه داد: حجم سرمایه گذاری طرح های دولتی و بخش خصوصی به حدود 10 هزار میلیارد تومان می رسد و در سال 94 هم ضمن حفظ این طرح ها در راستای افزایش جذب سرمایه گذاری، تلاش خواهیم کرد.

نماینده دولت تدبیر و امید در مازندران با اشاره به 10 میلیون نفر شب اقامت در استان مازندران در ایام عید نوروز اظهار داشت: رئیس سازمان گردشگری کشور هم حمایت خود را از سرمایه گذاران، در خصوص احداث هتل های درجه چهار و پنج و حتی هتل های درجه پایین تر نیز اعلام کرد.

وی با اشاره به طرح های گردشگری دریایی در مازندران ابراز داشت: بسیاری از این ظرفیت ها در استان وجود دارد و باید تلاش کرد تا با به سرانجام رساندن این طرح ها اشتغالزایی مناسبی در استان شکل گیرد.

فلاح جلودار به رونق فضای کسب و کار و حمایت از طرح های تولیدی در استان تاکید کرد و گفت: انتظار ما از بانک های استان در این زمینه بیشتر است.

استاندار مازندران از تخصیص اعتبارات خوب وزارت کشاورزی در خصوص تولید ماهی در قفس و بخش زیرساخت اراضی کشاورزی خبر داد و گفت: 60 شرکت که به عنوان سازمان نظام مهندسی فعال هستند، در کنار جهاد کشاورزی وضعیت کشت دوم و سوم در استان را سامان خواهند بخشید.

مقام عالی دولت تدبیر و امید در مازندران با بیان اینکه در سال 94 حدود 40 درصد بودجه ملی و بودجه استان نیز در حدود 27 درصد افزایش یافته است، گفت: امیدواریم در سال جدید وضعیت استان بهتر شود.

وی با اشاره به فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر در مازندران اظهار داشت: کاهش 30 درصدی تصادفات و 38 درصدی تلفات جانی در آمار امسال قابل توجه است و نشان از مدیریت درست در این زمینه دارد.

استاندار مازندران با بیان اینکه مشکلات استان بر کسی پوشیده نیست، افزود: باید با تکریم و احترام به مردم عزیز، بتوانیم زمینه ایجاد همکاری و همدلی را به وجود آوریم.

فلاح جلودار به برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سال جاری اشاره کرد و گفت: مدیران تحت هیچ عنوان نباید در خصوص کاندیداها، طوری حرکت کنند که متهم به طرفداری از فرد، گروه و جناح خاصی شوند.

وی گفت: تکلیف ما این است فضایی ایجاد کنیم که مشارکت حداکثری مردم را داشته باشیم چرا که رای مردم حق الناس است و باید رعایت امانت کرد.

*ممکن است سیاستمدار نداشته باشیم اما استان، سیاسی است

آیت الله نورالله طبرسی-نماینده ولی فقیه دراستان مازندران-نیز در این جلسه با قدردانی از فعالیت اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر در مازندران اظهار داشت: حکومت اسلامی زمانی مشروعیت دارد که کارفرمای مردم باشد، چرا که حکومت بر مردم از نظر قرآن جایز نیست.

امام جمعه ساری به حق الناس بودم رای مردم هم اشاره کرد و گفت: در هیچ دوره ای کشورهای جهان و حاکمان دنیا این موضوع را مطرح نکردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به شرایط حساس کشور و جهان اظهار داشت: نباید به دنبال انتقام، تفرقه، انتقادهای تخریب کننده و تاریک نمایی باشیم.

وی با بیان اینکه دولت با رای شما بر مسند نشسته است و مردم هم باید به دولت کمک کنند ابراز داشت: تکریم ارباب رجوع یکی از الزامات همدلی و همزبانی است.

آیت الله طبرسی با اشاره به تحولات یمن، بحرین و کشورهای ناامن دیگر اظهار داشت: پنج کشور منفعت طلب و استعمارگر حاضر به مذاکره با ایران شدند، چرا که دیدند مدیریت دنیا از اختیارشان خارج شده است.

وی با بیان اینکه ایران هر کجا که ظاهر شد با قدرت بوده است افزود: ملت جز با تفرقه و تشتت هلاک نمی شود.

خطیب جمعه ساری ابراز داشت: باید گوش به فرمان رهبری بود چرا که نیاز کشور اتحاد و همدلی بیشتر است.

وی با اشاره به شرایط استان مازندران ابراز داشت: چه نتیجه ای از زیرپای هم خالی کردن عاید ما می شود؟ چرا همدیگر را جذب نمی کنیم؟ چرا نفاق گونه با هم برخورد می کنیم؟

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران از ادارات استان فراری هستند، افزود: باید این مشکلات حل شود.

طبرسی به سیاسی بودن استان اشاره کرد و گفت: ممکن است سیاستمدار نداشته باشیم اما استان، سیاسی است.

وی ادامه داد: سیاست را همه بلد هستند اما مازندران را دریابیم.

*مدیران استانی در به کار گرفتن نیروها در شهرستان ها با فرمانداران هماهنگ شوند

علیرضا یونسی-معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران- در این جلسه با بیان اینکه پیشنهاد ما به فرمانداران در راستای تحقق شعار سال تشکیل ستادهایی در روستاها و شهرها است افزود: ساز و کار این ستادها نیز بر عهده خود بخشداران و فرمانداران باشد تا با برنامه ریزی درست مشکل مردم یک بخش، منطقه و روستا را حل کنند و اگر هم کینه ای وجود دارد به سمت محبت، همدلی و دوستی سوق پیدا کند.

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما و ایام بهره برداری از دریا اظهار داشت: امسال با پیگیری های لازم دولت 6 میلیارد تومان اعتبار به این امر تخصیص داده است که هشت طرح در شهرستان های ساحلی اجرا خواهد شد.

یونسی به جدیت از حمایت سازمان های مردم نهاد تاکید کرد و گفت: کوتاه کردن سیکل اداری، تکریم ارباب رجوع و برنامه ریزی در این راستا از تاکیدات رهبری و دولت است.

وی ادامه داد: مدیران استانی هم در به کار گرفتن نیروها در شهرستان ها با فرمانداران هماهنگ شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران به حضور و تردد اتباع غیرمجاز در مازندران اشاره کرد و گفت: سال قبل چهار هزار و 785 نفر اتباع غیرمجاز که منشا بسیاری از تخلفات و ناامنی ها در استان بودند با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه آمارها حکایت از افزایش 87 درصدی دستگیری ها نسبت به سال 92 دارد گفت:ورود، اقامت، اشتغال و تحصیل اتباع خارجی در مازندران ممنوع است.

*بیش از ده میلیون و 400 هزار مسافر وارد استان شدند

علی احسانی-معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران- با اشاره به عزم جدی مجموعه مدیریت استان در حمایت از سرمایه گذاران اظهار داشت: صدور مجوزهای قانونی، تسهیل در حوزه سرمایه گذاری، تسهیل در فرآیند صدور مجوز برای تملک اراضی مورد نیاز از جمله مواردی است که استانداری و مجموعه مدیریت اقتصادی استان از آن حمایت خواهد کرد.

وی به لزوم توجه به چشم انداز توسعه استان و آمایش سرزمین تاکید کرد و گفت: سیاست ما در حوزه بانک ها نیز با محوریت بحث تامین سرمایه در گردش به منظور تثبت اشتغال فعلی استان، تداوم خواهد یافت.

علی نبیان-معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران- نیز در این جلسه با قدردانی از مدیران و فرماندران که در ابتدای سال میزبان خیل عظیمی از میهمانان بودند افزود: بیش از ده میلیون و 400 هزار مسافر وارد استان شدند و ما توانستیم استان را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به مدت باقیمانده تا پایان سال مالی 93 ابراز داشت: در 15 روز ابتدایی سال مکاتبات لازم در این خصوص با دستگاه های مختلف استان انجام شده است که منابع سال 93 تا پایان تیرماه هزینه شود.

نبیان گفت: باید تلاش کرد تا در حوزه ساخت و سازها معماری ایرانی و اسلامی رعایت شود و همچنین جهت استفاده معلولان مناسب سازی لازم صورت پذیرد.