يکشنبه 16 فروردين 1394-23:9

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران:

منافع هسته ای فراجناحی است/ حق تلخ کردن این شیرینی را نداریم

حسین حسن نژاد: نامگذاری امسال تحت عنوان همدلی وهم زبانی به معنای تعطیلی انتقاد از دولت نیست/منطق مذاکره با تسلیم هم خوانی ندارد واگر قرار بر تسلیم بود مذاکره صورت نمی گرفت.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، رضاشریعتی: همزمان با نامگذاری سال 94 با نام همدلی وهم زبانی دولت وملت و در راستای دستاورد هسته ای اخیر همایشی با همت پایگاه خبری مازنی نیوز در قائم شهر برگزار شد.

 

در این همایش که از ساعت 17 روز یکشنبه شانزدهم فرودین با حضور مسئولان شهرستان قائمشهر در سالن همایش های  شهرداری قائم شهر برگزار شد، مهدی محمدی -فرماندار قائمشهر- گفت: دولت به دنبال آن است تا بر مبنای شعاری که در زمان انتخابات برای خود برگزید، توانش را در بر آورده کردن مطالبات مردم به کار گیرد.

وی با اشاره به آنکه دولت هم بر اساس فرمایش ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب خدمت رسانی می کند و به دنبال هوچی گری در آمارنیست ، اظهار کرد: در بیانیه هسته ای اخیری که توسط وزیر امور خارجه قرائت شد، کشورها پذیرفتند که ایران می تواند از فناوری هسته ای استفاده کند و این یک حق مسلم برای ملت ایران است.

* نامگذاری امسال به معنای تعطیلی انتقاد از دولت نیست

حسین حسن نژاد مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران با اشاره به آنکه گام نهادن در راستای ایجاد اعتماد بین دولت و ملت امری ضروری است، گفت: در فرمایش های رهبر معظم انقلاب دولت تنها منوط به قوه مجریه نشده و زمانی که ملت ها دولت را شکل می دهند بخشی از این ملت به عنوان مطالبه گر در گوشه ای می نشیند و معتقد بر آن است که دولت ها باید کارها را به تنهایی انجام دهد که این یک اصل غلط است.

وی با بیان اینکه همراهی ملت، دستگاه ها و دولت در اجرای خدمات امری اجتناب ناپذیر و ضروری است ، اظهار کرد: چنانچه تعریف مشترک و درستی از قابلیت ها، فرصت ها واختیارات دولت صورت نگیرد زمینه انفعال و جدایی ملت و دولت از هم فراهم خواهد شد.

حسن نژاد با بیان اینکه دولت در پیشانی ارتباط میان مردم واجرای خدمات برای آنان است، گفت: این بدان معنا نیست نیازی به ورود سایر دستگاه ها در این بخش نباشد، از طرفی نامگذاری امسال تحت عنوان همدلی وهم زبانی به معنای تعطیلی انتقاد از دولت نیست و نباید تلاشی جهت کم کردن فضای انتقاد دولت صورت پذیرد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری با بیان اینکه انتقاد روح دوست داشتن یک جامعه است، خاطر نشان کرد: باید در انتقاد اصول انصاف را رعایت کرد. هرکس فکر می کند دولت باید جلوی انتقاد را بگیرد اشتباه می کند، آحاد مردم با انتقاد حضور خود را در جامعه نشان می دهند.

حسن نژاد با تاکید بر آنکه دولت تدبیر معتقد است هم دلی و هم زبانی از انتقاد به وجود می آید، اظهار کرد: در انتقاد باید دو محور را در نظر گرفت، هم باید پذیرنده انتقاد بود و هم جرات انتقاد داشت. دولت هم باید تمام اهتمام خود را جهت کاهش هزینه انتقاد به کار برد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری با بیان اینکه ایجاد تفاهم از محاسن انتقاد است، خاطر نشان کرد: در انتقادها باید منافع ملی را در نظر گرفت و بر مبنای صداقت حرف زد.

حسن نژاد با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم توجه جایگاه مردم در همدلی وهم زبانی، گفت: هرگز نباید تصور شود دولت کارفرمای مردم است، این مردم هستند که کارفرمای دولت هستند.

وی با بیان اینکه اینکه برای ایجاد همدلی وهم زبانی باید ابزار منطقی مورد استفاده قرار گیرد، اظهار کرد: در حال حاضر نگاه های محدود کننده، جامعه را آزار می دهد باید حوزه دید وسیع تری نسبت به گذشته داشت.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران با بیان اینکه شفافیت ابزار ارحج دولت در ایجاد همدلی است و باید فرصت ها و تصمیمات دستگاه ها در اختیار همه قرار گیرد، اظهار کرد: دانستن مردم از پروژه های در دست اجرای دولت حق آنان است، از مزیت های دولتی که بر مسیر عقلانی حرکت می کند آن است که تمام رفتار های آن قابل پیش بینی است.

حسن نژاد با بیان اینکه در مسیر حرکت در شاهراه عقلانیت پرونده هسته ای ایران به سرانجام نزدیک شد، گفت: گاهی سکوت نسبت به برخی مواضع زمینه ساز کاهش سرعت دولت در ارائه خدمات می شود. 

مدیرکل سیاسی انتخاباتی استانداری با بیان اینکه باید بر رسیدن به مسیر عقلانی باید مردم مطالبه گر باشند و دولت ها بر مسیر قانون حرکت کنند، خاطر نشان کرد: مطالبه گر بودن مردم نشان می دهد دولت ها را رصد می کنند و اگر دولت ها بخشی از پیام های انتخاباتی را فراموش کرده باشند می بینند توسط منتخبان با تیزبینی فعالیت های شان رصد می شود.

حسن نژاد با تاکید بر آنکه بخشی از ذهنیت مردم در گروه های مردم نهاد تغییر می کند، اظهار کرد: این حق مردم ما است تا بدانند مذاکرات هسته ای در چه شرایطی صورت پذیرفت .

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران با بیان اینکه نسبت به جمهوری اسلامی قبل از مذاکرات بدبینی های بین المللی شکل گرفته بود، افزود: برخی معتقد هستند تا روسیه و چین در قطع نامه هایی که علیه ایران صادر می شود همراه ایران هستند اما چنانچه در این قطع نامه ها دقت کنیم می بینیم یک رای ممتنع در آن وجود ندارد.

وی با تاکید بر آنکه طرح ایران وسلاح هسته ای از دیگر طرح هایی بود که توسط دشمن برای برهم زدن نظم منطقه استفاده شد، اذعان کرد: در دنیا ایران با سه تحریم از سوی اتحادیه اروپا، تحریم اتحادیه بین المللی و فرامرزی مواجه بود.

حسن نژاد با تاکید برآنکه ما متهم به آن بودیم که منطق مذاکره نداریم وبا تقابل وارد می شویم، اظهار کرد: با نتیجه مذاکرات هسته ای نشان دادیم که می توان انرژی هسته ای که حق مسلم ما است را داشت و هم می توان چرخ های اقتصادی کشور را چرخاند.

معاون سیاسی و انتخابات استانداری مازندران با اشاره بر آنکه در مذاکرات هرگز قرار نیست تسلیم شویم یا ضربه فنی کنیم و ضربه فنی شویم، گفت: عده ای به دنبال آن بودند تا فضای غیر واقعی از مذاکرات برای مردم ایران ترسیم کنند اما منطق مذاکره با تسلیم هم خوانی ندارد واگر قرار بر تسلیم بود مذاکره صورت نمی گرفت.

حسن نژاد با تاکید بر آنکه منافع هسته ای فراجناحی است، اظهار کرد: در مسائل ملی نباید به سمتی پیش رویم که سبب خدشه وارد کردن به کشور شود چراکه نتایج مذاکرات مرهون روح امام خمینی (ره) وشهدای انقلاب است و ما حق تلخ کردن کام این شیرینی بر ملت ایران را نداریم.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران با اشاره به آنکه با صدور بیانیه حق مسلم ما توسط کشورهای 5+1 به رسمیت شناخته شد، افزود: تحریم ها بخشی جدایی ناپذیر از مذاکرات است و آن طور که دکتر ظریف در مصاحبه تلویزیونی گفتند تحریم های فرامرزی حذف خواهد شد و قطع نامه های اروپا و بین الملل از بین خواهد رفت.

حسن نژاد با اشاره به این که در حوزه روابط بین الملل مالکیت بر چیزی به رسمیت شناختن نقطه قوت است، گفت: قبل از این تحریم ها حتی در تاریخ کشور هم که نگاه کنیم دولت آمریکا پس از پیروزی انقلاب و تسخیر لانه جاسوسی نتوانسته بود کشور ها را ملزم به تحریم ایران کند که این اهمیت موضوع هسته ای ایران را نشان می دهد.

مدیرکل  سیاسی و انتخابات استانداری مازندران با بیان اینکه بر طبق منویات مقام معظم رهبری مذاکرات تنها در خصوص انرژی هسته ای صورت می پذیرد، افزود: برخی کشور ها برای مقاصد خود تعبیرهای شخصی را از مذاکرات بیان می کنند، ولی آن طور که وزیر امور خارجه آمریکا گفته است راه دیگری جز مذاکره برای آن ها نمانده است چرا که انرژی هسته ای در ایران بومی سازی شده است.

وی با بیان اینکه این تحریم ها برای از بین بردن کامل انرژی هسته ای انجام گرفت اما با هدایت دایانه رهبر معظم انقلاب و حمایت ریاست جمهوری و ملت تاثیری بر مردم نداشت، اظهار کرد: تمام ایرانیان عاشق میهن معتقد هستند به خاطر حمایت ها وهدایت رهبری و مقاومت مردم آمریکا ناچار به پذیرش مذاکره شد.