جمعه 21 فروردين 1394-0:43

جویبار پایتخت خاویار/ استاندار: 13 هزار مهندس کشاورزی بیکار داریم

در جلسه شورای اداری جویبار مطرح شد: گنجی: جویبار پایتخت ماهیان خاویاری می شود/ طبرسی: اردوغان یک رعیت است که با دستور ارباب به ایران آمد /فلاح: سعی شده به بودجه ساری با توجه به مرکز استان بودن نگاه شود اما این نگاه به صورتی نیست که حق سایر شهرستان ها تضییع شود.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، رضا شریعتی: از ساعت 10:30 دقیقه روز پنج شنبه با حضور ربیع فلاح استاندار مازندران، آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران، رضا گنجی فرماندار جویبار وجمعی از مسئولان، جلسه شورای اداری این شهرستان در مسجد بالا محله برگزار شد.

*جویبار پایتخت ماهیان خاویاری می شود

 فرماندار جویبار با بیان اینکه کشتی جویبار سبب شد تا این شهرستان رونق یابد، گفت: در حال حاضر شش ورزشکار این شهرستان در حال وزن کشی هستند تا در مسابقات جهانی شرکت کنند.

گنجی با بیان اینکه سالن کشتی با توجه به پیشنه این شهرستان در این ورزش از مهم ترین مطالبات مردم است، اظهار کرد: بر اساس قولی که سال گذشته در برگزاری مسابقات لیگ جهانی این شهرستان داده شد مردم خواهان احداث سالن 5 هزار نفری هستند.

فرماندار جویبار با بیان اینکه پرورش ماهیان خاویاری از دیگر پروژه های مهم شهرستان است، اذعان کرد: این طرح هم با موفقیت مراحل نهایی خود را جهت اجرایی شدن طی می کند.

گنجی با اشاره به آنکه سال گذشته مازندران بیش از 75 تا 80 درصد تخصیص اعتبار تعیین شده را داشته است، خاطر نشان کرد: تحرک پروژه های عمرانی شهرستان جویبار هم به این نسبت رشد قابل قبولی داشته است.

این مسئول با بیان اینکه راه مهم ترین مشکل شهرستان است، گفت: از دیگر مطالبات مردم رسیدگی به وضعیت عمرانی ارتباط راه این شهرستان به شهرستان های هم جوار نظیر ساری، قائمشهر و بابلسر است.

*استاندار مدیری ولایی است

آیت الله طبرسی -نماینده ولی فقیه در استان مازندران- با تاکید بر اینکه به دلیل سیلی محکمی که جمهوری اسلامی بر گوش استکبار جهانی زده است، دشمنان ما را آنی رها نخواهند کرد، گفت: نیاز امروز جامعه همدلی وهم زبانی است که در سخنان رهبری دیده شد و خوشبختانه در مازندران هم این وفاق و همدلی وجود دارد.

امام جمعه ساری با اشاره به تاریخ اسلام و این که حضرت زهرا(س) به دلیل سه قسم شدن مردم به ولایت پذیر، ولایت گریز وبی تفاوت ها خطبه خواندند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر هم در جامعه این سه دسته به وضوح دیده می شوند و حضور استاندار و فرماندار در این محل برای شنیدن درد دل شما، نشان از ولایت پذیری و ولایت مداری آنان دارد که این نعمت بزرگی است.

وی با بیان اینکه امروز دنیا باید تحت تاثیر وفاق و همدلی مردم ایران قرار گیرد، گفت: به برکت این وفاق اوباما به صراحت در مصاحبه تلویزیونی می گوید ما توان از پا در آوردن ایران را نداریم و از این جهت به ناچار پای میز مذاکره نشست.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به اتفاقات اخیر کشور های منطقه و سفر اردوغان به ایران تصریح کرد: به تعبیر من اردوغان یک رعیت است که با دستور ارباب به ایران آمده است و این نشان از قدرت حکومت اسلامی دارد.

آیت الله طبرسی در پایان به همدلی، هم سویی وهم آوایی به عنوان ارکان اصلی جهت برطرف شدن مشکلات اشاره کرد.

*شهرک ضایعات در جویبار نیاز اساسی این شهرستان است

سید هادی حسینی نماینده مردم قائمشهر و جویبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جویبار با تلاش های مسئولان ارشد استانی پایتخت کشتی لقب گرفت، اذعان کرد: امیدواریم این شهرستان با تداوم تلاش ها پایتخت ماهیان خاویاری شود تا خاویار در اینجا مصداقی از نفت جنوب باشد.

وی با بیان اینکه مهم ترین مشکل مردم این شهرستان وضعیت راه آنان است، گفت: در مسئله راه تنها رسیدن از شهرهای هم جوار به جویبار مطرح نیست و باید برای رسیدن به توسعه اقتصادی، جاده های ما تا دریا ادامه یابد.

این مسئول با اشاره به آنکه آب آشامیدنی از دیگر مسائل قابل اهمیت شهرستان است، گفت: از آن جهت که احتمال رسیدن به آب شور پس از احداث چاه ها در شهرستان وجود دارد، برای رفع این مشکل سد کسلیان در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم قائمشهر و جویبار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجوزی هم برای سد آیت الله صالحی لفور گرفته شده است که باید برای حل شدن مشکل مردم پیگیری این سد در دستور کار قرار گیرد.

حسینی با بیان اینکه اشتغال زایی برخی روستاها و مناطق جویبار در صنایع مربوط به ضایعات مشهود است، اظهار کرد: شهرک ضایعات از موضوعات مهمی است که با توجه به برگزاری مسابقات جهانی کشتی در این شهرستان باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم قائمشهر و جویبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری مسابقات جهانی در جویبار گفت: از دلایل اصرار داشتن بر برگزاری مسابقات جهانی در مازندران علی رغم سالن کوچک شهرستان جویبار، اثبات توانمندی مازندران در این رشته بود.

وی با بیان اینکه ورزشکاران مازندرانی همواره ثابت کردند برای بر افراشتن پرچم ایران اسلامی در جهان قدم بر می دارند، افزود: از آنجا که مهم ترین مطالبه مردم این شهرستان سالن کشتی در خور است -اگرچه از زحمات استاندار مازندران با توجه به ممنوع کردن شروع پروژه جدید توسط دولت تا اتمام پروژه های قدیمی جهت گرفتن مجوز لازم آگاهیم- از شما می خواهیم تا دستور انجام اقدامات اجرایی آن را صادر کنید و یادگاری از خود در این شهرستان بر جای بگذارید.

*فرمانداران مطالبه گر باشند

ربیع فلاح جلودار -استاندار مازندران- با بیان اینکه همدلی وهم زبانی مورد اشاره رهبر از طریق رفع مشکلات مردم و پیگیری آن ایجاد خواهد شد، گفت: حضور نماینده ولی فقیه در استان مازندران سبب اجرایی تر شدن گام های توسعه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: نامگذاری امسال توسط رهبر به نام همدلی وهم زبانی، به معنای توقف شعار سال قبل نیست و باید توجه به اقتصاد و فرهنگ در سال 94 هم تداوم یابد.

این مسئول اظهار کرد: باید در جلسات شورای اداری استان نسبت به آنچه سال گذشته روی داده است، کار کارشناسی صورت گیرد تا مسیر موفقیت در سال جدید هموار شود.

استاندار مازندران با اشاره به آنکه همواره تاکید در استانداری بر آن بوده است که به همه شهرها با یک چشم نگاه شود، اذعان کرد: برای مسئولان همه ی شهرها، شهرهای مازندران و همه روستاها، روستاهای مازندران است و هرگز نگاه ویژه ای به شهرستانی وجود ندارد.

فلاح تصریح کرد: البته سعی شده است به بودجه ساری با توجه به مرکز استان بودن نگاه شود اما این نگاه به صورتی نیست که حق سایر شهرستان ها تضییع شود.

وی با بیان اینکه فرمانداران ومسئولان شهرستانی باید مطالبه گر باشند، افزود: از آنجا که شهرستان جویبار دارای 18 کیلومتر ساحل است، باید نگاه کنیم و ببینیم از میان کل گردشگرانی که به استان می آیند، چه میزانی در این منطقه ساکن بودند وچه سودی عاید شده است.

استاندار مازندران با تاکید بر توجه به بخش خصوصی گفت: همه ی مسئولان باید به خود به چشم خدمتگزاران مردم نگاه کنند و از طرف دیگر پروژه های نیمه تمام باید تعیین تکلیف شود.

فلاح با بیان اینکه باید نگاه ویژه ای در مازندران نسبت به گردشگری، کشاورزی و صنعت وجود داشته باشد، اظهار کرد: مهم ترین کار در سال 94 آن است که از این موارد بهره وری لازم انجام گیرد و بررسی شود نقش روستاهای شهرستان جویبار در بحث ترویج توسعه در استان، در کجا قرار دارد.

وی با بیان اینکه در استان 13 هزار مهندس کشاورزی بیکار وجود دارد، گفت: از آنجا که جهاد کشاورزی توان جذب آنها را ندارد ما باید بستر لازم جهت اشتغال آنان را فراهم آوریم.

استاندار مازندران با اشاره به ورود برنج خارجی به کشور اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده در سال قبل دولت 15 هزار تن برنج از کشاورزان مازندرانی خریداری کرد.

این مسئول با بیان اینکه بحث اشتغال، تولید وصادرات از محورهای مهم در توسعه مازندران در سال 94 است، خاطر نشان کرد: در سفر به آستاراخان استاندار این استان از آمادگی جهت همکاری صادرات به مازندران خبر داد.

فلاح با بیان این که ایجاد سرای تجاری در آستاراخان می تواند از اقدامات دیگر جهت توسعه صادرات باشد، افزود: اگر امسال نتوانیم 300 تا 400 هزار تن مرکبات صادرات داشته باشیم با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

استاندار مازندران با تاکید بر آنکه ضروری است مدیران کل همکاری لازم به فرمانداران را داشته باشند، تصریح کرد: نباید به دلیل نبود سرمایه در گردش و موارد دیگر، امکان اجرای طرحی وجود داشته باشد و آن طرح انجام نشود.

این مسئول در خصوص مهم ترین مطالبه مردم جویبار- سالن کشتی این شهرستان- گفت: تهیه نقشه این طرح توسط نبیان -معاون عمرانی- انجام گرفته است و سایر موارد با توجه به هزینه آن در سال 94 پیگیری خواهد شد.

گفتنی است در پایان این مراسم مسئولان استانی به مراسم چهلمین روز درگذشت مراسم مادر سیمرغ آسمان شهیدان کشوری رفتند.