جمعه 21 فروردين 1394-21:18

در اعتراض به اهانت عربستان نسبت به زائران ایرانی؛

امام جمعه میاندورود سفر حج خود را لغو کرد

حجت الاسلام رسولی: بنده خودم روز دوشنبه 24 فروردین ماه عازم هستم، همه کارها تمام شده است و از کاروانی از گلوگاه دوشنبه عازم هستم، اما از همین تریبون به طور رسمی اعلام می کنم که به خاطر اظهار تنفر و محکومیت دولت سعودی و جهت حمایت از مردم مظلوم ایران و نظام اسلامی این سفر را لغو می کنم و دوشنبه به سفر نخواهم رفت.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: حجت الاسلام سیدمجتبی رسولی جویباری در بخشی از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه میاندورود، به جنگ عربستان سعوی علیه یمن اشاره کرد و ابراز داشت: این جنگ قبل از اینکه به ضرر کشور یمن باشد به ضرر خود سعودی ها است.

وی با بیان اینکه این کار توطئه امریکا و اسراییل است، افزود: اگر امروز عربستان برای امریکا و اسراییل دم می جنباند، از سر درماندگی و استیصال است.

حجت الاسلام رسولی گفت: سعودی ها فکر می کنند به دلیل شکست هایی که در منطقه داشتند می توانند با توسل به زور و حمله نظامی آن را جبران کنند.

وی دامه داد: در تاریخ یمن، شش بار دیگر نیز سعودی ها به این کشور حمله کردند اما هر بار شکست خوردند که قطعا این بار نیز به شکست خواهد انجامید.

خطیب جمعه سورک به تعدی و تجاوز سعودی ها به زائران ایرانی اشاره کرد و اظهار داشت: هتک حرمت، بی احترامی و بی ادبی نسبت به زائران انجام شده است.

وی ادامه داد: این برای ما بسیار سخت است در کشوری که ادعای ام القرایی می کند و بزرگان شان ادعای خادمان بین الحرمینی دارند، نسبت به زائران خانه خدا چنین اهانت و جسارتی را روا می دارند.

حجت الاسلام رسولی با بیان اینکه اینکار شرعا، قانونا و عرفا خلاف و قابل پیگرد قانونی است، افزود: خوشبختانه علما و مراجع به صورت شفاف موضع گرفتند، ولی آیا لزومی دارد که با این شرایط سفرهای مستحبی و حج عمره ادامه یابد؟

وی با اشاره به طرح یک فوریتی نمایندگان مجلس و امضای بیش از 70 نفر از نمایندگان پای این طرح اظهار داشت: آن ها با این طرح خواستار تعلیق سفرهای عمره شدند و این کار بسیار خوبی است.

امام جمعه میاندورود با بیان اینکه بنده که این سخن را می گویم می دانم که برای بسیاری از مردم که سال ها منتظر بودند این امر بسیار سخت خواهد بود، گفت: آیا می توان با ذلت و خفت این سفر را پذیرفت؟ زن ایرانی، دختر ایرانی و جوان ایرانی برود آنجا و نسبت به آنها تعرض شود و سرافکنده برگردد؟ آیا این درست است؟

وی گفت: همه باید نسبت به این قضیه موضع بگیرند و مردم ما این سفرهای مستحبی را تعطیل کنند تا موقتا فشاری بر روی دولت عربستان ایجاد شود و بفهمند که حتی یک عذرخواهی ساده تاثیری ندارد.

حجت الاسلام رسولی ادامه داد: اینکه فردی در دادگاه محکوم شود که خلافی را مرتکب شده است، جزو ابتدایی ترین حقوق ما است، اما نباید به این اندازه اکتفا کنیم بلکه همه باید دست به دست هم بدهیم و حتی کسانی که پول دادند و برای این سفر ثبت نام کردند اعلام کنند که حاضر نیستند به این سفر بروند.

وی با بیان اینکه بنده هم در کنار همه مردم، سیاسیون،علما و مراجع این موضع را اعلام کردم و می خواهم اقدام عملی در این زمینه انجام دهم، افزود: بنده خودم روز دوشنبه 24 فروردین ماه عازم هستم، همه کارها تمام شده است و از کاروانی از گلوگاه دوشنبه عازم هستم، اما از همین تریبون به طور رسمی اعلام می کنم که به خاطر اظهار تنفر و محکومیت دولت سعودی و جهت حمایت از مردم مظلوم ایران و نظام اسلامی این سفر را لغو می کنم و دوشنبه به سفر نخواهم رفت.

حجت الاسلام رسولی ابراز داشت: خواست ما از دولت این است که تا زمانی که این روند اصلاح نشود، تا هر وقت که زمان می برد ، سفر عمره را لغو کند.