يکشنبه 30 فروردين 1394-17:30

مهدی محمدی:

بازارچه دائمی فروش صنایع دستی در قائم شهر افتتاح می شود

فرماندار قائم شهر: بازارچه دائمی صنایع دستی در محل نمایشگاه بین المللی قائم شهر ساخته می شود تا در آن تولیدات خانگی زنان روستایی به فروش برسد/در روستاهای مازندران 35 صندوق خرد روستایی وجود دارد.


 

 مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، رضا شریعتی: بعد ازظهر یک شنبه جلسه صندوق خرد زنان روستایی با حضور فرماندار و بخشدار قائم شهر برگزار شد.

مهدی محمدی -فرماندار قائم شهر- در این جلسه گفت: در حال حاضر در روستاهای مازندران 35 صندوق خرد روستایی با یک هزار و 320 عضو مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه صندوق خرد زنان روستایی گامی موثر در اثبات توانمندی زنان روستایی است، اظهار کرد: بر طبق وعده ای که استاندار مازندران دادند، پس از تامین اعتبار مبلغ دو میلیون تومان به صورت بلاعوض به این صندوق ها کمک خواهد شد.

فرماندار قائم شهر با بیان اینکه باید تعداد غرفه های مورد نیاز صندوق ها مشخص شود، افزود: بر اساس توافقات انجام شده بازارچه دائمی صنایع دستی در محل نمایشگاه بین المللی ساخته می شود تا در آن تولیدات خانگی زنان روستایی به فروش برسد.

مقام عالی دولت تدبیر وامید در قائم شهر با اشاره به اینکه مردم مازندران به پیشینه خود اهمیت بسیار می دهند، اذعان کرد: مردم شهرستان قائم شهر زندگی به سبک وسیاق قدیم را در خاطر دارند و به تولیدات صنایع دستی اهمیت می دهند.

 محمدی با بیان اینکه دهیاران مکلف به تشکیل صندوق خرد روستایی برای روستاهای شهرستان هستند، اظهار کرد: در راه اندازی بازارچه صنایع دستی سنتی به حمایت  برخی سازمان ها ونهاد ها نظیر میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری نیاز داریم.

*زنان روستایی بضاعت مالی کافی ندارند

فرزین فرهادی -سرپرست سازمان جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر- با بیان اینکه زنان روستایی بضاعت کافی ندارند، گفت: برخی از این زنان مشکلات فراوان مالی دارند که باید برای برپایی بازارچه دائمی صنایع دستی در محل نمایشگاه بین المللی حمایت لازم از آنان صورت گیرد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره صنایع دستی زنان روستایی در ایام دهه فجرسال گذشته در محوطه جهاد کشاورزی شهرستان افزود: در برخی روستاها نظیر آهنگر کلا غرفه فروش صنایع دستی برپا که با استقبال شهروندان قائم شهری مواجه شد.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ادامه داد: جهاد کشاورزی آمادگی دارد تا از محل اعتبارات مازاد خود، از این صندوق ها حمایت های مالی کند.

*هیت مدیره صندوق خرد زنان روستایی تشکیل شود

حجت الله مولایی -بخشدار بخش مرکزی قائمشهر- با بیان اینکه این پنجمین جلسه است که در راستای هماهنگی لازم با صندوق خرد زنان روستایی برگزار می شود، گفت: لازم است تا برای برخی پیگیری ها، هیئت امنایی از سوی صندوق ها تشکیل شود.

 وی با تاکید بر آنکه مسئولان آمادگی لازم جهت حمایت از زنان روستایی را دارند، افزود: باید زنان روستایی توانایی خود را نشان بدهند تا در هنگام راه اندازی این بازارچه با مشکل مواجه نشویم.