چهارشنبه 9 ارديبهشت 1394-12:32

نماینده ساری و میاندورود در مجلس:

حادثه ماهان بی‌ثباتی و سوء مدیریت است

روغنی: نمی دانیم چرا دولت نسبت به کنترل واردات اقدام نمی کند؟ /بابایی: تشکل های کارگری می توانند بهترین مشاور باشند/دامادی: یکی در برج میلاد بستنی 600 هزار تومانی می خورد و دیگری ماهانه 600 هزار تومان حقوق دریافت می‌کند


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، کلثوم فلاحی: ابوالفضل روغنی در مراسم بزرگداشت روز کارگر اظهار کرد: موضوع بسیار مهمی که در همه جای دنیا مطرح است بحث نیروی انسانی است و در چوب و کاغذ شاهد فعالیت افراد شریفی هستیم که باعث رونق چرخه اقتصادی هستند.

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندرانبا بیان اینکه برای قرار گرفتن در مسیر رشد، هر شرکت و بنگاه اقتصادی باید به صورت مداوم طرح‌های توسعه‌ای را اجرا کند، گفت: در چوب و کاغذ مازندران این موضوع مهم، در چند سال اخیر به صورت جدی اتفاق افتاده و به زودی شاهد افتتاح بخش مهمی در این شرکت خواهیم بودد.

روغنی با تاکید بر رعایت فرهنگ سازمانی، خاطرنشان کرد: داشتن تفکر تولیدی که مشتری مدار و اثربخش در کشور باشد از دیگر ویژگی‌های بنگاه‌های موفق است و ما هم در چوب و کاغذ، هر سال شاید بهبود کیفیت هستیم.

وی با بیان اینکه شرکت‌ها باید در حال بازمهندسی باشند، ادامه داد: باید درک شرایط و مفاهیم داشته باشیم. با وجود همه تحریم ها شرکت در چند ساله بسیار موفق بود اما از مسئولان گلایه داریم.

این مسئول با بیان این که چرا در کشور را باز می کنند که این همه جنس بی کیفیت وارد کشور شود و کالای تولیدی کارگران ما در انبارها بماند، تاکید کرد: نمی دانیم چرا دولت نسبت به کنترل واردات اقدام نمی کند؟ با پول های ارزی و نفتی که آن سو رفته، کاغذ وارد می شود و شرکت های کاغذساز مشکل جدی دارند.

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران با اشاره به اینکه توجه به کیفیت معیشت کارگران از وظایف ما است، گفت: با وجود همه تحریم ها و کمبود منابع مالی که حتی از سوی بانک های داخلی هم تحریم شده بودیم موفق به تولید 173 هزار تن کاغذ شدیم و از بحران ها عبور کردیم.



وی با بیان اینکه با تصمیمات غیرکارشناسی که در کشور اتفاق افتاده صنایع چوبی با مشکل  مواجه هستند و امیدواریم با تدبیر دولت، این مشکل حل شود، اظهار کرد: با وجود تمامی مشکلات، موفقیت های زیادی کسب کردیم و در چند روز گذشته موفق به کسب تندیس صنعت سبز محیط زیست هم شدیم.

*برگزاری برنامه های هفته کارگر را بر عهده تشکل های کارگری گذاشته‌ام

در ادامه این مراسم مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: صنایع چوب و کاغذ مازندران، برند صنایع کشور است.



علی بابایی امروز تنها کلمه ای که در کشور مظلوم است، کلمه کارگر است، تصریح کرد: البته ادعا می شود که کارگر دارای جایگاه ویژه است اما امروز هنوز نپذیرفتند کارگر می تواند در همه عرصه ها محل درخشش داشته باشد و جایگاه واقعی کارگر در ساختار کشور ما نهادینه نشده است.

وی با اشاره به اینکه بزرگ ترین انگی که امروز به من می زنند اعلام می کنند او کارگر است، افزود: تصور نمی کنند کارگر می تواند در جایگاه رفیع مدیریتی هم قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه من یاد گرفتم تشکل های کارگری می توانند بهترین مشاور باشند، ادامه داد: امروز افتخار بزرگی است که کارگر می تواند اقدامات بزرگی انجام دهد و به سمت عزت و اقتدار حرکت کند.

بابایی با اشاره به اینکه صیانت از نیروی کار جزء شروط اصلی در محیط کار است، خاطرنشان کرد: در طول دو سال اخیر از میان 80 هزار پرونده، برای 40 هزار مورد، حکم بازنشستگی صادر شد.

این مسئول با بیان اینکه امروز وظیفه کشور به گونه ای است که کارگردان به عنوان نماد توسعه پایدار باید قدر خود را بدانند و در غیر این صورت، قدر خود را نمی دانند، گفت: در طول مدت سه سال حضورم در اداره کار، برگزاری برنامه های هفته کارگر را بر عهده تشکل های کارگری گذاشته‌ام.

وی با بیان این که تبصره های حوزه رفاهی قانون کار، مغفول مانده است، افزود: امروز اداره کار تبدیل شده به عرصه تصمیم گیری از پایین به بالا شده است.

*باید کارگر را درک کنیم

همچنین نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار کرد: مرحوم پدرم یک بنا بود و این برکت انقلاب بود، رسید به جایی که در کرسی قانونگذاری خدمت کرد.

محمد دامادی با اشاره به بیانات رهبری مبنی  اتفاقات اخیری که در تهران افتاد، گفت: اگر از رئیس جمهوری سابق درباره واردات خودروهای لوکس سوال کردیم به خاطر اتفاقات امروز بود.

وی با بیان این که در فراکسیون کارگری، اجازه نخواهیم داد قانون درمان که حق کارگران است در وزارت بهداشت ادغام شود،  ادامه داد: اگر قرار است بنگاه‌ها را آزادسازی کنیم باید سهم کارگر را ببینیم.

دامادی با اشاره به اینکه نباید شعارهای رنگی داد و باید کارگر را درک کنیم، تصریح کرد: کارگری که 520 هزار تومان حقوق می‌گیرد محاسبه کنید که چگونه باید زندگی کند.

وی با بیان اینکه یکی در برج میلاد بستنی 600 هزار تومانی می خورد و دیگری ماهانه 600 هزار تومان حقوق دریافت می‌کند، ادامه داد: باید از خواب بیدار شویم و این مسائل را ببینیم.

دامادی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی، امروز کسی نمی‌تواند در جامعه ما زورگویی کند، گفت: درباره دغدغه‌ای که کارگران و معلمان دارند باید احساس مسئولیت کنیم.

وی با بیان اینکه جاده ساری به تاکام مرگ‌بار است، خاطرنشان کرد: درباره حادثه مسافران ماهان  هم که 12 نفر کشته شدند و به راحتی اعلام می‌کنند خطای انسانی بود، به وزیر راه و شهرسازی اعلام کردم که  این فقط بی‌ثباتی و سوء مدیریت است.

دامادی گفت: هر کسی کارگران را فراموش کند انسانیت و کرامت را فراموش کرده و امیدواریم زودتر تحریم ها برداشته شود و چرخه تولید به دست کارگران بچرخد.