دوشنبه 14 ارديبهشت 1394-23:10

بازدید نمایندگان ملت و دولت از طرح های عمرانی میاندورود

سیدرمضان شجاعی: تلاش کردیم در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید در امر سلامت در این شهرستان گام هایی برداریم


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، محمداسماعیل بخشی سورکی: پیش از ظهر امروز ارسطو قادری به همراه سید رمضان شجاعی -نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی- از چند طرح عمرانی در این شهرستان بازدید کرد.

شجاعی ابتدا در جلسه شورای سلامت میاندورود حاضر شد و گفت: از اینکه فضایی ایجاد شده است که پزشکان عزیز به راحتی حرف های خود را مطرح می کنند، خوشحالیم.

وی گفت: تلاش کردیم در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید در امر سلامت در این شهرستان گام هایی برداریم.

  فرماندار میاندورود نیز بر موفقیت دولت در موضوع سلامت در این شهرستان تاکید کرد و گفت: علی رغم افتتاح مرکز درمان بستر سورک، باز هم در مناطق روستایی ما به دنبال تجهیز مراکز درمانی هستیم.

 قادری از تخصیص اعتبارات مناسب تملک دارایی و تبصره 22 ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه در امر سلامت خبر داد و گفت: مرکز درمانی طبقده نیز تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که از اعتبار 200 میلیونی در نظر گرفته شده تاکنون 70 میلیون تومان تخصیص داشته است.

وی گفت: با تلاش بیشتری در راستای جذب اعتبارات در جهت اتمام این پروژه گام بر می داریم.

سپس نماینده ساری و میاندورود در مجلس و نماینده دولت تدبیر و امید از پل ارتباطی بین دو شهرستان ساری و میاندورود بازدید کردند.

شجاعی در این بازدید ضمن ارتباط تلفنی با مدیرکل راه و معاون عمرانی استانداری مازندران از آخرین وضعیت این پروژه مطلع شد.

علی نبیان-معاون عمرانی استانداری مازندران- در این تماس تلفنی از اجرای تفاهم نامه بین استانداری مازندران، اداره کل راه و شهرسازی مازندران و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد و گفت: آقای کشاورزیان –رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای- نیز از این پل بازدید داشتند.

وی گفت: امیدواریم با تخصیص اعتبارات استانی و ملی بتوانیم این پل را به سرانجام برسانیم و اتمام این پل، جزو بدهی های ما به مردم ساری و میاندورود است.

شجاعی کیاسری پس از آن در تماس تلفنی با عبدالهاشم حسن نیا-معاون سازمان راهدای و حمل و نقل جاده ای- بر تکمیل این پل تاکید کرد.

نماینده مردم ساری و میاندورود با بیان اینکه اتمام این پل هم یک اقدام پدافند غیرعاملی برای استان و جاده های ساحلی است و هم منطقه را از بن بست خارج خواهد کرد، افزود: شما دستور انقلابی دهید که این کار ظرف مدت کوتاه به سرانجام برسد.

حسن نیا نیز در این گفتگوی تلفنی برای تامین اعتبار چهار میلیاردی جهت اتمام این پروژه قول مساعد داد و گفت: مدیرکل راه و شهرسازی مازندران ظرف چند روز آینده ادامه این پروژه را به مناقصه بگذارد تا از طریق قانونی کار ادامه یابد.

گفتنی است تاکنون پایه ها، ستون ها و سرستون های پل ارتباطی بین دو شهرستان ساری و میاندورود در منطقه فرح آباد و گهرباران احداث شده است.

سپس نماینده مردم و دولت از ستاد حفاظت منابع آبزیان  پایگاه ساری، میاندورود و نکا بازدید کردند و از نزدیک با مشکلات حافظان این حریم آشنا شدند.

سرهنگ بهمن خانجانی -فرمانده این ستاد- در این دیدار ضمن اراائه گزارش عملکرد از آخرین وضعیت صیدهای غیرمجاز در سال گذشته و ماه قبل اظهار داشت: ما به عنوان نیروهای شبه نظامی و ضابط دادگستری عمل خواهیم کرد .

وی با بیان اینکه تمامی نیروها دوره دیده و مسلح هستند افزود: اکثر تخلفات مربوط به صیدغیرمجاز است که ما با ضبط تورهای صیادی افراد را به دادسرا معرفی می کنیم.

در انتها نیز عده ای از اهالی روستای برگه و مردم منطقه از کمبود امکانات آب زراعی جهت کشت شالی گلایه کردند که با هماهنگی های انجام شده مقرر شد مدیرعامل آب منطقه ای استان مازندران طی برنامه ای تنظیم شده، عصر فردا از این مناطق بازدید کند.