يکشنبه 20 آذر 1384-0:0

متولد 66

گفت و گويي کوتاه با پديده سوادکوهي ليگ کشتي ايران.


در لیگ برتر کشتی آزاد کشتی گیرانی حاضر هستند که هنوز سن شان به 20 سال هم نرسیده اما نشان داده اند حرف های زیادی برای گفتن دارند و در صورت هدایت اصولی و صحیح می توانند در عرصه های مختلف افتخار آفرینی کنند. یکی از این جوان ها مهدی تقوی است. متولد 66 است، اهل یکی از روستاهای شهرستان سوادکوه که گاهی اوقات مجبور است برای رساندن خود به محل تمرین یک ساعتی پیاده روی کند. تقوی در لیگ سه کشتی گرفته که هر سه را برده و البته در هفته اخیر توانست به عنوان پدیده خودنمایی کند.

تقوی می گوید که چه طور عضو پیام ارتباطات شده و چه در سر دارد:
آقای میرعمادیان کشتی هایم را در رقابت های قهرمانی جوانان کشور دیده بود و پیشنهاد حضور در لیگ را به من داد. البته چون برای اولین بار بود که می خواستم در بین بزرگسالان در لیگ برتر کشتی بگیرم اطمینان صددرصد به من نداشتند. من در حال حاضر هم ذخیره بهنام طیبی هستم و از او خیلی چیزها یاد گرفته ام.


این جوان 60 کیلویی که هفته قبل با شکست محمد اصلانی اسم خود را سر زبان ها انداخته ادامه می دهد:
چند سال است که مداوم تمرین می کنم. تمام فکر و ذکرم کشتی است. هدفم المپیک 2008 است. اصلا هم شعار نمی دهم. می خواهم از همان اول میخم را محکم بکوبم. تا جایی هم که بتوانم تلاش می کنم تا حرفم را ثابت کنم.
قصد دارم تا زمانی که در کشتی هستم فکرم به همین اندازه باز باشد. البته در ایران جوانان بااستعداد زیادی مثل من هستند. فدراسیون کشتی باید ما را تحت پوشش خود قرار دهد تا این سرمایه ها نسوزند و هدر نروند.


نفر اول قهرمان جوانان کشور در سال 84 خودش هم می داند برای رسیدن به هدفش راه زیادی در پیش دارد:
هنوز خیلی جا دارد تا به آن بالاها برسم. نقاط ضعفم را باید برطرف کنم. البته یک ویژگی مثبت دارم که آن اعتماد به نفس بالا و بلندپروازی ام است. اما نمی خواهم این بلندپروازی خرابم کند.
در مازندران خیلی از جوان ها به خاطر نبود یک راهنمای خوب خراب شدند که به نظر من باید این اتفاق را به پای مربیان نوشت. چون آن ها بالا سر کشتی گیران هستند. البته می دانم که خود کشتی گیر هم باید حواسش را جمع کند. من اگر نمی خواستم در کشتی به موقعیتی برسم با این همه مشکلاتی که دارم آن را ادامه نمی دادم. حالا که تا این جا آمده ام باید تا آخر ادامه بدهم.


تقوی از 60 کیلوهای ایران و رقیبانش می گوید:
به نظرم که نفر اول 60 کیلوی ایران آقا مراد است. با درویشی و اصلانی کشتی گرفته ام و آن ها را برده ام فقط با محمدی رودررو نشده ام و نمی دانم در مقابل او در چه سطحی قرار دارم. هر موقع با او کشتی بگیرم می توانم بگویم کجای کار هستم.(koshti)