يکشنبه 20 ارديبهشت 1394-8:15

رئیس دانشگاه علمی-کاربردی مرکز بابل:

استادان درس را برای دانشجویان جذاب کنند

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی بابل: استادان به جای ساختن رزومه برای خود، برای دانشجویان رزومه بسازند/ رییس دانشگاه علمی کاربردی مازندران: برای کم کردن یک درصد از نرخ بیکاری در کشور باید 300 هزار شغل ایجاد کرد.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، بابک ابهرزاد: جمعه شب با حضور دکتر آقاجانی -رییس جدید دانشگاه علمی کاربردی مازندران- مشکلات دانشگاه علمی-کاربردی مرکز بابل با حضور علی اکبر ناصری -نماینده بابل- بررسی شد.

ابتدا دکتر جهانیان -رییس دانشگاه علمی-کاربردی مرکز بابل- تناسب در تدریس استادان را مهم دانست و افزود: بسیاری از درس های مان به روز نیست و استادان رشته زبان انگلیسی باید بدانند زبان رشته حقوق با رشته های دیگر فرق می کند و باید مرتبط با رشته مورد نظر تدریس کنند تا دانشجو به صورت کاربردی و متناسب با محیط کار علم آموزی کند.

وی نقش استادان را در امر آموزش و شناخت دانشجویان مهم خواند و تصریح کرد: استادان باید نقاط قوت دانشجویان را بشناسند، ممکن است یک دانشجو در درس خواندن ضعیف باشد اما در بیان قوی باشد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مرکز بابل با اشاره به ضعف کتاب های موجود برای تدریس از استادان خواست تا ضمن تالیف کتاب های کاربردی در رشته های مرتبط خودشان، درآمدی نیز در این زمینه داشته باشند .

جهانیان با تاکید بر اینکه ما حق تدریس نمی دهیم، بلکه حق تعلیم می دهیم، افزود: استادان باید درس را برای دانشجویان جذاب کنند و این مهم نیاز به خلاقیت دارد.

وی توسعه و پیشرفت جوامع امروزی را نگاه خلاقانه و ورود به عرصه ناممکن ها دانست و افزود : برای ورود به آینده باید از الگوهای گذشته رها شویم.

وی در پایان از استادان خواست تا به جای ساختن رزومه برای خود، برای دانشجویان رزومه بسازند تا دانشجویان بتوانند از استعدادهای خودشان بهره مند بشوند .

* 85 درصد اقتصاد کشور ما دولتی است

در ادامه دکتر آقاجانی -رییس جدید دانشگاه علمی کاربردی استان- از رونمایی سند توسعه این دانشگاه در استان خبر داد و افزود: در 6 ماه آینده یکی از اهداف ما اجرائی ساختن سند توسعه اشتغال در مازندران است .

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران افزود: هم اکنون نرخ بیکاری جوانان 11 تا 12 درصد است و نرخ فارغ التحصیلان 20 تا 22 درصد است و این نرخ در خانم های فارغ التحصیل به بالای 30 درصد می رسد.

وی افزود: برای کم کردن یک درصد از نرخ بیکاری در کشور باید 300 هزار شغل ایجاد کرد.

ریاست دانشگاه علمی کاربردی استان عامل مدرک گرایی را حجم زیاد دولت در اقتصاد دانست و خاطرنشان کرد: 85 درصد اقتصاد کشور ما دولتی است و وقتی اقتصاد ما دولتی باشد، دولت به مردم میز خالی نشان می دهد .

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناصری از اهمیت نقش دانشگاه در تربیت دانشمند گفت و از زحمات ریاست سابق دانشگاه علمی کاربردی قدردانی کرد.

در پایان هم از زحمات استادان مجربی که با دانشگاه علمی کاربردی مرکز بابل فعالیت دارند، با اهدای لوح قدردانی شد.