چهارشنبه 7 دی 1384-0:0

در دانشگاه قائم شهر چه مي گذرد؟

در پي انتشار بيانيه بسيج دانشجويي دانشگاه آزاد قائم شهر در انتقاد از رييس اين دانشگاه، تعدادي از دانشجويان، استادان و تشكل‌هاي سياسي دانشگاه با امضاي نامه‌اي سرگشاده از رييس دانشگاه حمايت كردند.


دربخشي از اين نامه آمده‌است: دانشگاه آزاد قائم شهر به لحاظ دارا بودن انديشه‌هاي گوناگون و جنبش‌هاي دانشجويي‌از اصلاح طلب تا اصولگرا زبانزد خاص و عام بوده و در چارچوب قوانين ايران در به حركت در آوردن مردمي به ويژه در انتخابات نهم رياست جمهوري كارنامه‌اي درخشان دارد.

در اين نامه با اشاره به سابقه فعاليت دانشگاه هاي ايران از جمله جندي شاپور و دارالفنون، دانشگاه آزاد اسلامي همچون شبه‌جزيره‌اي براي تكامل انديشه‌هاي ديني، سياسي، اقتصادي و اجتماعي توصيف شده است.

در بخش ديگري از اين‌نامه با طرح اين سوال كه چطور انديشه‌هاي سيال مي‌توانند در زير يك سقف و در كنار هم نفس بكشند آمده است: مجتهدان آگاه براساس دين اسلام، دستورات قران و ائمه قانون را تدوين مي‌كند كه اجراي آن بر همگان براساس ضرورت عقل و منطق واجب است.

اين افراد از "حلاجيان" به‌عنوان مديري متخصص، بسيجي و دلسوز ياد كردند كه در مدت كوتاه فعاليت خود به عنوان رييس دانشگاه ازاد قائمشهر خدمات برجسته‌اي انجام داده است.

اين نامه در ‪ ۱۶‬برگ كه شامل متن نامه وامضاي استادان، كاركنان، دانشجويان، اعضاي بسيج كاركنان و تشكل‌هاي سياسي تنظيم شده است.

پيش از اين، بسيج دانشجويي دانشگاه آزاد قائم شهر در بيانيه خود خطاب به دانشجويان، كاركنان و استادان دانشگاه اعلام كرده بود: مدت زماني است كه‌بسيج دانشجويي در معرض تندترين فشارها، توهين‌ها و بي‌حرمتي‌ها ازسوي جمعي از مسوولان و در راس آنان "حلاجيان" رييس دانشگاه آزاد قائم شهر قرار گرفته است.

اين بيانيه، سكوت دانشجويان را دليل بر با صلابت بودن آنان عنوان كرده و از خرج هاي كلان در مسايل غيردانشجويي، افتتاح‌تبليغاتي دانشكده فني و مهندسي، برخورد تحقيرآميز رييس دانشگاه با منتقدان،ضعف مالي دانشجويان در پرداخت شهريه‌هاي سنگين، ندادن خدمات مناسب به آنان و رونق بازار كميته انضباطي انتقاد شده بود.(irna)