يکشنبه 18 دی 1384-0:0

تحصن شيلاتي ها

در اعتراض به اخراج از كار، 65 نفر از ناظران "پره" حفاظت از منابع شيلات مازندران در مقابل در ورودي شيلات مازندران تحصن كردند‌‏ .


به گزارش ايلنا ، اين عده كه خواستار برگشت به كار بودند ، ضمن اعتراض به سياست شيلات ايران در خصوص اخراج خود ، خواستار پاسخگويي و پيگيري مدير كل و مسوولان شيلات مازندران نسبت به وضعيت خود شدند .
امروز هم چنين جمعي از كاركنان شركت شيلات شمال در اعتراض به اخراج خود در مقابل ساختمان مجلس شوراي اسلامي تجمع كردند.
يكي از اين تجمع كنندگان در توضيح انگيزه تجمع و اعتراض خود و همكارانش گفت:حدود 6 ماه پيش ما را كه در بخش حراست ماهيان خاوياري و استخواني مشغول به كار بوديم به بهانه كمبود بودجه اخراج كردند كه دو ماه قبل با وساطت اسكندري وزير جهاد كشاورزي موقتا سر كار برگشتيم.
وي افزود:در دو ماه گذشته نه حقوقي به ما داده‌اند و نه مزايا و بيمه و حتي دفترچه‌هاي بيمه ما مهر اعتبار نخورده و حالا بعد از اينكه به ما اتهام دزدي زده‌اند دوباره از سر كار اخراج كرده‌اند.
يكي ديگر از تجمع كنندگان با بيان اينكه مدير عامل شركت نمي‌خواهد ما دوباره سر كار بازگرديم، اظهار داشت: دفعه قبل كه اخراج شديم هم به تهران آمديم و اعتراض كرديم و مسايل پشت پرده شركت را رو كرديم،لذا مدير عامل نمي‌خواهد ما دوباره سر كار برگرديم.
وي افزود: در حال حاضر مدير عامل شركت شيلات شمال كار صيد ماهيان خاوياري را منحصرا به عده‌اي سپرده كه اين افراد نيز آشنايي كافي با دريا ندارند و نوع عملكرد آنها باعث آسيب رساندن به حيات درياي خزر شده است.
وي تاكيد كرد: امروز 150 نفر از ما كارگران اخراجي، به تهران آمده‌ايم و در مقابل مجلس و وزارت جهاد كشاورزي تجمع كرده‌ايم و از رسانه‌ها درخواست داريم به نحوي صداي ما را به گوش دكتر احمدي نژاد برسانند.(ilna+farsnews)