يکشنبه 25 دی 1384-0:0

نوشهر،ميزبان تئاتري ها

نخستین جشنواره تأتر استانی ( ماه ) از تاریخ 25 تا 28 دی ماه در نوشهر برگزار مي شود.


مهدوی ، مدیر حوزه هنری استان- دبیر نخستین جشنواره تأتر استانی ( ماه )-از برگزاری این جشنواره در تاریخ 25 تا 28 دی ماه در شهرستان نوشهر خبر داد . وی افزود : « شش نمایش صحنه ای و یک نمایش خیابانی توانستند امتیاز لازم برای حضور در این جشنواره را کسب کنند . مدیر حوزه هنری استان ، دلیل انتخاب شهرستان نوشهر را به عنوان میزبان جشنواره ، تمرکز زدایی از مرکز استان و کشاندن محدوده هنر آفرینی و دوستی با مردم آن منطقه با تأتر دانست و ادامه داد : « از طرف دیگر اعتماد به نفس و ظرفیت بالای مسئولین محترم نوشهر که فوق العاده خونگرم و توانمند هستند نیز مزید بر علت شد تا با آرامش کامل تمایل به برگزاری جشنواره در آنجا پیدا کنیم و تنوعی در این خصوص ایجاد کنیم و به طور حتم چنان چه ارزیابی مناسبی از روند برگزاری این جشنواره داشته باشیم ترتیبی می دهیم تا دبیر خانه این جشنواره در نوشهر دائمی شود . »

 وی در خصوص فعالیت حوزه هنری در بخش نمایش گفت : « بنای ما این بود که در مرحله مقدماتی وضعیت را طوری تنظیم کنیم که نیروهای مستعد یا آنها که می خواهند مستعد باشند ، شناسایی و جذب شوند که خوشبختانه این اتفاق با تلاش مسئول واحد نمایش حوزه افتاده است . و ما امروز با حجم زیادی از مراجعات هنرمندان تأتر مواجهیم .

 وی ضمن بر شمردن موفقیت هنرجویان کارگاه در رشته پانتومیم گفت : « به دلیل آموزشی که این حوزه طراحی کرد هنرمندان ما توانستند بیشترین جوایز را در جشنواره سراسری پانتومیم بوشهر کسب کنند . » وی تإکید کرد : « آقای شوندی کارشناس محترم تأتر مر کز هنرهای نمایش حوزه هنری در دیدار اخیر خود از استان صراحتاَ عنوان کرد که هنرمندان ما می توانند به قطب تأتر کشور تبدیل شوند . » دبیر جشنواره تأتر ( ماه ) از کیفی سازی تأتر در برنامه های اینده خبر داد و گفت : « در همین جا از همه جوانان ، فرهیختگان ، پیشکسوتان موفق و علاقه مندان رونق علمی و حرفه ای تأتر استان می خواهم که ما را در اجرای یک برنامه منسجم و مشخص در این زمینه یاری کنند . »

حوزه هنری مازندران  - (hozeh_artsari@yahoo.com)