سه شنبه 2 تير 1394-11:4

دو تجمع اعتراضی جلوی استانداری مازندران؛

بانوان امنیت می خواهند، مرغدارها خسارت

تعدادی از بانوان در اعتراض به قتل های اخیر جلوی استانداری مازندران جمع شده اند و خواستار امنیت بیشتر در حوزه اجتماعی هستند/ جمعی از مرغدارهای استان نیز در اعتراض به به صرفه نبودن و پایین بودن قیمت مرغ جلوی استانداری تجمع کرده اند.(ویرایش دوم)


 مازندنومه، سرویس اجتماعی: از ساعت 10 امروز دو تجمع جلوی استانداری مازندران شکل گرفته است که یکی از آن ها با اجتماعات پیشین که اغلب به مطالبات صنفی مربوط بود، تفاوت دارد.

امروز حدود 50 زن از دختر جوان گرفته تا پیرزن عصا به دست، با در دست داشتن پلاکاردهایی جلوی استانداری مازندران گرد آمده، نسبت به حوادث و قتل های اخیر واکنش نشان دادند.

در پلاکارد این گروه دو جمله مشاهده می شود: «نیروی انتظامی امنیت، امنیت، همین!» و« امنیت اجتماعی حق مسلم ماست».

یکی از بانوان که بر اساس هماهنگی در فضای مجازی در تجمع شرکت کرده است به خبرنگار ما گفت: «ما نسبت به حوادث و قتل های اخیر اعتراض و انتقاد داریم و واقعا" می ترسیم دختران مان را تنها بیرون از منزل بفرستیم.»

اما هم زمان با این تجمع جمعی از مرغدارها و فعالان بخش طیور نیز در اعتراض به به صرفه نبودن قیمت مرغ و خسارت های مالی این حوزه، جلوی استانداری گرد آمده اند.

این افراد می گویند مرغ های تولیدی آن ها زیر قیمت تمام شده به فروش می رسد و آنفولانزای حاد پرندگان و گرمای هوا به آن ها خسارت های جدی وارد کرده است.

تا لحظه نگارش خبر کسی از مسئولان در جمع تجمع کننده ها حاضر نشده است.


ساعتی پس از انتشار خبر تجمع بانوان، سردار مسعود جعفری نسب -فرمانده نیروی انتظامی مازندران- بین این افراد حاضر شد و به گفت و گو با آن ها پرداخت.



وی با بیان این که  ما در کمتر از دوهفته قاتل زن جوان میاندورودی را پیدا کردیم، افزود: هر چند 90 درصد قتل های استان خانوادگیست، ما روی این قضایا سرپوش نمی گذاریم، چرا که همه  اینها فرزندان ما هستند

احمد مظفری -مدیر روابط عمومی استانداری مازندران- نیز به نمایندگی از استاندار مازندران در جمع مرغدارهای تجمع کننده حاضر شد و گفت: 15 کشتارگاه در مسیرساری تا شرق استان و 4 کشتارگاه در محور کیاسر مجوز کشتار گرفته اند که البته جوابگوی نیاز مرغدارها نیست.

وی با بیان این که مرغهای صنعتی در استان آلودگی ندارند، تاکید کرد: بیماری آنفولانزا تنها در معدودی طیور محلی مشاهده شد.

مظفری یادآور شد: استاندار مازندران در همین زمینه با معاون اول رییس جمهوری مکاتبه کرده تا مشکلات مرغدارها  به زودی حل و فصل شود.