چهارشنبه 10 تير 1394-23:9

انتقاد امام جمعه از مدیریت شهری بابل

روحانی: چقدر مردم گله کنند؟ والله قابل تحمل نیست

امام جمعه بابل در جلسه شورای اداری و در حضور استاندار مازندران گفت: برادران شورای شهر؛ 2 سال از خدمت شما گذشته است، اما اتفاقی نیفتاده است/در شهر جز هدردهی کاری انجام نمی شود/چقدر مردم گله کنند؟ شهرستانی به این بزرگی، شهری با این جمعیت والله قابل تحمل نیست/ ناگزیرم این موضوعات را در نماز جمعه نیز بگویم.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، بابک ابهرزاد: جلسه شورای اداری شهرستان بابل عصر چهارشنبه به میزبانی امام جمعه بابل در مدرسه صدر برگزار شد.

در این جلسه ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران، دلاور حیدرپور مدیرکل جهاد کشاورزی استان، تقوی فرد مدیرکل دادگستری استان مازندران و جمع دیگری از مسئولان استانی و شهری حضور داشتند.

در این جلسه ابتدا رجب ملائی رئیسی -فرماندار بابل- با بیان اینکه سهم مالیات در کشور 75 هزار میلیارد تومان است، افزود: سهم مالیات استان مازندران 1049 میلیارد تومان است که دلیل کمرنگ بودن آن به نسبت استانهای دیگر این است که مازندران قطب کشاورزی کشور است و کشاورزان از مالیات معاف هستند .

فرماندار ویژه بابل با اشاره به مشکلات آب شرب و کشاورزی در بابل تصریح کرد: علی رغم فعالیت هایی که داریم، دچار مشکل تامین آب هستیم .

وی خاطرنشان کرد: به زودی با ایجاد تصفیه خانه موقت به ظرفیت 300 لیتر بر ثانیه مشکلات آب رسانی مرتفع خواهد شد .

ملائی رئیسی با بیان اینکه یکی از پایه های شهرستان حمل و نقل است، افزود: در سال 93 اتفاقات خوبی افتاد، ولی کنار گذر جنوبی بابل روند مطلوبی ندارد. در حال حاضر کنارگذر جنوبی حدود 20 میلیارد تومان تزریق مالی نیاز دارد.

*در مدیریت شهری با ضعف و نقص مواجه هستیم

در ادامه حجت اسلام و المسلمین حسن روحانی -امام جمعه بابل- با اشاره به سطح تخلفات در حوزه تغییر کاربری در روستاهای دوردست افزود: بخشی از مشکلات ما در سایه ناهماهنگی های بین ادارات است .

وی با انتقاد شدید از شهردار و شورای شهر بابل در ارتباط با ضعف مدیریت شهری تصریح کرد: در مدیریت شهری با ضعف و نقص مواجه هستیم .

امام جمعه بابل با اشاره به گله مندی شدید مردم از ضعف مدیران شهری افزود: چقدر مردم گله کنند؟ شهرستانی به این بزرگی، شهری با این جمعیت والله قابل تحمل نیست .

روحانی با اشاره به مدیریت ضعیف شهرداری بابل افزود : در حال حاضر بر اساس عوارضی که گرفته می شود، جز هدردهی کاری انجام نمی شود .

وی با بیان اینکه اینها ضعف مدیریت است و شایسته شهر نیست، خاطرنشان کرد: امکانات به درستی توزیع نمی شود .

امام جمعه بابل با اشاره به فعالیت 2ساله اعضای شورای شهر افزود: برادران اعضای شورای شهر؛ 2 سال از خدمت شما گذشته است، اما اتفاقی نیفتاده است .

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: ناگزیرم این موضوعات را در نماز جمعه نیز بگویم، شاید کسی باشد تا به این زمینه ها رسیدگی کند .

روحانی خطاب به اعضای شورا گفت: امیدوارم گوش شنوایی باشد تا در این زمینه به موضوعات رسیدگی کند .

*فرماندار مشکلات را اولویت بندی کند

در ادامه حجت اسلام و المسلمین تقوی فرد - مدیرکل دادگستری استان مازندران- با اشاره به مشکلات عرصه زمین خواری و تغییر کاربری گفت: اگر فرماندار مشکلات را اولویت بندی کند، سریع تر کار انجام می شود و اگر تدبیر و مدیریت امور رها شود، هیچ کاری انجام نخواهد شد .

وی با اشاره به وظیفه مدیران در اجرای صحیح مطالبات مردمی گفت: مردم در حد مطلوب و انتظار، طلب خودشان را وصول نمی کنند .

مدیرکل دادگستری استان مازندران افزود: هم اکنون همدلی و همزبانی که در استان به وجود آمده، بی سابقه است و باید ازین ظرفیت استفاده کنیم .

*مردم در بحث پسماند دچار نگرانی هستند

 حسین نیازآذری - نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی- با بیان اینکه شهرستان بابل 50 هزار هکتار در بخش کشاورزی و حدود 22 هزار هکتار سطح کشت باغات دارد، خاطرنشان کرد: این روزها در بخش آب دچار چالشی جدی هستیم. سد لار به طور مقطعی برای بخش لاله آباد باز شد چرا که که حدود 4000 هکتار در معرض خطر بود .

عضو کمیسیون آب و کشاورزی مجلس با بیان نقش 44 درصدی مازندران در تامین برنج کشور افزود: شهرستان بابل این ظرفیت را دارد که یک نمایشگاه برای دام و صنعت داشته باشد.

نیازآذری خاطر نشان کرد: تلاش داریم بحث منطقه ویژه اقتصادی یا بندرخشک را با وجود ظرفیت در شهرستان بابل داشته باشیم .

وی با اشاره به نبود شفافیت لازم در مالیات بر ارزش افزوده، گفت : ما باید مالیات را درست اخذ کنیم و ساماندهی شود که در حق کسی اجحاف صورت نگیرد .

نماینده مردم بابل با اشاره به بحث پسماند در شهرک صنعتی رجه، تصریح کرد: مردم در بحث پسماند دچار نگرانی هستند و باید این موضوع را مدیریت کنیم .

* مردم را نسبت به خود بی اعتماد کردیم

در پایان ربیع فلاح جلودار -استاندار مازندران- تقلیل موضوعات را در دو کلمه اقتصاد و فرهنگ خلاصه کرد و افزود : ما دستگاه های دولتی یک دستگاه مصرفی هستیم که بیش از 80 درصد درآمدهای دولت صرف هزینه های جاری خودش می شود و زیر 20 درصد صرف عمران و آبادانی می شود .

استاندار مازندران با اشاره به پشت سر گذاشتن 4 ماه از سال بدون اعتبارات عمرانی، افزود: باید از نیروی ابتکار و خلاقیت استفاده کنیم .

ربیع فلاح با اشاره به آینده نگر بودن مدیران، افزود : ما مدیریم و باید یک سری پیشگیری ها را انجام بدهیم و آینده نگر باشیم

نماینده عالی دولت در استان مازندران افزود: الان باید به فکر این باشیم که کارهای نیمه تمام را تمام کنیم. از بس قول دادیم و انجام ندادیم، مردم را نسبت به خود بی اعتماد کردیم .

این مقام مسئول با اشاره به رفع بحث پسماند در استان در آینده ای نه چندان دور افزود: در بحث فاضلاب نیز راهکارهایی پیدا کردیم که از بسته حمایتی استفاده کنیم .

* رییس جمهوری مهرماه به مازندران می آید

بعد از سخنان استاندار مازندران، مدیران پس از اقامه نماز جماعت به میزبانی امام جمعه بابل افطار کردند و در پایان افطار حجت اسلام والمسلمین ناصری -دیگر نماینده بابل- با بیان اینکه مجمع نمایندگان شمال کشور در دیدار با نوبخت -سخنگوی دولت تدبیر و امید- توانست 100 میلیارد تومان بودجه عمرانی به استانهای شمالی تزریق کند، افزود: در مهر ماه سال جاری رئیس جمهوری به استان مازندران سفر و به مطالبات مردم رسیدگی خواهد کرد .

عضو کمیسیون صنعت و معدن در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر کمربندی جنوبی بابل در هفته دولت اجرائی نشود، دولت توسط نمایندگان مردم زیر سوال می رود .