پنجشنبه 1 مرداد 1394-10:44

جشنواره ای در دل جنگل

جاودانی: از جشنواره طبیعت حمایت می کنیم

جشنواره طبیعت 7 تا 9 مردادماه با رویکرد هنرهای معاصر در جنگل های بولای دودانگه ساری برگزار می شود/ از سراسر کشور بیش از 60 هنرمند آثار هنری خود را در سبک های لندآرت، پرفورمنس و ویدئوآرت ارائه خواهند داد/مدیرکل ارشاد مازندران حمایت خود را از این جشنواره اعلام کرد.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، محمدرضا حسن پور: جشنواره طبیعت با رویکرد هنرهای معاصر در جنگل های بولای دودانگه ساری برگزار می شود.

عبدالرضا احمدی -کارشناس ارشد پژوهش هنر و دبیر این جشنواره- در نشست شورای سیاست گذاری جشنواره طبیعت که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تشکیل شد، گفت: حفظ و صیانت از جنگل ها و رودخانه های کشور به ویژه مواهب طبیعی استان مازندران، یکی از اساسی ترین دغدغه های هنرمندان است.

وی با اشاره به اینکه از سراسر کشور بیش از 60 هنرمند آثار هنری خود را در سبک های لندآرت، پرفورمنس و ویدئوآرت ارائه خواهند داد، اذعان کرد: این هنرمندان از تاریخ 7 تا 9 مرداد با تولید 30 اثر هنری طبیعی در جنگل های بولا از توابع دو دانگه ساری، میزبان جشنواره طبیعت خواهند بود.

احمدی همچنین این جشنواره را از ابتکاراتی دانست که برای نخستین در مازندران اجرا می شود و افزود: پس از پایان جشواره برای احترام به طبیعت، تمام آثار جمع آوری خواهد شد و فقط از طریق فیلم و عکس، انتقال مفاهیم این جشنواره را استمرار خواهیم داد.

در ادامه محمدرضا حسن پور -مدیر روابط عمومی جشنواره و عضو بنیاد تبری- در خصوص ضرورت شکل گیری و برنامه های این جشنواره توضیحاتی ارائه داد و خاطر نشان کرد: مازندران با داشتن بسترهای لازم علمی، فرهنگی، گردشگری و زیست محیطی می تواند همواره فضاهای مناسبی را برای برگزاری چنین برنامه هایی در اختیار دارد.

احد جاودانی -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران- نیز در این نشست حمایت خود را از جشنواره طبیعت اعلام کرد و گفت: نفس کار در حوزه محیط زیست با زیربنای فعالیت های فرهنگی و هنری بسیار پسندیده است که ما باید در این راه دغدغه های حامیان طبیعت و محیط زیست را به خوبی منعکس کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت پرداختن به موضوعات مهم کشور در امر محیط زیست از جمله بحران کم آبی، تبلیغ صرفه جویی در مصرف آب، استفاده صحیح از موهبت های طبیعی و ... گفت: فعالیت جشنواره طبیعت و امثال آن باید با کارشناسی های دقیق به مرحله اجرا در آید و همراهی و همکاری نهادهای دیگر نیز مستلزم استمرار آن خواهد بود.