جمعه 2 مرداد 1394-17:31

امام جمعه میاندورود:

مواضع حزبی نداشتم/تخریب، وجهه قانونی ندارد

حجت الاسلام رسولی: تا زمانی که امام جمعه هستم بر اساس وظیفه و تشخیص حرف هایی را زده و خواهم زد/متاسفانه بعضی از رسانه ها تخریب را از حد عادی و معمولی می گذرانند.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: حجت الاسلام سید مجتبی رسولی جویباری در خطبه های این هفته نمازجمعه بااشاره به سالروز تشکیل اولین نمازجمعه در پنجم مرداد سال 58 اظهار داشت: نمازجمعه شکل خاص و شرایط خاص دارد.

وی بیان اوضاع و احوال و آنچه که در جامعه و کشور می گذرد را وظیفه حاکم اسلامی در خطبه های نمازجمعه دانست و گفت: بیان این مسایل جزو نماز و همان ذکر الله است، بنابر این خطیب جمعه باید حواسش جمع باشد تا چیزی برخلاف ذکر الله نگوید و از دایره ایمان خارج نشود.

رسولی ادامه داد: امام جمعه باید ساعت ها بنشیند، فکر کند و از اهل فن نیز مشورت بگیرد و با بررسی اوضاع و احوال جامعه حرفی در خطبه ها بزند که همان ذکر الله باشد، چرا که تریبون نمازجمعه از آن حاکم اسلامی، ولی فقیه و امام معصوم است، بنابر این نمی توان در این تریبون حرفی زد که مردم به انحراف کشیده شوند.

امام جمعه میاندورود با بیان اینکه مسایل سیاسی و سیاسی کاری از باب مسایل حزبی هرگز در امام جمعه وجود ندارد افزود: بنده خدا را شاهد می گیرم که تا به امروز هیچ موضعی از این منظر و زاویه نگرفتم که در آن طرفداری از حزب و جناح و سیاسی کاری باشد، به این دلیل که امام جمعه وامدار کسی جز ولی فقیه و امام زمان نیست.

وی ادامه داد: البته این کاملا طبیعی است که گاهی مواضع بنده مطابق میل یک جناح سیاسی و در زمان دیگر موافق میل جناح دیگر سیاسی است.

خطیب جمعه سورک به استقلال امام جمعه اشاره کرد و گفت: در تحلیل ها و موضع گیری ها برای بنده هیچ شخص، حزب و جناحی مهم نیست بلکه برای ما نظام، انقلاب، ولی فقیه و امام زمان مهم است و در این راه از پیشنهادها، راهکارها و انتقادات استقبال می کنم، اما تخریب نه تنها وجهه قانونی ندارد، وجهه شرعی هم ندارد.

وی گفت: متاسفانه بعضی از رسانه ها تخریب را از حد عادی و معمولی می گذرانند و تا حد افترا، تهمت، دروغ و نسبت های ناروا و حتی برچسب های سیاسی و اخلاقی هم پیش رفتند و دارند پیش می روند و متاسفانه بعضاً مشاهده می شود که بعضی از نهادها و دستگاه ها هم از این رسانه ها حمایت می کنند.

امام جمعه میاندورود ادامه داد: بنده رسولی تغییر نکرده، مواضعش عوض نشده و به لطف الهی تغییر هم نخواهم کرد، تا حال مطیع ولایت بوده و ان شاالله تا آخر هم خواهم بود و هرگز به خود اجازه نمی دهم که یک قدم از خط ولایت تخطی کنم.

وی افزود: تا زمانی که امام جمعه هستم بر اساس وظیفه و تشخیص حرف هایی را زده و خواهم زد و در این راه نیز از هیچ احدی، نهادی یا دستگاهی ولو اینکه تهدید هم بکند نمی ترسم.

حجت الاسلام رسولی با بیان اینکه شخصاً نیازمند دفاع هیچ شخص خاصی نیستم چرا که اعتقاد دارم خداوند از کسانی که ایمان آوردند حمایت خواهد کرد گفت: چون معتقدم نیاز به حمایت هیچ کس هم ندارم و به وظیفه دینی، الهی و تعهدی که نسبت به ولی فقیه دارم عمل می کنم و جز به اینها به کسی بدهکار نیستم.

وی با اشاره به خدمت 14 ساله خود در سمت امامت جمعه اظهار داشت:خداوند را بر این نعمت سپاسگزارم و از خداوند عاجزانه درخواست می کنم که در این مسئولیت باشم یا نباشم، تا لحظه آخر این توفیق برای بنده باقی بماند.