شنبه 3 مرداد 1394-16:18

سیل هم چنان می تازد

شهردار و اعضای شورای شهر زیراب دستگیر شدند

امروز استاندار مازندران از زیراب بازدید داشت، اما به دلیل بازداشت چند ساعته اعضای شورای شهر و شهردار، کسی که بتواند بر منطقه تسلط داشته باشد تا توضیحات لازم را بدهد، حضور نداشت.


مازندنومه، سرویس سیاسی: چند روز پس از حادثه سیل در سوادکوه و شهر زیراب، شهردار و اعضای شورای شهر با حکم قضایی به مدت چند ساعت بازداشت و سپس آزاد شدند.

شاهدان عینی از زیراب گزارش دادند در پی این بازداشت عده ای از مردم، جلوی نیروی انتظامی اجتماع کردند تا حمایت خود را از 5 عضو شورای شهر زیراب و شهردار نشان دهند.

یک منبع آگاه در گفت و گو با ما با بیان اینکه کارها باید بر اساس روند عادی پیش رود و نباید گذاشت تا اقدامات هیجانی سبب ایجاد آسیب در شهر زیراب شود، گفت: در بحران سیل اخیر باید فرصت داد تا دستگاه های متخلف شناسایی شده و سپس به اقدامات این چنینی روی آورد.

وی با بیان اینکه نباید از سیاست قهریه استفاده و باید سیاست همکاری پیشه کرد، افزود: باید بر اساس نامگذاری سال به نام همدلی وهم زبانی، رویکرد همدلی را پیشه گرفت و از این سیاست تابعیت جست تا ویرانی ها دوباره ساخته شود.

وی تصریح کرد: بر اساس دانسته های من از این منطقه برخی خانه ها در ماده صد و برخی دیگر در حریم رود بودند و برخی هم البته در حریم رود نبودند و از این میان تنها یک خانه بیمه داشت.

وی با بیان اینکه امروز استاندار بازدیدی از این مناطق داشت، اظهار کرد: به دلیل بازداشت اعضای شورای شهر و شهردار، کسی که بتواند بر منطقه تسلط داشته باشد تا توضیحات لازم را بدهد، حضور نداشت.

وی با اشاره به اینکه کوچکترین آسیب جانی در زیراب به وقوع نپیوست، افزود: اعضای شورای شهر و شهردار از ساعت اولیه، سه دستگاه ساختمان و یک مرکز تجاری برای اسکان خانواده های اسیب دیده در نظر گرفتند.