شنبه 3 مرداد 1394-22:39

نماینده قائم شهر:

افرادی که توانایی مدیریت ندارند، کنار بروند

سید هادی حسینی: می توان در زمین نساجی، پارک، بیمارستان و یا مکان های دیگر متناسب با نیاز مردم ساخت اما متاسفانه فضای سیاسی مانع از اجرای کار است/با پیگیری هایی که به همراه دامادی داشتیم، تملک لازم مسیر 35 کیلومتری سوادکوه به سمسکنده ساری در حال انجام است/تنها نماینده ای بودم که از دولت تدبیر حمایت کردم/افرادی که در استان توانایی مدیریت ندارند باید کنار بروند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، رضاشریعتی: ساعت 11 صبح روز شنبه نشست خبری نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

سید هادی حسینی در این نشست با بیان اینکه حجم کارهای زیاد باعث شده که نتواند جهت ارائه خدمات انجام شده  ارتباط خوبی با خبرنگاران داشته باشد، اظهار کرد: همه ما باید به گونه ایی رفتار کنیم که در محضر خدا شرمنده نشویم و من در مقابل خدا اندوخته ای ندارم که بازگو کنم، چرا که خدمت به مردم وظیفه است و مردم خدمت صادقانه در راه رضای خدا را تشخیص خواهند داد.

نماینده مردم قائمشهر، جویبار و سوادکوه با بیان اینکه آنچه در کشور اتفاق می افتد حاصل تلاش همه آحاد است، افزود: تمام خدماتی که ارائه می شود حاصل صبر مردم در سایه حمایت و هدایت رهبری و تلاش سایر قواست.

وی با اشاره به اینکه رهبری امسال را با نام همدلی وهم زبانی نامگذاری فرمود، تصریح کرد: در زمانی که من به عنوان نماینده مردم انتخاب شدم مهم ترین حلقه مفقوده اتحاد میان مسئولان در این شهرستان بود.

این مسئول با بیان اینکه این اختلاف موجب نارضایتی مردم و رسیدگی نشدن مطلوب به کارها می شد، اظهار کرد: در گذشته به دلیل این اختلافات بخش زیادی از توان یک نماینده صرف کشمکش سیاسی می شد، اما ما در این دوره تلاش کردیم با وجود اختلاف سلایق، این اختلاف را کنار بگذاریم تا مانع رفاه اجتماعی و سیاسی مردم نشود.

نماینده مردم قائمشهر، جویبار وسوادکوه ادامه داد: مسئله مهم دیگر در سطح شهرستان مشکل اساسی کارخانه های نساجی مازندران بود، چراکه جابجایی قطعات کارخانه را از کار انداخت.

حسینی با بیان اینکه من در زمان تبلیغات انتخاباتی نامی از نساجی به زبان نیاوردم، اظهار کرد: زمانی در شهر 13 هزار نفری ما، کارخانه نساجی 6000 کارگر داشت، اما امروز با وجود قریب به 300 هزار نفر جمعیت، آرزوی ما این بود که بدهی کارخانه داده شود یا نساجی به خواب فرو نرود که این اصلا ارزوی جالب و زیبایی برای این شهرستان نیست.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه وجویبار با بیان اینکه نساجی مازندران دارای چهار مشکل بود، افزود: مشکل اول این کارخانه حقوق کارگران و بدهی به بیمه بود که با توجه به میزان بدهی کارگران نمی توانستند بازنشسته شوند که برای حل این مشکل 2.5 میلیارد بودجه توسط دولت احمدی نژاد پرداخت شد.

وی با بیان اینکه مشکل بعدی کارخانه تعطیل اعلام شدن در برهه ای از زمان بعد از انتخابات بود، اظهار کرد: در این زمان بخشی از تجهیزات کارخانه فروخته شده بود و بخشی دیگر به دلیل نبود منابع، در صورت نیاز به تعمیر، از قطعات سایر دستگاه ها استفاده می کردند؛ به همین دلیل برخی دستگاه ها با این جابجایی قطعات از کار افتادند.

حسینی تصریح کرد: ما در ابتدا با 30 درصد توان کارخانه را راه اندازی کردیم و سپس این میزان به 98 تا 100 درصد دستگاه هایی رسید که توان کار داشتند.

نماینده مردم سوادکوه در خانه ملت سومین مشکل کارخانه نساجی را بحث سرمایه گذاری دانست و افزود: سرمایه گذار ترک به دلیل مسائل شخصی که داشت نمی توانست در قائمشهر حضور یابد و کارها را از طریق وکیل پیش می برد.

وی با بیان اینکه وکیل او همکاری خوبی با مسئولان داشت، اظهار کرد: در این مرحله سعی بر آن شد از تعداد 1700 تا 1800 نفر که طلبی تا سقف 50 میلیون هم در آنها دیده می شد، کاسته شود تا این که میزان بدهی در اسفند 93 به صفر رسید.

حسینی با بیان اینکه شاید تعداد انگشت شماری که مدرکی ندارند از کارخانه طلبکار باشند، تصریح کرد: برای آنها هم در اداره کار راهی پیدا شد تا با مراجعه به آن سوابق خود را جمع آوری کنند.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه وجویبار با بیان اینکه مشکل چهارم دستگاهایی که در گمرک ضبط شد به همراه بدهی به بانک و تامین اجتماعی بود، اظهار کرد: با پیگیری های به عمل آمده این دستگاه ها ازاد و برای بدهی ها تقسیط و تفاهم شد تا مشکل مرحله ای مرتفع شود.

وی با بیان اینکه نحوه استفاده از دستگاه ها در حال مطالعه است، گفت: با سرمایه گذاری یک هم وطن دسترسی به مالک کارخانه راحت شده است و کسی آمد که زبان شهر را می فهمد.

حسینی ضمن ابراز گلایه از مطرح شدن شایعاتی در خصوص فروش زمین اظهار کرد: زمین برای کارخانه نساجی و سرمایه گذار آن است، وی می تواند زمین را بفروشد، بدهی را بدهد و سرمایه گذاری کند.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار با بیان اینکه در صورت رخ ندادن این اتفاق دو مشکل عمده گریبانگیر کارخانه است ، افزود: بدهی سرسام آوری که کارخانه دارد و سودی که در قبال این بدهی ایجاد شده مشکل عمده سرمایه گذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه می توان از فضای این زمین به نحوه مطلوب استفاده کرد، گفت: بر اساس استفاده درست و در نظر گرفتن مبلمان شهری می توان در این زمین پارک، بیمارستان و یا مکان های دیگر متناسب با نیاز مردم ساخت اما متاسفانه فضای سیاسی مانع از اجرای کار است.

حسینی تاکید کرد: اگر بنا بر فروش زمین است حتما باید به طوری برنامه ریزی شود تا منافع آن به شهرستان برسد.

راه های مازندران مظلوم واقع شدند

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار با بیان اینکه از مشکلات دیگر حوزه قائمشهر و سوادکوه راه تهران-شمال بود، گفت: توسعه جاده سوادکوه، قائمشهر به گدوک و گدوک به تهران در برنامه چهارم و پنجم توسعه بود اما به نام جاده تهران - فیروزکوه شناخته می شد و قطعه مازندران به دلیل نبود توجه به کار پیشرفت مناسبی نداشت.

وی با بیان اینکه به بخشی از مسیر در فیروزکوه به تهران بیشتر پرداخته شد، اظهار کرد: در گذشته این محور 20 میلیارد با 18 درصد تخصیص، اعتبار داشت که در این دوره با دیدن نقاط حادثه خیز و برنامه ریزی های انجام گرفته بودجه جداگانه ای در سال اول75 میلیارد، در سال دوم 85 میلیارد و در سال سوم –سال 94- 107 میلیارد اعتبار با تخصیص مناسب برای این محور در نظر گرفته شد.

حسینی با بیان اینکه در تاسیس این جاده برخی مشکلات وجود داشت، افزود: 10 کیلومتر از این مسیر بحران بود یکی از این بحران ها پل شهر پل سفید بود که اگر بالاتر از سطح شهر زده می شد شهر از رونق می افتاد، به همین دلیل مطالعه جدید و طراحی مناسب را در دستور کار قرار دادیم.

نماینده مردم قائشهر،سوادکوه و جویبار با اشاره به اینکه در تونل این مسیر رانشی به دلیل نبود مطالعه صحیح در چشمه های زیر زمینی روی داد، اظهار کرد: با پیگیری های صورت گرفته، مشکلات دهانه این تونل در حال مرتفع شدن است و دو پل در سطح شهرستان سوادکوه شمالی و شهر شیرگاه به زودی احداث خواهد شد.

 حسینی با اشاره به تعامل نمایندگان با هم افزود: با پیگیری هایی که به همراه آقای محمد دامادی -نماینده ساری- داشتیم، تملک لازم مسیر 35 کیلومتری سوادکوه به سمسکنده ساری در حال انجام است و در سفر ریاست جمهوری به مازندران کارهای اجرایی آن انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه سیمرغ –کیاکلا- از شهرهای قدیمی مازندران است، گفت: این شهرستان به دلیل برخی شرایط نظیر راه دسترسی نامناسب مدتی از رونق افتاد که خوشبختانه با پیگیری های انجام شده راه قائمشهر به سیمرغ در حال اتمام است.

وی افزود: برای جاده سیمرغ به بهنمیر و بابلسر هم بودجه ای حدود 3 میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

سیل اگر مهار شود نعمت است

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار با بیان اینکه نبود رطوبت در هوا پیشرفت کویر را در پی خواهد داشت، اظهار کرد: سیل اگر مهار شود یک نعمت الهی محسوب می شود، اما در مازندران چون تدبیر خوبی اندیشیده نشد به یک معضل برای راه های موصلاتی مازندران و کشاورزی تبدیل شد که حتی تخریب خانه های هم وطنان را به در پی داشت.

وی با بیان اینکه احداث سد هایی نظیر سد برنجستانک، سد آیت الله صالحی و سد سنبل رود در حاشیه رودخانه های تلار وکسلیان می تواند سبب مهار سیل و پیشگیری از تخریب شود، اظهار کرد: در روستای مومح خیل پیرمردی که با پر کردن کپسول  گاز زندگیش را می گذراند با مشکل مواجه شد، چراکه کپسول ها را آب برد. این انصاف نیست که کسی که تمام دارای و ارتزاقش از طریق پر کردن کپسول گاز است، جای طلب از مردم بدهکار آنها شود.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار با بیان اینکه شاید یک دام برای کسی که تعداد زیادی دام دارد عددی نباشد، تصریح کرد: باید دید برای فردی که کل دارایی او یک دام است چه اتفاقی افتاده است.

جوانان مدرک دار بیکارند

 وی با بیان اینکه مشکل اشتغال مهم ترین مسئله دیگر در حوزه استان مازندران است، اظهار کرد: در حال حاضر شهر های صنعتی مازندران با 35 تا 40 درصد توان خود مشغول به کار هستند.

نماینده مردم قائمشهر در خانه ملت با بیان اینکه در هر خانواده ای دو تا سه تحصیل کرده بیکار مشاهده می شود، افزود: پیامدهای این حادثه ناگوار در ازدواج دیر هگام جوانان و مسائل دیگر اجتماعی مشاهده خواهد شد.

حسینی ادامه داد در شرکت البرز مرکزی پول خوبی آورده شد و اکنون در این مجموعه 4 هزار تا 5 هزار نفر غیر مستقیم مشغول کار هستند.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه کارخانه زغال شویی دوم به زودی احداث خواهد شد، اظهار کرد: مازندران اولین استانی است که اعضای کمیسیون صنایع مجلس به آن سفر کرد و مسیر رودخانه هم برای احداث کارخانه کک سازی تغییر داده شد.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار با بیان اینکه در یکی از معادن سرمایه گذاری هشت سال پیش، یک میلیارد و200 میلیون تومان وام گرفته بود، گفت: با پیگیری ها مشخص شد این سرمایه گذار اهمال کرده است، به همین خاطر بعد هشت سال معدن و پول را از این شخص بازپس گرفتیم.

حسینی با بیان اینکه کارخانه چوب فریم مشترک میان پل سفید و ساری است، افزود: با آقای دامادی پیگیری های خوبی راجع به این کارخانه داشتیم وموفق شدیم بخشی از مشکلات کارخانه را مرتفع کنیم.

  این عضو خانه ملت با بیان اینکه چوب و تراورس شیرگاه مهم ترین دارایی های مردم این شهر کوچک است، اظهار کرد: با دستگیری امیر منصور آریا تعیین تکلیف این کارخانه به قوه قضایه واگذار و در طی چند نوبت ملاقات هایی با مسئولانی نظیر وزیر اقتصاد، رییس کل دادگستری و مسئول پیگیری پرونده انجام شد.

وی با بیان اینکه شاید این ملک برای قوه قضایه کوچک به نظر برسد، گفت: قوه قضایه در اجرای کار کمی تعلل می کند. این قوه باید در نظر بگیرد که کارخانه هستی مردم یک شهر است.

حسینی تصریح کرد: نامه ای در این خصوص به دفتر مقام معظم رهبری ارسال شد و از ایشان و آقای لاریجانی رییس مجلس مدد خواستیم.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه وجویبار با بیان اینکه فردی برای سرمایه گذاری در 100 کیلومتر از حاشیه رودخانه های تلار اعلام آمادگی کرده است، گفت: او برای سرمایه گذاری از ابتدای جاده هراز تا دریا اعلام آمادگی کرده است که در فاز اول 2 هزار و500 میلیارد سرمایه گذاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه طرح مذکور در انتظار مجوز و تایید استاندار است، اظهار کرد: با اجرای این طرح فرصت اشتغال بی نظیری در منطقه شکل می گیرد.

 

حسینی با بیان اینکه مشکل آب و گاز مشکل بعدی مردم منطقه بود، خاطرنشان کرد: با احداث سد آیت الله صالحی برخی روستاهای نزدیک این سد آب دریافت نکردند و آب به شهرهای الف نظیر بابل، بابلسر و بهنمیر رفت.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه وجویبار با بیان اینکه مخالف هدایت این آب به سمت بابل نیستم، اظهار کرد: این انصاف نبود که این آب که در ابتدا برای مصرف کشاورزی در نظر گرفته و سپس آشامیدنی شد به مناطقی نظیر بورخانی، نفت چال و... که دچار اسیب شدند، نرود؛ از این جهت با شکایتی که به دیوان عدالت اداری کردیم، وزارت نیرو مکلف شد تا آب را به این مناطق هم برساند.

وی با بیان اینکه با وجود مشکل آب در مازندران از 16 میلیون لیتر آبی که در منطقه خطیر کوه وجود دارد، 12 میلیون لیتر به سمنان می رود، اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده قرار بر آن شد 4 میلیون لیتر آب سهم مازندران آب شرب باشد.

پزشک خانواده، پزشک خانواده نبود

حسینی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در مازندران گفت: مشکلاتی با اجرای این طرح در مازندران و فارس به وجود آمده است که وزیر بهداشت قول حل آن را تا شهریور ماه داده است. اگر این مشکلات حل نشود نمایندگان فارس و مازندران مصمم برای پیگیری هستند.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار با اشاره به ساماندهی بیمارستان تامین اجتماعی پل سفید گفت: در شهر زیراب هم برخی دستگاه های مورد نیاز تهیه و برای شهر شیرگاه علاوه بر ساماندهی مرکز بهداشت و تبدیل آن به کلینیک، بیمارستان 35 تختخوابی تامین اجتماعی صدور مجوز شد.

وی با بیان اینکه در دولت گذشته کلنگ این بیمارستان زمین خورد، اظهار کرد: در دولت جدید به دلیل برخی مشکلات، این بیمارستان را دبه کردند که با با پیگیری های انجام شده مشکل حل شد.

حسینی با بیان اینکه بیمارستان ولی عصرقائمشهر قطب قلب بیمارستان های شمال کشور شد، گفت: برای بیمارستان رازی سال اول 3 میلیارد وسال دوم 5 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شد.

مازندران قطب ورزش کشور است

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه وجویباربا اشاره به برگزاری اولین دوره جام باشگاه های کشتی جهان در جویبار این شهر را پایتخت کشتی جهان دانست و گفت: کسی فکر نمی کرد در جویبار مسابقات به این خوبی برگزار شود اما با یک همت مضاعف این کار صورت پذیرفت.

این نماینده ادامه داد: منتقد ورزش در سوءمدیریت ها هستم ومازندران قطب ورزش است.

حسینی با اشاره به تعمیر 2 میلیارد تومانی زمین چمن مصنوعی وطنی خاطر نشان کرد: با پیگیری های انجام شده پرهام که استقلال خواهان جذب او بود به مازندران برگشت و پیگیری جهت اهدای موقت زمین صورت پذیرفت.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه وجویبار تصریح کرد: در گفت وگویی که با آقای نبیان داشتم این واگذاری تا هفته دیگر انجام خواهد شد تا پس از دریافت موقت، سرمایه گذار به تعهدات عمل کرده، واگذاری دائم صورت پذیرد.

کجای دنیا بیماری بر اساس تقسیمات کشوری پیش می رود؟

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه وجویبار با اشاره به ویروس آنفولانزای مرغی در مجلس گفت: یک مصاحبه اشتباه از سوی یکی از مقامات سبب تحریم مرغ مازندران و ضرر 60 میلیاردی به سرمایه گذاران در طی 10 روز شد.

حسینی با بیان اینکه معاون وزیر جهاد کشاورزی به مجلس فراخوانده شد، اظهار کرد: توضیحات ایشان قانع کننده نبود واز این جهت خواستار حضور وزیر در مجلس شدیم.

وی با بیان اینکه آنفولانزا در هیچ واحد صنعتی ملاحظه نشد، گفت: چطور ممکن است این بیماری بر اساس تقسیمات کشوری پیش برود و در مازندران تا گلوگاه پیش بروند و شهر بعدی این ویروس را نداشته باشد؟! چرا باید تولید کنندگان مازندرانی ضرر کنند؟

حسینی با بیان اینکه من تنها نماینده ای بودم که از دولت تدبیر حمایت کردم، خاطر نشان کرد: افرادی که در استان توانایی مدیریت ندارند باید کنار بروند تا استان به پیشرفت وتوسعه برسد. برای مثال شاید امکاناتی که در اختیار آقای ظریف بود، فردی دیگری در اختیار داشت نمی توانست کاری از پیش ببرد.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه وجویبار با بیان اینکه چهارشنبه گذشته به اتفاق آقای دامادی جلسه ای با مدیریت گاز کشور داشتیم، افزود: قرار بر آن شد در مسیر هایی که از ساری به کیاسر و پل سفید به ورسک گاز نداریم، لوله کشی گاز انجام و سی ان جی هم تامین شود.

  حسینی مشکل دیگر مازندران را 5000 پرونده موجود در خصوص منابع طبیعی در دادگستری دانست و افزود: روستاهایی نظیر چای باغ، نفت چال و اندرکلایی با 400 تا 500 سال قدمت جز منابع طبیعی شناخته شدند، به همین خاطر جلسه ای برگزار و قرار شد تعیین تکلیف زمین های این چنینی به این کارگروه واگذار شود تا از خسران مردم جلوگیری شود.