دوشنبه 2 مرداد 1385-0:0

1000 ميليارد تومان ناقابل!

مجري طرح هاي ساخت و توسعه آزادراه هاي وزارت راه و ترابري گفت: براي تكميل آزادراه تهران _ شمال و رساندن آن به مرحله بهره‌برداري احتياج به 1000 ميليارد تومان بودجه است و تا زماني كه اين بودجه تامين نشود قادر به تعيين هيچ سقف زماني در مورد اتمام پروژه نخواهيم بود .


محمدرضا منتظري با بيان اينكه تكميل آزادراه تهران _ شمال منوط به ايجاد 60 كيلومتر تونل مي‌باشد، اظهارداشت: تا كنون براي ساخت اين آزادراه كه شامل ساخت جاده و ايجاد حدود 10 كيلومتر تونل مي‌شود، مبلغ 50 تا 60 ميليارد تومان هزينه شده است .
مجري طرح هاي ساخت و توسعه آزادراه هاي وزارت راه و ترابري در ادامه با اشاره به هزينه 7 تا 8 ميليارد توماني تملك اراضي منطقه و نيز پيش‌پرداخت 35 ميليارد توماني به چيني‌ها بابت شروع به كار در منطقه يك اين آزادراه ، تصريح كرد: براي تكميل اين پروژه‌ و رساندن آن به مرحله بهره‌برداري احتياج به 1000 ميليارد تومان بودجه است و تا زماني كه اين بودجه تامين نشود قادر به تعيين هيچ سقف زماني در مورد اتمام پروژه نخواهيم بود .
لازم به ذكر است كه از اين ميزان 50 درصد سهم دولت و 50 درصد سهم بنياد مستضعفان است.
وي ضمن ابراز نارضايتي از تامين نشدن بودجه مورد نياز اين پروژه خاطر نشان كرد: سال گذشته براي اعتبارات سال 85، 60 ميليارد تومان درخواست كرديم . در لايحه بودجه اين ميزان به 5/17 ميليارد تومان تبديل شد . اين در حالي بود كه در آن زمان كميسيون عمران مجلس بر اين عقيده بود كه اين رقم بايد به 100 ميليارد تومان افزايش پيدا كند . ولي در نهايت با مصوبه كميسيون تلفيق بودجه‌اي كه به اين مجموعه اختصاص يافت 5/12 ميليارد تومان بود.(farsnews)