جمعه 9 مرداد 1394-11:1

نماینده مردم ساری در مجلس ششم:

خشونت و بی قانونی آفت بزرگ انقلاب/وجود مخالف را می پذیریم

انتخابات شورای مرکزی اصلاح طلبان شهرستان ساری برگزار شد/حسین روزبهی: مهم ترین مسئله در اصلاحات نقد است/تلاش می کنیم ظرفیت های معطل مانده سیاسی در جامعه احیا شود/خشونت و بی قانونی آفت بزرگ انقلاب است/ اصلاحات ماندگار، پایدار و روبه رشد است.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: حسین روزبهی -نماینده اسبق ساری و فعال سیاسی اصلاح طلب- در مراسم انتخابات شورای مرکزی اصلاح طلبان شهرستان ساری، اظهار داشت: ماهیت و نقش احزاب و تشکل ها باید تبیین شود.

وی با بیان اینکه اصلاحات در متن اسلام و انقلاب اسلامی ما وجود دارد، افزود: این موضوع همواره در آموزه های اسلام وجود داشته و خواهد داشت.

  روزبهی ابراز داشت: اصلاحات یک نوع گفتمان است که متناسب با شرایط و اوضاع اجتماعی با توجه به نگاه نو به قوانین اسلامی و قانون اساسی شکل خواهد گرفت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اصلاحات ریشه در تاریخ بشر دارد و ممکن است عده ای از روی تنگ نظری راه را به روی گفتمان اصلاحات ببندند، اما قطعا آنها از مسیر منحرف شده، از بین خواهند رفت.

وی اسلام خواهی را یکی از اندیشه های اصلاحات برشمرد و ابراز داشت: یکی از اصول مهم اسلام خواهی تکیه بر اخلاق و عدالت است که اگر این دو نباشد تمام ظواهر اسلامی در حاکمیت مخدوش خواهد شد.

روزبهی با بیان اینکه جمهوری خواهی نیز یکی از رویکردهای دیگر اصلاحات است، افزود: حاکمیت مردم و رضایت آنها در متن اصلاحات وجود دارد و هیچ کس نباید بین جمهوریت و اسلامیت نظام تفکیک قایل شود.

نماینده مردم ساری در مجلس ششم اظهار داشت: کسانی که به دنبال تفکیک یا کمرنگ کردن این دو موضوع هستند بدانند که از دل این دیدگاه طالبان و داعشی ظهور خواهد کرد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی یک دستاورد علمی و عملی در طول تاریخ بشر است، افزود: بشر با تحمل مشکلات بسیار به اینجا رسیده است که حکومت مردمسالار و جمهوری متناسب ترین حکومت در جهان است.

روزبهی ابراز داشت: اصلاحات ماندگار، پایدار و روبه رشد است.

وی ادامه داد: اگر کسانی بخواهند پیش روی اصلاح طلبان موانعی بتراشند یا موجب شکست آنها شوند بدانند هزینه اصلاحات بیشتر می شود اما حرکت اصلاحی که یک جنبش جمعی است هرگز از حرکت باز نخواهد ایستاد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: اصلاحات در درون نظام و در چارچوب قانون اساسی و مبتنی بر منویات امام و رهبری و رعایت خط قرمز های قانونی و نه سلیقه تعریف می شود.

وی گفت: ما در این چارچوب حرکت می کنیم اما کسانی که به دنبال نفع و دفع این اصول هستند بدانند که بنا به گفته رهبر اصلاحات جناب آقای خاتمی به هیچ عنوان اینها جزو اصلاح طلبان نیستند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه تلاش می کنیم ظرفیت های معطل مانده سیاسی در جامعه احیا شود، افزود: در همین راستا تعامل لازم با گروه های سیاسی داخل نظام و دولت را خواهیم داشت.

وی رقابت در درون نظام و اتحاد و انسجام در مقابل دشمنانی را که از بیرون نظام می خواهند انقلاب را تهدید کنند، از اصول اصلاح طلبی برشمرد و گفت: وجود مخالف را باید پذیرفت چرا که اگر مخالف نباشد تکامل نیز وجود نخواهد داشت.

روزبهی در خصوص تشکل های مختلف در جامعه نیز اظهار داشت: در جامعه بر اساس قانون اساسی مردم باید حضور و مشارکت فعال در زمینه های سیاسی و اجتماعی داشته باشند، لذا حکومتی که بر مبنای مردمسالاری است در آن وجود تشکل های مردمی و رسانه های آزاد ضرورت دارد.

مدیرکل اسبق آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه تشکل ها و احزاب با وجود رقابت های سازنده در جامعه تاثیرگذار خواهند بود گفت: وجود تشکل ها باعث افزایش مشارکت، سطح شعور و مانع ورود افراد ناباب و نااهل و غیرکاردان در سطح مدیریت جامعه می شود.

روزبهی گفت: شرط تحقق این اهداف آن است که اخلاق و معنویت در متن عملکردهای ما در جامعه نهادینه شود.

نماینده اسبق ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید سیاست و فعالیت تابع اخلاق باشد، افزود: تشکل ها در هر رقابتی به دنبال کسب قدرت هستند، چرا که ماهیت یک حزب و تشکل کسب، مهار و نقد قدرت است.

وی سکوت در برابر حاکمیت قدرت احزاب را منجر به سقوط جامعه دانست و گفت: مهم ترین مسئله در اصلاحات نقد است و نقد روح اصلاح طلبی و یک مقوله دینی است که ریشه در قرآن دارد.

روزبهی امر به معروف و نهی از منکر را همان نقد عنوان کرد و گفت: این نقد باید از سر آگاهی، انصاف و عالمانه باشد و از درون شروع شود.

وی با بیان این که اصلاح طلبان باید نقد درونی را مطمح نظر خود قرار دهند، تصریح کرد: تشکل ها باید در راستای ارتقای فرهنگ و دانش اعضای خود بکوشند.

نماینده مردم ساری در مجلس ششم ابراز داشت: اگر نقد از درون شروع نشود و گام های اساسی در راستای افزایش آگاهی اعضا تلاش نشود؛ آن افراد فشل و تهی شده، دچار فقر فکری می شوند؛ نتیجه این کار پرداختن به موضوعات ضعیف و به جان هم افتادن است.

روزبهی با بیان اینکه به رسمیت شناختن نقد و اظهار نظر به معنای پذیرفتن حق آزادی بیان طرف مقابل است، افزود: اگر این کار صورت نگیرد تفکر زیرزمینی شکل می گیرد که افراد را به زمین خواهد زد.

وی اظهار داشت: احزاب نباید پشت نقاب ها و یا عناوین مقدس مخفی شوند و با اتهام و برچسب زدن تلاش کنند که گروه دیگر را از صحنه خارج کنند و این کار قطعا به اسلام و نظام اسلامی ضربه خواهد زد. افراد باید در چارچوب دین و قانون نظر خود را بیان کنند

این فعال سیاسی اصلاح طلب ابراز داشت: خشونت و بی قانونی آفت بزرگ انقلاب است که از جانب هر گروهی باشد استبداد و اختناق را بر جامعه حاکم می کند.

*باید جاه طلبی و رانت خواهی را کنار بگذاریم

حسن باغبان-مسئول اجرایی و عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان مازندران- در این مراسم با بیان اینکه همه ما در حوزه اصلاح طلبی، بزرگی در استان داریم که باید به حرفش گوش دهیم، افزود: باید جاه طلبی و رانت خواهی را کنار بگذاریم.

وی با بیان اینکه باید وحدت داشت و این جلسه نیز آخرین جلسه ما نخواهد بود، گفت: نباید همدیگر را تخریب کنیم بالاخره اختلاف سلیقه وجود دارد و باید در این زمینه وحدت را حفظ کرد.

باغبان با اشاره به حضور افراد تحریک پذیر در جمع اصلاح طلبان استان اظهار داشت: دیگر نمی توان با این سن و سال ما را متهم به رانت خواهی و انحصار طلبی کرد و کسی هم نمی تواند ما را دور بزند اما در بین ما افرادی هستند که تحریک پذیرند و ممکن است مسایلی را به وجود بیاورند.

وی گفت: لیست های متعددی در ماه رمضان به دست ما رسیده بود که بعضی از آنها نیز با هم تناقض داشت که همین الان نیز نام بعضی از دوستان در دعوتنامه ها نیست و ما می پذیریم که احتمال اشتباه وجود دارد.

باغبان با ابراز گلایه از اصلاح طلبان ساری اظهار داشت: علی رغم قول همکاری که به ما داده بودند اما جز گروه مهندسین جوان عمران، کسی به ما کمک نکرد.

وی گفت : همین دیشب ما را تهدید کردند که اگر مراسم برگزار شود ما می آییم و سالن را به هم می ریزیم و فلان و بهمان می کنیم و جالب این جاست که این تهدید از جانب همین اصلاح طلبان بوده است.

عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان مازندران ادامه داد: شبانه روز کار کردیم تا این عزیزانی که امروز کاندیدا شدند بیایند و خود را معرفی کنند تا منشا خیر باشند.

وی با اشاره به تاخیری که در برگزاری انتخابات شورای اصلاح طلبان ساری ایجاد شده است افزود: چه حرف هایی که سر این موضوع به ما نزدند که ساروی ها اختلاف دارند و عرضه ندارند اینکار را انجام دهند و اگر نمی توانند ما بیاییم و کار را تمام کنیم.

باغبان با بیان اینکه اصلاح طلبی هیچ رابطه ای با انحصارطلبی ندارد افزود: اما آنچه که بنده می بینم شبکه عظیمی از انحصار طلبی است.

وی گفت: اگر اعتقاد داریم که پیرو و رهروان اصلاح طلبی هستیم باید تابع امر رهبران اصلاح طلب باشیم.

در ادامه مراسم 30 نامزد خود را معرفی کردند و در نهایت پس از رای گیری، افراد زیر به عنوان شورای مرکزی اصلاح طلبان شهرستان ساری انتخاب شدند.

1- علی اسدی 228 رای 2- ماه سلطان کاشی 188 رای 3- سید علی آقا میری 184 رای 4- مهدی احمدی فولادی 180 رای 5- علی اکبر بهمنش 176 رای 6- اسفندیار عشوری 174 رای 7- لیلا مومنی 170 رای 8-مصطفی فلاح 169 رای 9- رضا زرین کمر 168 رای 10- حسین برزگر 166 رای 11- امین باغبان 164 رای 12- احسان قاسمی 162 رای 13- محبوب نیکزاد 156 رای 14- غلامرضا رمضانی 154 رای 15- حسن مهدوی 150 رای