يکشنبه 29 مرداد 1385-0:0

وزيريان به ساري مي آيد

نمایشگاهی از آثار علی وزیریان با همکاری مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و حوزه هنری استان مازندران از 29 مرداد تا 9 شهریور در نگارخانه سوره شهر ساری برگزار می‌شود.


 آثار این مجموعه منتخبی از پوستر و نقاشی های خلق شده بین سال های 1380 تا 1385است که اکثر آثار با استفاده از نرم افزارهای دیجیتالی در ترکیب با شیوه های نقاشی غیردیجیتالی خلق شده اند.

به استثنا چند پوستر این مجموعه که در نمایشگاههای وب ارائه شده اند، بقیه آثار برای اولین بار است که به نمایش گذاشته می شود. مضمون همه این پوسترها و نقاشی ها مذهبی است و با الهام از فرم های سنتی انتزاعی و تجریدی در ترکیب با خطوط خوشنویسی و کوفی بنایی (از عناصر تزئینات معماری ایرانی ـ اسلامی) خلق شده اند. این مجموعه قرار است تا پایان سال در شهرهای مختلف به نمایش گذاشته شود.

علی وزیریان متولد سال 1339 در تهران و فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. چهره او به عنوان یکی از مطرحترین طراحان گرافیک معاصر ایران شناخته می شود و اولین نمایشگاه انفرادی وی در سال 1367 برگزار شده و تاکنون در بیش از پنجاه نمایشگاه جمعی در زمینه نقاشی و گرافیک شرکت داشته است.

وزیریان از سال 1382 فعالیت خود را در زمینه سینما با فیلم کوتاه "باز باران" آغاز کرد. این اثر تاکنون در بسیاری از جشنواره های معتبر بین المللی حضور پیدا کرده و جوایز گوناگونی را به خود اختصاص داده است. پروانه زرین بهترین فیلم کوتاه بخش بین الملل و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی هجدهمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان، فیل نقره ای جشنواره فیلم کودک و نوجوا ن هند و جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم هیوستون آمریکا بخشی از این جوایز است.

"باز باران" اخیرا در جشنواره های فیلم کودک و نوجوان توکیو و تورنتو و مکزیک به نمایش درآمده و "خدا نزدیک است" به عنوان نخستین فیلم بلند وزیریان اکنون در مراحل فنی قرار دارد.(mehrnews)