دوشنبه 12 مرداد 1394-22:59

در سالن اداره کل ارشاد مازندران؛

«جادوی نی» رونمایی شد

در مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی «جادوی نی» مطرح شد: شلاق و خاک موسیقی را خوردیم تا بتوانیم آلبوم موسیقی تهیه کنیم/مسئولان ما با سالن‌های موسیقی و کنسرت، قهر هستند/بودجه فرهنگی شورا و شهرداری و دیگر نهادها، 60 برابر بودجه فرهنگی ارشاد است.


 مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، فاطمه نوری: محمد جعفری در مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی جادوی نی در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار کرد: امکانات هنرمندان مازندران اندک، ولی با خلاقیت بسیار است.

این آهنگ ساز ساروی افزود: موسیقی سنتی را مدیون موسیقی مازندران و کردستان هستیم.

وی با اشاره به اینکه شلاق و خاک موسیقی را خوردیم تا بتوانیم آلبوم موسیقی تهیه کنیم، افزود: باید کاری کنیم جوانان را به سمت موسیقی هدایت کنیم، چراکه مازندران دارای جوانان با استعداد و قطب موسیقی است.

مدیر موسسه ساروصدا با بیان اینکه در جوانی از کشور خارج شدم، گفت: من فردی هستم که به جبهه هم رفتم، اما موسیقی خارجی هم گوش می‌کردم و پدرم نوازنده ساز دوسرکوتن بود.

در این مراسم جمشید قلی‌نژاد -نوازنده ساز نی و آهنگ ساز- در سخنانی اظهار کرد: در موسیقی دو نوع هنرمند داریم، ساز یک گروه از هنرمندان با شادی دیگران است و کاری با آنها نداریم، ولی عده‌ای از هنرمندان با شادی مردم، شاد و با غم مردم، غمگین شده و درد و رنج و ناملایمات اجتماعی را با موسیقی بیان می‌کنند.

این مدرس موسیقی با بیان اینکه این عده از هنرمندان با سعی و تلاش و اندک امکانات، کارهای فاخر انجام می‌دهند، افزود: مصیبتی که دامن‌گیر مازندران شده این است که مسئولان ما با سالن‌های موسیقی و کنسرت، قهر هستند.

قلی‌نژاد با اشاره به اینکه هنرمندان بومی از استاندار مازندران انتظار همکاری دارند، گفت: سه آلبوم موسیقی و سه کتاب من در انتظار انتشار باقی مانده، در حالی که در استان ما شعار فرهنگی سر داده می‌شود و در عمل ندیدیم که دست هنرمندان را بگیرند.

وی با بیان اینکه بودجه فرهنگی شورا و شهرداری و دیگر نهادها، 60 برابر بودجه فرهنگی ارشاد است، تصریح کرد: مسئولان پای درد دل هنرمندان بنشینند و بودجه‌های فرهنگی هم صرف تولید آثار بومی شود.

این نوازنده نی با اشاره به اینکه چرا گلایه داریم جوانان موسیقی غربی گوش می‌کنند و مگر ما چه اقدامی درباره کار بومی برای جوانان انجام دادیم، افزود: دست به دست هم دهیم تا موسیقی فولکلور برای جوانان شناخته شود.

گفتنی است در این مراسم آلبوم موسیقی جادوی نی با نوازندگی محمد جعفری پیانو و کیبورد، نی جمشید قلی‌نژاد، سنتور مجید رئیسیان، تار، سه‌تار و دف حنیف شهمیرزادی، ویلن و تنبک اسکندر آبادی، درام دلفگانگ اشتان و باس الکساندر زنتاگ رونمایی شد.