جمعه 16 مرداد 1394-0:9

وزیر بهداشت:

اعتباری برای ساخت بیمارستان نداریم

گزارش+عکس از سفر یک روزه وزیر بهداشت به مازندران/ درگیری لفظی نماینده اصولگرای بابلسر با وزیر بهداشت، صادر نشدن کارت برای خبرنگاران که معضلاتی به همراه داشت، رفتار نامناسب مسئولان بیمارستان روحانی با خبرنگار، پاره شدن کت و شکستن عینک همراه نماینده بابل توسط محافظان وزیر و...


مازندنومه؛ سرویس کلینیک، بابک ابهرزاد: صبح پنج شنبه دکتر قاضی زاده هاشمی -وزیر بهداشت- با سفر به مازندران به دو شهر بابل و بابلسر عزیمت کرد تا ضمن بازدید از مراکز خدمات درمانی، از نزدیک با بیماران و کادر پژشکی به گفتگو بپردازد .

وی در ابتدا از مرکز پرتودرمانی بیمارستان شهید رجایی بابلسر بازدید کرد که مقداد نجف نژاد -نماینده بابلسر- احداث بیمارستان توریست درمانی را خواستار شد که وزیر بهداشت بر اولویت خدمات به بومیان منطقه تاکید کرد و مخالفت خود را با این موضوع ابراز داشت.

مخالفت وزیر بهداشت باعث جدال لفظی و سخنان تند و هیجانی نماینده منطقه شد

 سپس قاضی زاده هاشمی از بیمارستان کودکان امیرکلا نیز بازدید کرد که وزیر بهداشت به نقل از رئیس این مرکز، زنده ماندن نوزاد کمتر از 500 گرم را در 3ماه اخیر کم سابقه دانست.

وزیر بهداشت پس از بازدید از این مرکز به بیمارستان روحانی بابل رفت و در سالن جلسات این بیمارستان طی سخنانی خاطر نشان کرد: طرح آمایش سرزمین برای ماموریت محور شدن دانشگاه است نه برای محدودیت و در این آمایش باید هدف تعیین کنیم .

وی با اشاره به نظر نمایندگان در حوزه خدمات که شامل بهداشت و درمان است، تصریح کرد: در حوزه زیر ساخت باید گفت که در بخش بهداشت پیشرفت قابل ملاحظه ای داشتیم .

وزیر بهداشت نرم استاندارد در ایران به ازای هر 1000 نفر را 2/6 تخت دانست و افزود: در بخش تخت ها باید گفت که در کشور آمار باید 2/6 باید باشد که این میزان در کشور ما 1/2 تا 1/5 است، اما در بابل این میزان 2/1 است که از سطح کشور بالاتر است .

وی همچنین یادآور شد: هم اکنون در کشور 40 درصد تخت ها نیاز به بازسازی دارد .

 قاضی زاده هاشمی با اشاره به نبود اعتبارات لازم برای احداث بیمارستانهای جدید در کشور خاطر نشان کرد: در چند سال آینده اعتباری برای ساخت بیمارستان نیست اما دولت از ساخت بیمارستان توسط بخش خصوصی و خیران حمایت می کند.

وی نقش استانداری، نمایندگان، شوراها و شهرداری ها را در این امر بسیار مهم دانست و تصریح کرد: با کمک و همکاری این نهادها و تغییر کاربری ها می توانند از حمایت ما برای احداث بیمارستان استفاده کنند .

این مسئول از حمایت 50 درصدی وزارت بهداشت از احداث کلینیک تخصصی و فوق تخصصی طب سنتی در سال جاری خبر داد و افزود: بنده تعهد می کنم 50 درصد هزینه این کلینیک را همین امسال در بابل داشته داشته باشیم .

وزیر بهداشت با اشاره به نقش نمایندگان در قانون گذاری در حوزه سلامت، تصریح کرد: قوانینی که در حوزه سلامت داریم، بازدارنده نیست که باید بازدارندگی ایجاد کند .

بعد از این نشست وزیر بهداشت ضمن بازدید از دو بخش بیمارستان روحانی به بیمارستان یحیی نژاد بابل رفت و پس از پایان این بازدید ها ضمن اقامه نماز و صرف ناهار در دانشگاه علوم پزشکی بابل به دو بخش بندپی شرقی و بندپی غربی عزیمت کرد تا دستور احداث کلینیک تخصصی در بندپی غربی و احداث بیمارستان 32 تخت خوابی در بندپی شرقی را همراه با کلنگ زنی مسئولان صادر کند .

*حاشیه ها

در حاشیه این سفر یک روزه، از وزیر بهداشت درباره مجهز شدن استان مازندران به بالگردهای امدادی پرسیدیم که وی حمایت خود را در صورت ایجاد زیرساخت های لازم، ابراز داشت.

از حاشیه های این بازدید می توان به درگیری لفظی نماینده اصولگرای بابلسر با وزیر بهداشت، صادر نشدن کارت برای خبرنگاران که معضلاتی به همراه داشت، رفتار نامناسب مسئولان بیمارستان روحانی با خبرنگار مازندنومه، پاره شدن کت و شکستن عینک همراه نیازآذری-نماینده بابل- توسط محافظان وزیر و برپا نشدن نشست خبری اشاره کرد.