جمعه 16 مرداد 1394-22:27

بخشدار بهنمیر:

فضای رعب و وحشت از بین رفته است

مجتبی حبیب نژاد: امیدواریم صبح دیگری با نگاه دیگر و با شعار زنده باد مخالف من آغاز شود/ مسکن مهر سیاست خوبی نبوده است،/در کمتر از سه ماه بیش از 25 کیلومتر از راه های روستایی با مشارکت مردم آسفالت شد.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمداسماعیل بخشی سورکی: مجتبی حبیب نژاد- بخشدار بهنمیر- در نشست قدردانی از خبرنگاران اظهار داشت: سیاست ما حرکت در راستای شعار تدبیر و امید دولت است.

وی به رایزنی های سیاسی و مدنی دولت یازدهم و تغییر رویکرد دیپلماسی اشاره کرد و ابراز داشت: در داخل کشور نیز آرامش نسبی مشاهده می شود، فضای رعب و وحشت از بین رفته است و این نشان از تحقق اعتدالگرایی دولت است.

بخشدار بهنمیر با بیان اینکه جایگزینی تعامل به جای فضای تقابلی با جهانیان ایران را در شرایطی قرار داده است که جهان به حال ایران غبطه بخورد، افزود: ما می توانستیم این کار را در دولتی که 800 میلیارد دلار درآمد نفتی اش بود انجام دهیم، چرا که در هیچ دوره ای هیچ دولتی چنین بودجه ای نداشته است.

وی با بیان اینکه دولت نهم و دهم در حالی کشور را از دولت اصلاحات تحویل گرفت که رشد اقتصادی در سال 84 در حدود 6.5 درصد بود، گفت: در سال 92 با منفی 6 درصد یعنی با 12.5 پله سقوط کشور را تحویل داد و این مایه تاسف است.

حبیب نژاد اظهار داشت: برای رسیدن به شرایط سال 84 در خوش بینانه ترین حالت یک دوره 8 ساله زمان نیاز است که امیدواریم با فضای تعریف شده و رضایتمندی نسبی که ایجاد شده است، سرریز اعتبارات به بخش های مختلف کشور را شاهد باشیم.

وی گفت: پس از مذاکرات و توافق اولیه هسته ای، نگاه رهبران سیاسی کشورهای دنیا نسبت به ایران تغییر کرده است و امیدواریم صبح دیگری با نگاه دیگر و با شعار زنده باد مخالف من آغاز شود.

*طرح مسکن مهر را تایید نمی کنم

بخشدار بهنمیر با بیان اینکه به دلیل شرایط خاص، این بخش تفاوت خاصی با بخش های دیگر استان دارد، افزود:بهمنیر دارای نوار ساحلی جنگلی و ماسه ای است که کل ساحل آن آزاد است.

وی با بیان اینکه هیچ گونه تاسیساتی در حریم 60 متری ساحل وجود ندارد، گفت: این بخش 90 کیلومتر مربع وسعت دارد و جمعیت بخش نیز مطابق آخرین سرشماری نفوس و مسکن 24 هزار نفر است.

حبیب نژاد با اشاره به 17 آبادی و یک شهر مستقر در این بخش ابراز داشت: تمام روستاهای این بخش دارای دهیاری هستند و دو مرکز دهستان بهنمیر و عزیزک در این بخش وجود دارد.

وی حاصل خیزی خاک کشاورزی بخش بهمنیر را یکی از ویژگی های منحصر به فرد دانست و تصریح کرد: بیش از 56 نوع محصول در این بخش تولید می شود و در واقع در هر چهار فصل سال ما محصولات کشاورزی در این بخش تولید می کنیم.

حبیب نژاد میزان اراضی تحت پوشش کشاورزی این بخش را 11هزار هکتار عنوان کرد و گفت: یکی از محصولات خاص تولید شده در بخش بهنمیر کلم بروکلی است که بخشی از این محصولات به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

وی ادامه داد: در تولید نیشکر و توت فرنگی نیز در کشور رتبه اول را داریم.

نماینده دولت تدبیر و امید در بهنمیر به 69 واحد مرغداری موجود در این بخش هم اشاره کرد و گفت: 789 هزار قطعه تولید مرغ داریم که در تولید گوشت سفید رتبه دوم، گوشت قرمز رتبه هفتم و در تولید جوجه یک روزه نیز رتبه پنجم در مازندران به این بخش اختصاص دارد.

وی ابراز داشت: یک ناحیه صنعتی در این بخش وجود دارد که 39 واحد تولیدی مشغول به فعالیت وجود دارد و تعداد 700 نفر نیز در این زمینه اشتغال دارند.

حبیب نژاد با بیان اینکه از زمانی که این بخش را تحویل گرفتیم متاسفانه بخش زیر ساختی بسیار ضعیف بوده است، افزود: یکی از شاخص های توسعه توجه به زیرساخت بوده است که تلاش کردیم بیش از 76 درصد اعتبارات را به سمت پروژه های زیرساختی سوق دهیم.

وی گفت: برای اولین بار در این دولت تخصیص اعتبارات به بیش از 86 درصد در سال 93 رسید که نشان از عزم جدی دولت در این زمینه دارد.

این مسئول با بیان اینکه زمانی که مستقر شدیم از 17 روستای این بخش تنها دو روستای طرح هادی اجرایی مصوب داشت، افزود: در حال حاضر 13 پروژه طرح هادی در 13 روستای این بخش در حال اجرا است.

وی یکی از اولویت های کاری خود را در این بخش اتمام اجرایی نمودن پروژه آنتی دسترسی بهنمیر به دریا دانست و گفت: سال قبل یک میلیارد و 300 میلیون تومان در این بخش هزینه شده و در حال حاضر 2.5 کیلومتر از این مسیر آزاد سازی و یک کیلومتر هم آسفالت، جدول کاری و نصب روشنایی شده است.

حبیب نژاد با بیان اینکه در کمتر از سه ماه بیش از 25 کیلومتر از راه های روستایی با مشارکت مردم آسفالت شده که برای اولین بار این اتفاق رخ داده است، افزود: بابلسر در این زمینه رتبه اول در کشور و بخش بهمنیر هم رتبه اول بخشی در کشور را کسب کرده است.

وی ابراز داشت: مشکل دیگر این بخش موضوع آبرسانی بوده است که به دهه 60 باز می گردد و نکته قابل تامل فرسودگی شبکه های آبرسانی بهمنیر است.

بخشدار بهمنیر گفت: منبع پنج هزار مترمعکبی در دولت قبل به دلیل یک مشکل فنی در این بخش بلاتکلیف بود که پس از رفع این مشکل و با تامین اعتبار در این دولت وارد مدار شده است.

وی به افتتاح مسکن 78 واحدی در روستای کاله و 108 واحدی اندیشه اشاره کرد و گفت: مسکن مهر 228 واحدی گالشکلا نیز 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حبیب نژاد با بیان اینکه طرح مسکن مهر را به عنوان یک نیروی فنی اصلا تایید نمی کنم، افزود: نه مکان های تعریف شده برای مسکن های مهر مکان های خوبی است و نه تدبیر درستی در این زمینه عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: پروژه های مسکن مهر این شهرستان خودمالکی بوده است اما پروژه هایی که خود دولت متولی واگذاری زمین آنها شده است را به هیچ عنوان تایید نمی کنم.

بخشدار بهمنیر افزود: مسکن مهر سیاست خوبی نبوده است، به این دلیل که دولت به جای درگیر شدن در این موضوع باید مدیریت را به خود مردم واگذار می کرد.

این مسئول فاصله ساحل بهمنیر از هسته مرکزی شهر و نداشتن جاده دسترسی به دریا را یکی از عوامل ورود نکردن زمین خواران به این بخش عنوان کرد و اظهار داشت: برای سرمایه گذاری در ساحل بکر این بخش از سرمایه گذاران دعوت می کنیم و در این زمینه حداکثر همکاری ها جهت واگذاری ساحل و توسعه بخش ساحلی نیز انجام خواهد شد.

وی گفت: با شکل گیری سازمان عمران سواحل نیز امیدواریم متولی رسیدگی به امور به شکل قانونی مشخص و شاهد تحول در بخش ساحل باشیم.