دوشنبه 26 مرداد 1394-20:13

فرمان ماشین تبلیغاتی دولت در دست چه کسی است؟

معاون اول آمد، رسانه های حامی دولت دعوت نشدند

قصور صورت گرفته امروز و دعوت نشدن رسانه های حامی دولت در سفر اسحاق جهانگیری، به هر شکلی و توسط هر فردی که باشد، مذموم و ناپسند است و سیستم استانداری باید پاسخگوی عمل ناصواب خود باشد.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: با عملکرد نه چندان درخور سیستم مدیریتی و به خصوص تبلیغاتی و رسانه ای دولت در مازندران، خطر ریزش و از دست رفتن رای های دکتر روحانی در استان احساس می شود و شنیده شده سفر امروز معاون اول رییس جمهوری نیز بی ارتباط با پایان بخشیدن به این مشکل نیست.

تفکر حاکم بر استانداری مازندران و روابط عمومی آن، در انتخاب رسانه های پوشش دهنده سفر اسحاق جهانگیری جانب احتیاط را رعایت کرد و امروز تنها خبرنگاران فارس، مهر، ایسنا، تسنیم، به اضافه یک سایت تازه تاسیس و تلویزیون محلی به پوشش سفر پرداختند و از هیچ رسانه مکتوب و مجازی حامی دولت دعوت به عمل نیامد.

متاسفانه علی رغم یادآوری ها و انتقادهای فراوان، اراده ای بر اصلاح امور در سیستم اطلاع رسانی و تبلیغاتی استانداری مازندران وجود ندارد و ظاهراً کار سیستم اطلاع رسانی استانداری محدود به حضور در جلسات و نشست های استاندار شده است.

در فراز و نشیب های مختلف دو سال گذشته در استان و کشور، حتی در یک مورد هم ماشین تبلیغاتی دولت در استان به دفاع، تبیین، تحلیل، پاسخ به شبهات و... برنخاست و انگار وجود خارجی ندارد! این در حالیست که به معدود رسانه های همسو با دولت که فضای سیاسی استان را به نفع دولت تعدیل و تلطیف می کنند، وقعی نمی نهند و از آن سو مرتب به ملاقات و بازدید رسانه ها و فعالان رسانه ای مخالف و منتقد دولت می روند!!

متاسفانه هیچ گونه نبوغ مدیریتی، رسانه ای و برنامه محوری در عملکرد تیم اطلاع رسانی دولت در استان و روابط عمومی استانداری مشاهده نمی شود و غیر از روزمرگی، خروجی دیگری قابل لمس نیست. هم و غم این ها، دلبری، همراهی و همدلی با رسانه های مخالف دولت در استان است و کام نیروها و فعالان رسانه ای همسو با دولت، از این بی تدبیری تلخ است.

  هراس احتمالی سیستم استانداری و روابط عمومی استانداری از نقدهای احتمالی مخالفان، سبب توجه ویژه آن ها به این رسانه ها و غفلت از رسانه های حامی دولت در استان شده است. ثمره و نتیجه این سیاست اشتباه آن است که اکنون برخی رسانه های همسو با دولت نیز در جرگه منتقدان درآمده اند.

  پس از موافقت اولیه هسته ای و توفیق در خصوص برچیده شدن مشکلات تحریم و وصول درآمدهای ارزی، هیچ دلیل منطقی بر ادامه روند معهود و برخی سیاسی کاری های نادرست گذشته وجود ندارد.

  معاون اول رئیس جمهوری در حالی وارد مازندران و از آن خارج شد که سایت های حامی دولت از دیدار و پوشش جلسات او محروم شده، نتوانستند به بیان دغدغه های خود بپردازند.

از قرار برخی رسانه های حامی دولت در مازندران به دلیل نقد صحیح و سازنده اخیر خود، مغضوب سیستم اطلاع رسانی مجموعه دولت شده اند که اگر این گونه باشد چیزی جز ابراز تاسف نمی توان بیان کرد.

قصور صورت گرفته امروز و دعوت نشدن رسانه های حامی دولت در سفر جهانگیری، به هر شکلی و توسط هر فردی که باشد، مذموم و ناپسند است و سیستم استانداری باید پاسخگوی عمل ناصواب خود باشد.

فرمان ماشین تبلیغاتی دولت در استان در دست چه کسی است؟ ظاهرا" در دست مخالفان دولت تدبیر و امید.