سه شنبه 21 شهريور 1385-0:0

خزر هم چنان قرباني مي گيرد

در هجده روز ابتداي شهريور ماه، 47 تن در درياي خزر غرق شدند.


در حالي كه گرماي تابستان به تدريج جاي خود را به خنكي پاييز مي‌دهد، با غرق شدن 47 تن تنها در هجده روز ابتداي شهريور ماه سال جاري، همچنان شاهد مرگ شناگراني هستيم كه از سراسر كشور براي گذران آخرين روزهاي تعطيلات به شهرهاي شمالي كشور سفر مي‌كنند و مواج بودن دريا، تعطيلي طرح‌هاي سالم سازي، نامناسب بودن شرايط جوي و ... را مانعي براي ورود به دريا نمي‌بينند.

 بر اين اساس از ابتداي شهريور ماه سالجاري تا هجدهم همين ماه، 47 تن كه شامل 44 مرد و 3 زن بودند، در درياي خروشان مازندران غرق شدند.

در اين ميان از مجموع تعداد غرق شدگان درياي مازندران، 5 تن در شهرستان ساري، 6 تن در شهرستان‌هاي عباس‌آباد و تنكابن، يك تن در بهشهر، يك تن در تنكابن، دو تن در شهرستان رامسر، 7 تن در شهرستان‌هاي نوشهر و چالوس، 5 تن در شهرستان نور، 4 تن در محمودآباد، 14 تن در بابلسر و دو تن در رودخانه‌هاي شهرستان بابل غرق شدند.

بدين ترتيب با مرگ اين 47 غريق، شمار قربانيان درياي مازندران از ابتداي سالجاري تاكنون به 153 تن رسيد.

ضرورت توجه به پرچم‌ طرح‌هاي سالم سازي دريا

بهزاد پورمحمد، رييس ستاد حوادث و سوانح پيش بيني نشده مازندران با اشاره به پايان يافتن تعطيلات تابستاني و كاهش شمار غرق شدگان دريا در پي بازگشت مسافران و نامناسب شدن شرايط دريا جهت پيشگيري از افزايش حوادث دريا به تمامي مسافران هشدار داد: افراد جهت شنا تنها به طرح‌هاي سالمسازي دريا مراجعه كرده و حين شنا به هشدار نيروهاي غريق نجات توجه كنند.

وي تأكيد كرد: در اين ميان توجه به پرچم‌هاي برپا شده در طرح‌هاي سالمسازي و شنا نكردن در زمان تعطيل شدن طرح بسيار ضروري است.(isna)