جمعه 30 مرداد 1394-22:16

عصر پنج شنبه در بابل؛

همایش ملی گاهشمار تبری برگزار شد

عکس های خبری مازندنومه/ 17 عکس از همایش گاهشمار تبری در سالن ارشاد بابل


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، بابک ابهزاد: عصر پنج شنبه به همت انجمن میراث بابل، همایش ملی گاهشمار تبری در سالن ارشاد بابل برگزار شد .

در این همایش برخی چهره های سرشناس از جمله دلاور بزرگ نیا  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ، دکتر فریدون جنیدی ایران شناس و پژوهشگر، محمد زمان فراست استاد برجسته خوشنویسی و امامعلی حبیبی قهرمان اسبق المپیک حضور داشتند.

در آغاز همایش زهرا آقاجان نسب -رئیس انجمن میراث بابل- به لزوم نگاه و حمایت عمیق تر به موضوع میراث فرهنگی این شهرستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در شهرستان بابل حمایت های لازم برای حفظ میراث مادی و معنوی انجام نمی گیرد .

وی افزود: محوطه تاریخی ابوالحسن کلای بابل با قدمتی 5000 ساله، با توجه به ساخت و سازهای غیر مجاز در این محوطه تاریخی و نبود حمایت جهت کاوش های باستان شناسی، در حال نابودی است .

در ادامه دلاور بزرگ نیا -مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران- کمبود اعتبار و بودجه را دلیل از بین رفتن آثار تاریخی استان مازندران دانست و تصریح کرد: با بودجه ای که به میراث استان داده می شود ، تنها می توانیم ده اثر تاریخی را حفظ کنیم ، در حالی که مازندران دارای 600 اثر ثبت شده تاریخی است .

وی با اشاره به حضور مردم در امر مدرسه سازی و ساخت مساجد تصریح کرد: مردم خیر ما می توانند با کمک های مالی، نقش پررنگی در حفظ میراث خود داشته باشند .