سه شنبه 18 مهر 1385-0:0

قول مساعد؟

ظهر امروز تجمع اعتراض آمیز جمع زیادی از جانبازان و خانواده ایثارگران در مخالفت با مصوبه لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران با قول مساعد نمایندگان مجلس در رسیدگی مجدد به این لایحه پایان یافت.


در این تجمع که از ساعات اولیه صبح امروز در مقابل درب شمال ساختمان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بیش از 100 تن از جانبازان مازندران و شهرستان هایی نظیر همدان، اصفهان، شیراز، مشهد و... به نمایندگی از جامعه ایثارگر حضور داشتند.

پس از گذشت ساعاتی از حضور جانبازان که عمدتا از جانبازان 70% قطع نخاع، شیمیایی، نابینا و... بودند، تعدادی از اعضای فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی از جمله رودکی، افتخاری، تمدن، طلایی نیک، دانشیار و... با حضور در میان تجمع کنندگان ضمن شنیدن سخنان آنان نسبت به حل این مسئله در مجلس شورای اسلامی قول مساعد دادند.

جهانبخش محبی نیا- عضو هیأت رئیسه مجلس- در سخنانی ضمن اعتراف به اشتباه صورت گرفته در تصویب این لایحه، به دلیل  توجه نکردن به درخواست استرداد لایحه از سوی هیأت دولت ، بار دیگر به معترضان قول همکاری مناسب داد وگفت در اولین جلسه علنی مجلس پس از عید فطر نتایج بررسی نمایندگان نسبت به اصلاح یا مسکوت ماندن و یا استرداد لایحه به هیأ ت دولت، اعلام می شود.

این چندمین بار است که جانبازان و خانواده ایثارگران نسبت به تصویب لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران دست به تجمع زده و خواستار استرداد آن به دولت و رفع ایرادات و ابهامات متعدد حقوقی آن می باشند.

 لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران پنجم شهریور ماه گذشته با وجود اعتراض گسترده جانبازان و نامه هیأت دولت در استرداد این لایحه، در مجلس با 129 رأی به تصویب رسید.

گزارش تصویري تجمع را اين جاببينيد:http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=392241