دوشنبه 23 شهريور 1394-2:8

بیچاره بابل!

با توجه به تصدی 6 سالۀ آقای فرهاد عسگری بر کرسی شهرداری بابل، آیا به برایند عملکرد ایشان نمرۀ قبولی می دهید؟ چرا؟/ یاددشت+پاسخ اعضای پاسخگوی شورای اسلامی شهر بابل به پرسش شهروندان مطالبه گر تشکل در شرف تأسیس سلام بابل


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، یادداشت کاربران: چندی پیش از طریق شبکه‌های اجتماعی با حرکتی خوب هرچند دیر مواجه شدم. گروهی از جوانان فعال در زمینه اجتماعی از شورای شهر بابل سئوالی ساده پرسیدند درباره عملکرد شهرداری و شهردار محترم بابل.

به‎عنوان شهروندی که ریشه‌هایش در این شهر محکم شده و با همه کوچه‎ها و درخت‌های این شهر سابقه دوستی و آشنایی دارد، علاقه‎مند شدم این موضوع را پیگیری کنم.

 شهری که باوجود همه داشته‎های فکری و هنری با همه شهرهای اطراف از لحاظ پیشرفت و توسعه فرهنگی و اجتماعی متفاوت است و عقب نگه داشته ‌شده. ای کاش همین سئوال را از امام جمعه محترم و چند نفر از مشاهیر علمی و فرهنگی بابل هم می‎پرسیدند تا دلیل این فقر تحمیلی فرهنگی از نظر صاحبان نظر بررسی می‌شد.

سئوال خیلی روشن بود. واضح و کوتاه:«با توجه به تصدی 6 سالۀ جناب آقای مهندس فرهاد عسگری بر کرسی شهرداری بابل ،آیا به برایندعملکرد ایشان نمرۀ قبولی می دهید؟ چرا؟ »

  5 نفر از اعضای محترم شورای‌شهر بابل پاسخی ندادند. حتماً هیچ نظری ندارند. احتمالاً سرشان آن قدر گرم امور دیگر بود که در طول تصدی خود در شورای شهر اساساٌٌ بر کار شهردار و وضعیت شهر هیچ نظارتی نداشتند. نه متوجه مبلمان شهری بودند و نه معضل کم‌آبی و قطع آب مناطقی از بابل. تخریب ساختمان‌های قدیمی که میراث‌فرهنگی شهرمان هستند هم به چشم شان نیامد. وضعیت فرهنگی شهر هم که روشن‏تر از آفتاب است. چشم‌هایی که فقط موقعیت‌‎ها را خوب می‌بینند. پُست‌ها و کمیسیون‎ها و....

برایم جالب است که کمیسیون فرهنگی شورا داوطلب ندارد  اما برای برخی کمیسیون ها سر و دست شکسته می‌شود. منظوری ندارم فقط کنجکاوم که چرا؟!  

8 نفر هم پاسخ دادند.اما پاسخ‌ها نشان از چیزی دارد که همان درد بی‌درمان ما و شهرهای ما و زندگی اجتماعی ما است. ابهام، فقدان شفافیت، به نعل و به میخ زدن و... گویا واهمه داریم سرراست و مستقیم نظرمان را بگوییم. شاید هم واهمه نیست احتیاط است. هرچه هست آیا مردم برای این‎ها رأی دادند؟

در همان پاسخ‌ها هم نکته‎هایی جالیی دیده می‌شود. یکی گفت: به نظر من اگر بعضی از مسئولان و مدیران شهری و من و ما، ایشان را سرگرم خواسته‎های شخصی و فامیلی و فرعی نمی‎ساختند، می‌شد از ایشان انتظارات بیشتری داشت و مطمئناً در این صورت ایشان شهردار بهتری می‎بود. بسیاری از وقت و انرژی شهردار برای برآوردن خواسته‎های فرعی این عزیزان می‎گذرد. خواسته‎هایی که یکی از آنها به کارگیری بستگان درجه اول بعضی از مدیران و صاحب منصبان در شهرداری و سازمان‏های تابعه شهرداری است.

این طبیعی است. وقتی از سال‌ها پیش شخصیت‌های شناخته‌شده علمی‌، اجتماعی و فرهنگی که نام شان احترام برمی‌انگیخت از فعالیت‎های اجتماعی یا کناره گرفتند یا کنار نهاده شدند، زمانی‌که تازه‎واردانی فرصت‎طلب با فرهنگی خاص خود و رفتاری خاص‌تر نهادهای اجتماعی شهر بابل را به اشغال درآوردند و هرچه دوست و آشنا و فامیل و هم‎ولایتی داشتند به اصطلاح دست شان را جایی بند کردند، طبیعی است که این شهر از نظر توسعه فرهنگی و... مضمحل می‌شود. آن‌که اهل این شهر نبوده، در آن به دنیا نیامده، کودکی و نوجوانی‌اش را در پس‌کوچه‌های این شهر نگذرانده، برای شهر و شهرنشینی چه احترامی قائل است؟

دیگری نوشت: مردم عزیز شهر بابل کلان تر و فراتر از کارهای روزمره می اندیشند و متاسفانه ما در شورای اسلامی به روزمرگی افتاده و شهرداری را نیز به روزمرگی کشانده ایم و شما  از این مجمل حدیث مفصل بخوانید.

-بنده از بودجه شهر که باید دویست و پنجاه میلیارد تومان باشد نه حدوداً 150 میلیارد تومان که همین هم آیا محقق می شود یا خیر فعلاً حرفی نمی زنم
-از عدم سرمایه گذاری و فرار سرمایه گذار در شهر صحبت نمی کنم.
-از شهردار عزیز و جوان که خلاصه همین شورای اسلامی شهر بابل است مطلبی را به عرض شما نمی رسانم
عضوی دیگر گفتند: در خصوص عملکرد شهردار محترم منکر بعضی از اشکالات نیستیم و این اشکالات به بدنه شورای محترم که اینجانب افتخار عضویت آن‎را دارم هم وارد است. چون شهردار به عنوان مجری، نقش مدیرعامل هیئت مدیره ای که اعضای اسلامی شهر عضو آن هستند را ایفا می کند.

 دو نفر از اعضای محترم نیز در پاسخی مشترک نوشتند: به عقیده این جانب، شورای شهر در زمینه عملکردی از جایگاه نظارتی خود، خارج شده و به مسائل اجرایی ورود پیدا کرده است و این موضوع خوب نیست و شورای شهر باید در جایگاه نظارتی اش ثابت بماند (مطابق قانون).

نباید منکر کارهای خوب انجام شده‌ بود که البته فهرستی از آن در همین پاسخ‎ها تنظیم شده‎است. اما آیا مگر وظیفه شورا و شهرداری انجام همین امور نیست؟ در دیگر جاهای دنیا شهرداران و شوراهای شهر چه می‎کنند؟ موضوع فقط شهردار این شهر نیست، لنگی کار بابل یکی‌دوتا نیست. گیرم این شهردار رفت، وقتی همین فکر و فرهنگ بر فضای تصمیم‎گیری شهر حاکم است، وقتی بی‌تخصصی و خود و فامیل محوری حاکم است، وقتی هیچ‌چیز و هیچ‌کی سر جای خود نیست چه اتفاقی می‌افتد؟ طبیعی است که در بر روی همان پاشنه می‌چرخد.

معمولاً ادعای مسئولان محترم در صحبت‌ها، به‌ویژه در میتینگ‎های انتخاباتی ادای تکلیف، علاقه و تعصب به شهر و آبادانی آن و حرف‌هایی از این دست است که ان‌شاء ا... واقعیت دارد. شاید می‌خواهند اما آن نگاه تخصصی و کارشناسانه را ندارند. شاید کارشان این نیست. شاید دل شان می‌خواهد خیلی مفید باشند اما نمی‎توانند. پس بهتر نیست آن‎ها به‌خیر و ما به‌سلامت؟

 چرا مسئولی که  نمی‎تواند به مسئولیتش عمل کند، آن را وبال گردنش می‎کند که فردا نتواند پاسخگو باشد؟ درگاه الهی میدان کشوری بابل نیست که بتوان سر را پایین انداخت و از ان گذشت. اَلا کُلُّکم راع و کُلُّکم مسئول. از همه مسئولان پرسیده می‌شود. آن‎جا دیگر نمی‌توان پُز ادای تکلیف گرفت. کسی در آن‎جا به پیشانی ما نگاه نمی‎کند و ایضاً به تسبیح دست مان. خواه «ح» سبحان را از ته گلو ادا کنیم خواه از وسط دهان، آن‌جا کسی گول نمی‌خورد. آن‌جا (عند ملیک مقتدر فی مقعد صدق) است. بترسیم از سوء‎عاقبت. بترسیم از کلاه‌شرعی‌ها و توجیه‌‎های یاوه که در آن‌جا به قول حافظ: محتسب تیز است. البته اگر ایمان داشته باشیم. بیچاره بابل

*پاسخ اعضای پاسخگوی شورای اسلامی شهر بابل به پرسش شهروندان مطالبه گر تشکل در شرف تأسیس سلام بابل

سوال:
با توجه به تصدی 6 سالۀ جناب آقای مهندس فرهاد عسگری بر کرسی شهرداری بابل،آیا به برایند عملکرد ایشان نمرۀ قبولی می دهید؟ چرا؟

محمد حسین منصف:
سلام علیکم
مطالب من مربوط به 22 ماه تصدی شهردار در دوره چهارم شورا می باشد.
مهندس عسگری از نظر فردی انسانی مؤدب و خوش برخورد و دوست داشتنی است. به نظر من اگر بعضی از مسئولین و مدیران شهری و من و ما ایشان را سرگرم خواسته های شخصی و فامیلی و فرعی نمی ساختند، می شد از ایشان انتظارات بیشتری داشت و مطمئناً در این صورت ایشان شهردار بهتری می بود.
بسیاری از وقت و انرژی شهردار برای برآوردن خواسته های فرعی این عزیزان می گذرد.
خواسته هایی که یکی از آنها بکارگیری بستگان درجه اول بعضی از مدیران و صاحب منصبان در شهرداری و سازمان های تابعه شهرداری می باشد.
من به آقای عسگری شهردار بابل با مشکلاتی که به آن اشاره کوتاهی کردم، این گونه امتیاز میدهم:
* در پروژه های انجام شده و در حال انجام در حاشیه شهر، نمره قبولی میدهم
پروژه های مانند:
1- کمربندی شرقی دوم با حجم کار چند میلیارد تومانی که امسال افتتاح می شود و در مرحله پایانی است.
2- مجموعه ورزشی و استخر شهرداری که بیش از 70% آن انجام یافته و امسال افتتاح می شود.
3- پارک بزرگ محله کتی غربی (پارک بهار نارنج) که بیش از 70% آن اتمام یافته و امسال افتتاح می شود.
4- پروژه پارک و مجموعه آبی پردیس نوشیروانی که تا دهه ی فجر امسال فاز اول آن افتتاح می شود.
5- سیتی سنتر- بالای جاده ساحلی- شامل مرکز تجاری و تفریحی در حال ساخت فنداسیون ، بتون ریزی برافراشتن ستون ها ...
6- پل سوم محمدحسن خان در حال ساخت- با این که میراث فرهنگی به طور کامل به تعهداتش عمل نکرده است ولی شهرداری به وظایفش عمل کرده و در حال ساخت است.
7- احداث زیرگذر آزادگان در زیر پل موزیرج.
8- خرید میلیون ها تومان از زمین های طول مسیر فاز آخر کمربندی شرقی جدید و ...
* در پروژه های محوطه درون شهری و خیابان های اصلی به شهردار نمره و امتیاز پایین 10 میدهم.
شهرداری در محوطه درون شهری ظرف 22 ماه گذشته شورای شهر چهارم کار چندان در خوری انجام نداده است.
اهم کارهای درون شهری شهرداری عبارتند از:
1- احداث پله برقی میدان شهید کارگر
2- اصلاح هندسی معابر
3- اصلاح و بازپیرایی میدان های اوقاف- حمزه کلا- شهید بزاز و ...
3- تکمیل و تجهیز میدان شهید سجودی
4- سنگفرش پیاده رو جاده ساحلی و میدان خلبان شهید صفایی
5- پیاده روسازی و صندلی پیرنشین در بازار
6- نورپردازی خیابانی و بعضی از ساختمان ها
و ...
و بسیاری از مشکلات شهری مرتبط با شهرداری نمی شود:
بعنوان مثال:
روشنایی معابر: الف) روشنایی شهر و کوچه ها جزء وظایف اداره برق است
ب) روشنایی تزئینی پارک ها، میادین و بلوارها وظیفه شهرداری است.
چاله چوله ها: بسیاری از چاله چوله ها و تخریب آسفالت ها توسط ادارات آب و گاز و مخابرات صورت می گیرد و بعضی از این ادارات به وظایف خود عمل نمی کنند.
و در خاتمه از شما که به حدیث کلکُمراع و کلکُم مسئول عن رعیته عمل می کنید تشکر می کنم و برخلاف بعضی از دوستان معتقدم وقتی برای گرفتن رأی در هنگام انتخابات به شما مراجعه می کنیم و با رأی شما انتخاب می شویم. اکنون نیز وظیفه خود میدانم که به شما پاسخگو باشم.
محمدحسین منصف
عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهر بابل و رئیس کمیسون فرهنگی

جعفر واثقی:
اولاً تشکر می کنم از همه فعالان فرهنگی، اجتماعی و شهروندان عزیزی که دل در گرو رشد و توسعه شهر عزیزمان « بابل» دارند. شاید بشود گفت مطالبه گری و خواستن مهمترین حلقه حرکت به جلو می باشد. دیروز می گفتند « توانا بود هرکه دانما بود» اما امروز می گویند « خواستن توانستن است» خیلیها می دانند اما اراده انجام ندارند، حلقه وصل « دانایی» و « توانایی»، «خواستن» است.
اما در خصوص سوال شما
ما زمانی می توانیم یک ارزیابی منطقی و منصفانه از عملکرد یک مدیر داشته باشیم، که بدانیم بر اساس چه استراتژی و هدفی مدیر انتخاب شده است؟ اشخاص دارای بلوغ و توانائیهای متفاوتی هستند، دانش، مهارت و اخلاق از جمله لوازم هر مدیر موفق است. ما چه استراتژی را برای شهر انتخاب کرده ایم؟ مسئله ی شهر ما چیشت؟ هدف گذاری ما چگونه است؟ مدیریت حال وشهر باید از جنس استراتژی تعیین سده باشد. هدفها هرچه والاتر باشد، مدیران توانمندتری می طلبد.
شهردار محترم ما، ضمن برخوردار بودن از برخی ویژگیهای اخلاقی، تلاشهایی را برای بهبود وضعیت شهر داشتند که جای تقدیر دارد، اما بابل شهر بزرگی است، دارای پتانسیلها و قابلیتهای فراوان انسانی و طبیعی، عدم استفاده از این ظرفیتها، فرصت سوزی است. ذیلاً برخی از کاستیهای شهری را که می شود بیشتر به آن توجه شود را نام می برم؛
1- عدم نظارت بر اجرای کیفی عملیات عمرانی سطح شهر و پائین بودن کیفیت اجراء
2- از فرصت سرمایه گذاری بدرستی استفاده نشده، در این حوزه کارهای بیشتری می توان انجام داد. ( همین جا از تصمیم بموقع شهردار در پروژه پردیس نوشیروانی تشکر می کنم، کارهای اینگونه را باید با جسارت و شجاعت انجام داد).
3- عدم توزیع عادلانه خدمت به نقاط مختلف شهر، و وضعیت نابسامان آسفالت خیابانهای اصلی شهر بویژه معابر محلات مرکزیت شهر.
4- عدم توجه به تنوع درآمد شهرداری بویژه درآمد پایدار
5- وضعیت نابسامان ورودیهای شهر و نداشتن برنامه مشخص برای مشاغل مزاحم و آلاینده سیمای شهری
6- عدم پیگیری مصوبات شورا توسط شهردار محترم
7- طولانی شدن پروژه های در دست اجراء
8- عدم رسیدگی جدی به اماکن خطرآفرین و بدمنظر شهری با توجه به مصوبات مکرر شورا و قوانین مربوطه.
9- نبود چابکی لازم در سیستم اداری و طولانی شدن روند رسیدگی به امور شهروند و عدم شفافیت در ارائه خدمات.
10- طولانی شدن فرآیند استقرار شهرداری مناطق و نبود اداره تمرکز زدائی.
11- بی حوصلگی و عدم حساسیت در جلوگیری از تخلفات و اجرای دقیق وظائف شهرداری بر اساس ماده 55 قانون شهرداری.
اینها بخشی از دهها مشکلات شهری است که نیازمند عزم جدی شهردار محترم می باشد.

مرمر فیروزپوربندپی:
با سلام و احترام خدمت شما دوستان گرامی
مقایسه مدیران شهرداری ها با دیگر ادارات بنا به دلایل زیر کمی سخت و دشوار و ترجیحاً باید منصفانه باشد
1- تنوع مسئولیت و شرح وظایف شهرداریها
2- تنوع نیروهای شاغل از نظر میزان سواد از کارگری تا کارشناسی ارشد و دکترا در شهرداریها
3- وضعیت اقتصادی نامناسب حاکم بر کشور که به طور نا خواسته دامنگیر مدیریت شهری نیز خواهد شد.
4- عدم آگاهی بعضی از شهروندان به حق و حقوق شهروندی و زندگی شهری
5- عدم همکاری و هماهنگی کافی برای اجرای قانون شهرداریها بین ادارات مرتبط و شهرداری
6- عدم اعتقاد بعضی از ادارات خدمات رسان به برنامه ریزی علمی و آینده نگر. چرا که فعالیت بعضی از این ادارات به طور چشم گیری بر زیبایی شهر و خدمات شهرداری و نهایتاً رضایت شهروندی تاثیرگذار می باشد.
7- عدم قانون صحیح و محکم برای برخورد با متخلفان ( مدیران- شهروندان)
8- انتظار بیش از اندازه و بدون چارچوب قانونی بعضی از شهروندان و ارگان های دولتی و غیر دولتی از شهرداریها
9- شهرداری مدیر اجرایی برنامه ها و تفکرات شوراهای شهر می باشد پس مردم باید زمان انتخاب اعضای شوراهای شهر دقت بیشتری داشته باشند.
لذا با عنایت به موارد بالا و ذکر این نکته که از 20-10 نمره قبولی محسوب می شود باید به استحضار دوستان برسانم نمره عملکرد جناب آقای عسکری در حد قبولی است ولی شاید خیلی نمره ایده آل برای شهر بزرگی همانند بابل نباشد که نیاز به تلاش بیشتر دارد هرچند انصافاً در بعضی از زمینه ها همانند امور فرهنگی و پروژه های زیربنایی بنده به ایشان نمره عالی می دهم. در پایان ذکر این نکته را ضروری می دانم که برای داشتن شهری سالم و آباد نقش و جایگاه ادارات دیگر اگر بیشتر از شهرداری نباشد کمتر از آن نیز نخواهد بود. لذا شایسته است این اقدام نظارتی بسیار خوب و به حق شما شهروندان شامل ادارات دیگر نیز گردد.
با سپاس: مرمر فیروزپوربندپی

محمدعلی عباسی فیروزجاه:
با سلام و احترام
نمره ی قبولی برای مردم شریف و شهیدپرور و همیشه در صحنه ی پایتخت شهیدان استانهای شمالی کشور عزیز ایران اسلامی هست و همه ی مسئولین بویژه شهردار محترم بابل جناب آقای مهندس فرهاد عسگری بایستی خودشان را به نمره ی مردم عزیز برسانند و این میّسر نخواهد شد مگر اینکه تمام وجودشان عشق به مردم آنهم برای رضای خدای متعال باشد و سنگینی مسئولیت و انجام عملیات در نظر سبک بیاید و همچنین حقیر نیز مشابه ی ایشان هستم چون همیشه مردم عزیز و شما جوانان عزیز ظریف نگر و مسئولیت پذیر نمره ی شما از اینجانب بیشتر بود و هست آن موقعیکه مشکلی در شهر وجود نداشت مسئولین ذیربط اعم از شهردار و شورا نمره ی قابل قبول خواهیم داشت.
و من الله التوفیق و علیه التکلان
محمدعلی عباسی فیروزجاه

حسن حسن نتاج:
با عرض سلام خدمت سما عزیزان و صلوات خاصه به محضر مبارک ولی عصر (عج) و نائب بر حقشان حضرت آیت ا... العظمی امام خامنه ای(مد ظله)
همان طور که در طلیعه برگه سئوال شما عزیزان آمده است که مقام معظم رهبری فرموده اند: فکر کردن و پیشنهاد دادن و انتقاد کردن مطلوب است و ممکن است بعضی از مطالبات منطقی نباشد و حتی قابل تحقق نیز نباشد.
با مقدمه فوق عرض می کنم که ما شهرروندان و مسئولین بابلی وارث خون شهدا و وارث علماء و بزرگان و فرهیخته گان و پزشکان و دانشمندان و دانشگاهیان و خیرین و هنرمندان و قهرمانان به نام که خود در کشور و بعضاً  جهان، زبان زد می باشند. به نظر این جانب گذشتگان شهر بابل وارثان خوبی بوده اند و در زمان خودشان خوب عمل کرده اند اما آیا امروز، ما اعضای شورای اسلامی شهر بابل در مدت دو سال و در حدود اختیارات خود خوب عمل کرده ایم؟  جواب این سئوال را مردم خواهند داد! بنده به قطع ویقین عرض می کنم که مردم شریف بابل به ما عضای شورای اسلامی شهر و شهردار محترم بابل نمره خوبی نخواهند داد. و حتی به نظر اینجانب مردم نمره قبولی هم نمی دهند، و انتقادات شدید مردم نیز بجا می باشد. چون مردم به تک تک اعضای شورای اسلامی اعتماد  نموده و رای داده اند و انتظاراتی و خواسته های داشته و دارند، مردم عزیز شهر بابل کلانتر و فراتر از کارهای روزمره می اندیشند و متاسفانه ما در شورای اسلامی به روزمرگی افتاده و شهرداری را نیز به روزمره گی کشانده ایم و شما عزیزان از این مجمل حدیث مفصل بخوانید
-وبنده از بودجه شهر که باید دویست و پنجاه میلیارد تومان باشد نه حدوداً 150 میلیارد تومان که همین هم آیا محقق میش ود یا خیر فعلاً حرفی نمی زنم
-از عدم سرمایه گذاری و فرار سرمایه گذار در شهر صحبت نمی کنم.
-از شهردار عزیز و جوان که خلاصه همین شورای اسلامی شهر بابل است مطلبی را به عرض شما نمی رسانم.
و من ا... التوفیق
دکتر حسن حسن نتاج

علی شکری پوررودباری:
دوستان گرامی
سلام
احتراماً عطف به نامه بزرگواران در خصوص برآیند عملکرد شهردار محترم آقای فرهاد عسگری موارد ذیل قابل بررسی می باشد.
ای کاش هدف از طرح موضوع فوق بیشتر مورد واکاوی قرار گرفت تا بررسی راحت انجام گیرد و شایسته است نگاه تیزبینانه را به سمت دیگر مسئولین شهری هم ببریم تا اگر نگاه نقادانه و یا راهکار سازنده است، فراگیر شود . چون در بسط و توسعه شهر ، دستگاههای مختلف و مسئولین دیگر هم دخیل هستند نه فقط شهردار.
در خصوص عملکرد شهردار محترم منکر بعضی از اشکالات نیستیم و این اشکالات به بدنه شورای محترم که اینجانب افتخار عضویت آنرا را دارم هم وارد است. چون شهردار به عنوان مجری نقش مدیرعامل هیئت مدیره ای که اعضای اسلامی شهر عضو آن هستند را ایفا می کند و اینجانب تا موقعی که نمایندگان مردم در پارلمان شهری به جمع بندی نرسیده اند مدافع می باشم و هم اکنون با توجه به انجام چند پروژه زیربنایی بزرگ که در سطح استان بی نظیر هست نیاز به حمایت و هدایت موضوع هستیم و از همه عوامل درخواست عاجزانه داریم که بدور از همه حاشیه ها در جهت کمک موضوع برآئیم.
بهر شکل جهت بسط و توسعه شهر بابل نیازمند همیاری همه مسئولین شهر از جمله فرماندار محترم ، نمایندگان محترم ، مسئولین ادارات – ارباب رسانه – گروههای مختلف اجتماعی – شهروندان محترم می باشد .
با احترام
علی شکرپوررودباری

جلال نوراله زاده و حسن احمد زاده عالمی:

با عرض سلام و تحیات وافر الهی؛
خداوند منان را شاکرم، در شهری زندگی می کنم که جوانان پرشور، با انگیزه های مطالبه گری از مسئولین و بدون هیچ چشم داشتی به فکر ارتقای شهر و سطح زندگی شهروندی آن در تمامی عرصه ها هستند.
بنده به عنوان عضو کوچکی از این جامعه که با رأی شما جوانان، توفیق خدمت گزاری در شورا را پیدا کردم همواره نسبت به داشتن چنین روحیاتی در بین شهروندان عزیز به خود می بالم و افتخار می کنم.
اما از آنجائیکه پاسخ گویی به این سؤال کلی نیاز به مجال و بحث و بررسی در ابعاد گوناگون دارد، سعی کردم بطور خلاصه و در دو محور به آن پاسخ داده تاذهن حقیقت جو و مطالبه گر شما عزیزان را روشن نمایم.
1- بی شک برای ارزیابی عملکرد یک مدیر مؤلفه های مختلفی را باید در نظر گرفت و آقای فرهاد عسگری به عنوان شهردار بابل نیز از این قاعده مستثنی نیست به شخصه منکر، کاستی های زیاد شهر بابل نیستم، اما همه آنها را معطوف به عملکرد شهردار بابل و عدم توانایی در انجام امورات نمی دانم چرا که در خیلی از مواقع چالش ها و اختلاف نظری ها کاری فی مابین مسئولین شهری هم موجب شده، تا شهردار بابل نتواند قدرت مانور داشته باشد.
بی انصافی است، اگر بگوییم کارهای زیربنایی خوبی توسط مجموعه شهرداری و شورای شهر انجام نگرفته به طور حتم ثمرات آن را همکاران در آینده خواهند دید اما تا مطلوب مردم هنوز فاصله زیادی مانده و شهردار بابل برای رسیدن شهر بابل به جایگاه واقعی خود باد تلاش مضاعفی از خود نشان دهد.
2- بی تردید در زمینه مسائل شهری نباید شهرداری و شورای شهر را جدا از یکدیگر دانست اگر کاستی در شهر دیده می شود فقط معطوف به شهرداری نیست و از بنده گرفته تا سایر همکاران خوبم در مجموعه شورای شهر هر کدام به نوعی در بروز این کاستی ها مقصریم به عقیده اینجانب ، شورای شهر در زمینه عملکردی از جایگاه نظارتی خود، خارج شده و به مسائل اجرایی ورود پیدا کرده است و این موضوع خوب نیست و شورای شهر باید در جایگاه نظارتی اش ثابت بماند (مطابق قانون).
در مجموع، امیدوارم مجموعه شهرداری و در رأس آن آقای مهندس فرهاد عسگری و اعضای شورای شهر بتوانند با تلاش، تعادل و همکاری مستمر نمره مورد قبول شما عزیزان و دلسوزان بابل را کسب کنند.
بنده نیز، همواره آمادگی خود را جهت پاسخگویی بر هر گونه سؤال و شائبه ای که مربوط به حوزه شهری و شورای شهر باشداعلام می کنم و مجدداً دلسوزی شما بزرگواران و هم شهری های عزیز خودم را تحسین می نمایم.
با احترام خدمتگزار شهروندان
جلال نوراله زاده – حسن احمدزاده عالمی