پنجشنبه 25 آبان 1385-0:0

ما واطلاعات....

يادداشتي از:دکتر احمد سيف،استاد مازندراني دانشگاه لندن.


اگرچه قرار است دوره و زمانه ما، دوره سالاریت اطلاعات باشد- که به مقدار زیادی هم هست. و اگرچه، پژوهشگران به صورت های مختلف می کوشند به مسایل و مشکلاتی که درپیوندبا مقوله اطلاعات درتصمیم گیری ها پیش می آید پرداخته و راه حل های مناسب وموثر برای تخفیف مشکلات ناشی از آن پیدا کنند، ولی درایران عزیز، برخورد ما به اطلاعات هم چنان بدوی وپرسش برانگیز است.
 
می خواهد اطلاعات آماری باشد و یا اطلاعات دیگر. پس از چند ساعت سروکله زدن سر کلاس داشتم وب گردی می کردم رسیدم به خبری که در باره رئیس سازمان مدیریت منتشر شده است. خودتان هم این اخبار را بخوانید و بعد به قول معروف پیدا کنید پرتقال فروش را! یعنی اگر دیگر اطلاعاتی که داریم به همین کیفیت نازل باشد، پس چه شکوه ای داریم که اقتصاد ما در این وضعیتی است که هست.
این منبع (http://www.aftabnews.ir/)می گوید فرهاد رهبر بالاخره بر کنار شد.
این منبع(http://www.tik.ir/display/?ID=31756&page=1) ادعا می گوید که فرهاد رهبر استعفا داده است. ولی سازمانی که دکتر رهبر رئیس آن است اعلام کرده است که استعفا نداده است.

در اینجا(http://www.baztab.ir/news/53194.php) می خوانیم که فرهاد رهبر استعفا نداده و نخواهد داد.
برخلاف منبع قبلی، این یکی(http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8508240199) می گوید نه فقط فرهاد رهبر از این سازمان می رود ( البته چگونگی اش روشن نیست)، بلکه قرار است معاون جدید آقای رئیس جمهور بشود.

در اینجا (http://www.baztab.ir/news/53194.php)می خوانیم که « مذاکرات» برای راضی کردن دکتر رهبر به استعفا بی نتیجه ماندو ایشان، پست جدید را نپذیرفته اند.
اگر توجه کنید که این سازمان مشغول تدوین بودجه 86 است آن وقت اثرات مخرب این اطلاعات متناقض، روشن تر می شود!
البته می توان به همین مسئله تحت عنوان: «چگونه ریسک سیاسی را زیاد کنیم» هم پرداخت. ولی آن دیگر می ماند برای فرصتی دیگر.(niaak)