شنبه 28 شهريور 1394-21:33

در حوزه انتخابیه نور و محودآباد؛

بخت اصلاح طلبان بلندتر است

شورای ائتلاف اعتدالیون و اصلاح طلبان در حوزه انتخابیه نور و محمودآباد با برگزاری جلسات با هر سه نامزد مطرح، تصمیم خود را برای معرفی نامزد نهایی گرفته اند که به زودی رسانه ای خواهد شد.


 مازندنومه، سرویس سیاسی: روند کند و رو به عقب توسعه محمود آباد باعث شد تا مطالبه همیشگی اهالی شهرستان، این بار جدی تر از همیشه مطرح شده، نخبگان محمودآباد گردهم آیند تا عزم خود را برای داشتن نماینده بومی به هر نحو ممکن، جزم کنند.

شنیده ها حاکی است از ابتدای سال جاری و گرم شدن تنور انتخابات مجلس، 2 شورا به طور همزمان رایزنی های خود را با نامزدهای احتمالی، آغاز کرده اند تا قبل از ثبت نام رسمی، روی یک نفر به اجماع برسند.

"شورای راهبردی توسعه محمود آباد" که متشکل از نیروهای اصولگرا و با مشی محافظه کارانه است ، بدون حضور نیروهای جوان  با تدوین معیارهایی از جمله سابقه اجرایی، توانایی علمی و سابقه اصولگرایی،  در صدد اجماع و نهایتا معرفی یک نفر برای جلوگیری از پراکندگی آرا در محمود آباد است.

از سوی دیگر "شورای ائتلاف اعتدالیون و اصلاح طلبان نیز با برگزاری جلسات با هر سه نامزد مطرح، تصمیم خود را برای معرفی نامزد نهایی گرفته اند که به زودی رسانه ای خواهد شد.

گزینه های روی میز حوزه محمودآباد و نور!

جواد اسماعیلی
مدیر کل سابق اطلاعات استان گلستان و از چهره های مطرح اصولگراها است. بنا بر شواهد و گفته ها، "شورای راهبردی اصولگرایان" که برای اجماع در محمودآباد تلاش می کند از اساس برای انتخاب اسماعیلی تشکیل شده بود.

ولی الله فرزانه
در دولت احمدی نژاد  معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداری مازندران بود که با روی کارآمدن دولت یازدهم به طور ناگهانی برکنار و در مراسم تودیع به تغییر خود شدیدا معترض شد. برادر او، سیف الهو فرزانه ،فرماندار محمودآباد بود که هفته پیش، از سمت خود کنار رفت و صندلی خود را به یحیی یوسف‌پور داد.

دکتر عباس یزدانی
معاون جذب هیات علمی وزارت علوم ، عضو هیات علمی دانشگاه تهران و دارای دکترای تخصصی از دانشگاه ناتینگهام انگلستان است. در دوره قبل او با اینکه بسیار دیر وارد میدان رقابت شد، موفق به کسب رای مناسب و درخور توجه ای گردید و احتمال اجماع دو شورای اصلاح طلب ها و اعتدالیون بر روی او  نسبت به دیگران بیشتر است.

عبدالوحید فیاضی!
عبدالوحید فیاضی که در انتخابات دوره گذشته، ابتدا بر اساس اتهامات موجود در شورای نگهبان ردصلاحیت شده بود،  پس از پیگیری بسیار "تایید صلاحیت مشروط"در پرونده وی درج شد. با توجه به نزدیکی فیاضی به حامیان احمدی نژاد و جریان منسوب به مشایی و ضدیت علنی او با دولت تدبیر و امید، احتمال رای نیاوردن او بالاست. اردوگاه اصولگرایان نیز بنا بر احتیاط، جواد اسماعیلی را به عنوان ذخیره وارد میدان کرده که با تایید صلاحیت فیاضی، قطعا کناره گیری خواهد کرد.

در حوزه نور و محمودآباد رای همواره در سبد اصولگراها ریخته شده، اما این بار حامیان دولت و اصلاح طلبان درصددند برای نخستین بار، پیروز میدان رقابت باشند؛ اما این سئوال و ابهام پابرجاست که آیا فیاضی تایید صلاحیت می شود و برای نوبت دوم به مجلس می رود یا این که رقابت انتخاباتی را منسوبان دولت خواهند برد؟ به نظر بخت اصلاح طلب ها بلندتر است.