پنجشنبه 9 مهر 1394-11:15

شهردار مرزن آباد:

در دولت روحانی فضای امنیتی بهتری ایجاد شده است

و حالا سفر آقای رییس جمهوری(27)/ جعفر ردایی: در دولت جدید شاهد فضای امنیتی بهتر در کشور و آزادی در حوزه هایی چون رسانه ها هستیم، ضمن اینکه در مجموع نظم و انضباط بیشتر و بهتری در را سیستم کلی کشور شاهدیم.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، خبر ارسالی کمیته رسانه ستاد استقبال مردمی از رییس جمهوری: جعفر ردایی مجموع دستاوردهای دولت یازدهم در طول دوسال گذشته را خوب ارزیابی کرد و با بیان اینکه در دولت جدید شاهد موفقیت های مهمی بودیم، اظهار داشت: توافق تاریخی تیم مذاکره کننده دولت در رابطه با انرژی هسته ای که تحیر جهانیان را در پی داشت، مهمترین رخداد و دستاورد دولت روحانی بوده است.

وی افزود: مردم در طول سال‌های تحریم و فشارهای مختلف اقتصادی همواره ایستادگی کرده و پشتیبان نظام بودند و امروز امیدوارند که با حفظ اقتدار نظام این تحریم ها شکسته و برداشته و مشکلاتی ناشی از تحریم ها رفع شود.

شهردار مرزان‌آباد اجرای طرح بیمه سلامت و تحول عظیم در حوزه بهداشت و درمان را یکی دیگر از این دستاوردها دانست و گفت: با اجرای این طرح بسیاری از هموطنان ما که توان بیمه کردن خود و خانواده را نداشتند، تحت پوشش این بیمه قرار گرفته و علاوه بر آن توسعه همه جانبه در بسیاری از بخش های مربوط به حوزه بهداشت و درمان منجر شد تا دولت به آن چه که در این بخش مدنظر داشته بسیار زود دست یابد و رضایت جمعی مردم ایران را جلب کند.

ردایی تصریح کرد: در دولت جدید شاهد فضای امنیتی بهتر در کشور و آزادی در حوزه هایی چون رسانه ها هستیم، ضمن اینکه در مجموع نظم و انضباط بیشتر و بهتری در را سیستم کلی کشور شاهدیم.

وی به برخی مشکلات موجود اشاره کرد و ادامه داد: البته با وجود همه دستاوردها و موفقیت ها شاهد برخی مشکلات به ویژه در حوزه شهرداری ها هستیم.

*طرح جامع شهر مرزن آباد مد نظر ما نیست

این مسئول ادامه داد: در رابطه با توسعه سرمایه گذاری و ساخت و ساز در شهرها، سخت گیری ها و بسته شدن فضا را برای سرمایه گذاری مشاهده می‌کنیم و از طرف دیگر با توجه به اینکه کارگروه ها و کمیسیون ماده پنج دیگر فعال نیست، در بحث بلند مرتبه سازی که از اهداف استان برای رشد شهرها در ارتفاع بود تا اراضی کشاورزی تغییر کاربری پیدا نکنند، با موانعی مواجه هستیم و این امر ما را دچار مشکل کرده است.

 شهردار مرزن‌آباد در همین رابطه خاطرنشان کرد: در بحث اعتبارات عمرانی دولت در سال 94 و کمک‌های ارزش افزوده، با کاهش شدید در مقایسه با سال‌های گذشته مواجه هستیم، در حالی که شهرداری هایی مثل شهرداری مرزن آباد که به دلیل واقع شدن در مسیر محور کندوان در طول سال خدمات میلیونی ارائه می دهد، نیاز مبرمی به این اعتبارات دارند.

ردایی رفع مشکلات مربوط به راه، آب و بهداشت و درمان در مرزن آباد را از خواسته های مسئولان و مردم این منطقه دانست و اظهار کرد: تنها مرکز درمانی شهر که چندسال قبل با نظر کارشناسی زمین آن تحویل مسئولان بهداشت شده و مراحل اولیه احداث قرار داشت در کارشناسی جدید مورد تایید قرار نگرفته و مقرر شده در زمین دیگری این مهم صورت گیرد که این امر با انجام مراحل اولیه انتقال از درمان بستر به مرکز درمانی و اورژانسی تغییر پیدا کرده عملیات اجرایی احداث به زودی شروع می شود.

وی افزود: البته حضور و تردد میلیونی مسافر در این شهر و برخوردار نبودن از امکانات و تجهیزات اولیه بهداشتی و درمانی می طلبد تا در این حوزه نگاه ویژه تری به مرزن آباد داشته باشند.
شهردار مرزن‌آباد در ادامه با برشمردن نیازها و خواسته های مسئولان و مردم مرزن آباد از دولت، گفت: کمک در راستای رفع مشکلات ترافیکی جاده چالوس در محدوده مرزن آباد به ویژه در تعریض ورودی و خروجی شهر، حذف دریافت عوارض آزادراه از مردم بومی منطقه، رسیدگی به وضعیت کمبود معلم و توسعه فضاهای آموزشی و امکانات و تجهیزات مربوطه در آموزش و پرورش مرزن آباد، پیگیری در راستای رفع کمبود امکانات ورزشی، مذهبی و فرهنگی از جمله نداشتن سالن ورزشی، مصلی و مجتمع فرهنگی، تسریع در عملیات گازرسانی تا قبل از زمستان، رفع مشکل آب شرب شهر مرزن آباد و روستاها، رفع مشکلات مربوط به حوزه صنعت، استقرار و استقلال اداراتی چون ثبت احوال، کمیته امداد، دادگاه، اوقاف و ... از جمله نیازها و درخواست‌های مرزن آبادی ها از دولت است.

ردایی ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن شهرک صنعتی در این شهر که مقرر بود 1200 نفر از بیکاران منظقه را مشغول به کار کند، همکاری در تخصیص اعتبار برای اتمام هرچه زودتر پروژه کنارگذر (متصل کنده جاده کلاردشت به جاده اصلی ) و ... از دیگر درخواست های مردم منطقه است.

وی در پایان با اشاره به تصویب طرح جامع شهر مرزن آباد گفت: در این طرح نگاه ویژه به موقعیت های مسافرپذیری و گردشگری مرزن آباد وجود ندارد و این امر مد نظر ما نیست و نمی تواند مشکلات ما را حل کند. درخواست ما از دولت، تجدید نظر در این طرح و نگاه و توجه ویژه به موقعیت خاص و ویژه مرزن آباد است