جمعه 10 مهر 1394-17:39

مسئول دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی:

سیاست آلوده شده است/نمایندگی به معنای بیعت نیست

دکتر رحیم ابوالحسنی: لازم است هر فرد اخبار سیاسی را دنبال کند و از طرف دیگر لازم است در اتحادیه ها و انجمن های دانشجویی و دانش آموزی عضو شویم و در جابجایی قدرت از مسئولان ناشایسته به شایسته تلاش کنیم/ افرادی که در انتخابات هر قولی را می دهند مطمئنا به آن عمل نخواهند کرد/مجلس به چند تخصص اقتصاد دان، مدیریت، حقوق، علوم سیاسی و روابط بین الملل، جغرافیای برنامه ریزی، جامعه شناسی و جامعه شناسی توسعه نیاز دارد/علی مطهری در خانواده ای بزرگ تربیت شده است و نقش او در مجلس صد برابر امثال بنده است.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، رضا شریعتی: جلسه هم اندیشی جمعی از جوانان با مسئول‌ دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی از ساعت 17 روز پنج شنبه نهم مهر ماه در قائم شهر برگزار شد.

در این جلسه که با اجرای موسیقی مازندرانی همراه بود، دکتر رحیم ابوالحسنی با بیان اینکه عید غدیر مغفول واقع شد، اظهار کرد: متاسفانه عرصه سیاست نگذاشت این اتفاق به عید تبدیل شود.

وی با بیان اینکه عده ای پیش از دفن پیامبر به فکر قدرت بودند، افزود: واقع شدن کربلا به دلیل آن بود که عده ای جانب حق را نگرفتند و عید غدیر مغفول واقع شد.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه با بیان اینکه خداوند در قرآن می فرماید:"چون انسان به قدرت رسید طغیان می کند" اظهار کرد: اینکه با وجود قیل وقال های امروزی جوان حاضر است پا در عرصه سیاست بگذارد یک اتفاق فرخنده است.

ابوالحسنی با بیان اینکه عرصه سیاست، عرصه موثر حیات اجتماعی است، تصریح کرد: سیاست در جامعه تعیین کننده حیات اقتصادی، فرهنگی و قانون گذاری است و هیچ عرصه ای را نمی توان یافت که سیاست در آن موثر نباشد.

وی افزود: در برابر پدیده هایی نظیر آسیب های اجتماعی و ازدواج جوانان، سیاستمداران از صدر تا ذیل مسئولیت دارند.

  مسئول دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه سیاست اثرگذار با توجه به حقوق و مذهب است، خاطر نشان کرد: مشارکت سیاسی به معنای حضور موثر در جامعه است، همان طور که هر فرد در خانواده مسئول است مثلا فرزند با کم مصرف کردن یا پدر با تامین معاش.

مدیرگروه سابق علوم سیاسی دانشکده حقوق دانشگاه تهران با بیان اینکه لازم است هر فرد اخبار سیاسی را دنبال کند، اظهار کرد: از طرف دیگر لازم است در اتحادیه ها و انجمن های دانشجویی و دانش آموزی عضو شویم و در جابجایی قدرت از مسئولان ناشایسته به شایسته تلاش کنیم.

ابوالحسنی که در جمع جوانان هوادار ولی رعیت -نامزد احتمالی مجلس آینده از حوزه قائم شهر، سوادکوه، جویبار و کیاکلا- سخن می گفت، با تاکید بر سخن دکتر شریعتی که "همیشه باید هر انسانی در صحنه باشد، اگر در صحنه نباشد خواه در کعبه، خواه در کاخ معاویه باشد، متضرر خواهد شد"، افزود: باید تلاش کنیم تا انسان صالح روی کار بیاید، چرا که قدرت بد نیست اما اگر کاربردش بد باشد اشتباه است و به خطا می رود.

وی با بیان اینکه انتخابات یکی از ابعاد مشارکت اجتماعی است، اظهار کرد: نظام مبتی بر سه شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است که جمهوری تامین کننده آزادی است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه رهبری فرمودند: " اسلامیت نظام بخشی از جمهوریت است"، تصریح کرد: خواهش من از جوانان این است که قانون اساسی جمهوری اسلامی را به همراه قرآن مطالعه کنند.

ابوالحسنی با بیان اینکه انتخابات، مسئولیت سیاسی است، اظهار کرد: در جمهوری اسلامی نمایندگی به معنای بیعت نیست.

وی با بیان اینکه عده ای نمایندگی را به معنای وکالت تفسیر می کنند، تصریح کرد: وکالت برداشت غلط دیگری است که عده ای دارند، اما باید گفت نمایندگی قرارداد هم فکری و هم ریشه ماندن است.

  مسئول دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه افرادی که در انتخابات هر قولی را می دهند مطمئنا به آن عمل نخواهند کرد، افزود: خداوند در قرآن دستور می دهد که امانات را به اهلش بدهید.

ابوالحسنی با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات مجلس گفت: مجلس به چند تخصص اقتصاد دان، مدیریت، حقوق، علوم سیاسی و روابط بین الملل، جغرافیای برنامه ریزی، جامعه شناسی و جامعه شناسی توسعه نیاز دارد.

وی با بیان اینکه علی مطهری انسانی آزاد و آزاده است، اظهار کرد: ایشان در خانواده ای بزرگ تربیت شده است و نقش ایشان در مجلس صد برابر امثال بنده است.

وی با بیان اینک سیاست آلوده شده است، افزود: عرصه سیاست عرصه پاداش خواهی زود هنگام نیست و در این عرصه، پاداش ها دراز مدت است.

ابوالحسنی در پایان اظهاراتش با بیان اینکه ولی رعیت انسان کار آمدی است، اظهار کرد: انسان را باید یا در سفر و یا در همسایگی شناخت. از آنجا که برادر من در شهر شما مسئولیتی داشت من شناخت قبلی از آقای رعیت داشتم، اما بعد از آن در سفر عمره سال 87 خودم بدون واسطه با ایشان همسفر شدم که باعث شد بهتر توانایی های ایشان را بشناسم.