دوشنبه 20 مهر 1394-5:27

مسئول گروه آیینی زندگی خبر داد:

6 دقیقه موسیقی مازندرانی در حضور رییس جمهوری

و حالا سفر آقای رییس جمهوری(65)/ علی حسن نژاد: در برنامه حضور رئیس‌جمهوری در ورزشگاه متقی، گروه آیینی زندگی به همراه 90 دانش آموز ساروی، به مدت 6 دقیقه موسیقی محلی اجرا می‌کند.


 

مازندنومه؛ سرویس سیاسی، خبر ارسالی کمیته رسانه ستاد استقبال مردمی از رییس جمهوری: علی حسن‌نژاد اظهار کرد: در برنامه حضور رئیس‌جمهوری در ورزشگاه متقی، گروه آیینی زندگی، به مدت 6 دقیقه موسیقی محلی اجرا می‌کند.

وی با با اشاره به اجرای بخشی از فرهنگ آیینی مردم مازندران مانند چکه‌سما، بینج‌سما،کشتی لوچو، نوروزخوانی و ... افزود: 90 نفر از دانش‌آموزان ناحیه دو ساری در اجرای این برنامه، یاریگر گروه آیینی زندگی هستند.

مسئول گروه آیینی زندگی با بیان اینکه از سازهای سرنا، دهل و قرنه در اجرای این موسیقی استفاده شده است، گفت: اعضای این گروه با لباس‌های محلی به استقبال از رئیس‌جمهوری می‌روند.

حسن‌نژاد با اشاره به اینکه هدف از اجرای این برنامه، معرفی بخشی از آیین‌های بومی مازندران به رئیس‌جمهوری است، تصریح کرد: درنظر داشتیم دانش‌آموزان هم بخشی از کار را به عهده گیرند که هم روحیه مسئولیت‌پذیری و هم مشارکت اجتماعی در آنها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه آماده استقبال از رئیس‌جمهوری هستیم و همه مقدمات مهیا است، ادامه داد: در اجرای این برنامه فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری، به ما کمک کردند.

مسئول گروه آیینی زندگی با بیان اینکه امیدوارم میزبان خوبی برای هیئت دولت در استان باشیم، گفت: کاروان تدبیر و امید وارد مازندران می‌شود و مردم مشتاق دیدار با رئیس‌جمهوری هستند.