شنبه 25 مهر 1394-10:42

گفتنی های سفر(5)

پاداش مازندرانی ها این نبود

بعد از سفر نماینده مردم آمل اعلام کرد که از 991 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته به مازندران، 670 میلیارد تومان برای تعریض جاده هراز اختصاص می یابد، عقلای قوم بفرمایند این 43 پروژه با فقط 331 میلیارد تومان بودجه چه ویژگی هایی دارد که در صورت اجرایی شدن گام بلندی در مسیر توسعه استان برداشته خواهد شد؟


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، لطف الله داودی: مازندرانی ها از فردای پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، به پاس تلاشی که در موفقیت ایشان داشتند، روزشماری می کردند تا رئیس قوه مجریه به استان شان سفر و گره ای از هزاران مشکل شان را واکند.

همگان -چه مازندرانی وچه غیر مازندرانی- تصور می کردند که مقصد اولین سفر رئیس جمهوری مسلما مازندران خواهد بود و این کمترین حق مازندران بود که باید از سوی دولت تدبیر و امید ادا می شد.

سفرهای استانی یکی پس از دیگری انجام گرفت و استان ما مقصد بیست و سومین سفر کاروان تدبیر و امید شد.

یکی دوماه مانده به روز موعود، از سوی مدیریت عالی استان به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شد که طرح ها و برنامه های خود را ارایه دهند.

جلسات و نشست ها در قالب کمیسیونهایی در استان و تهران تشکیل و پیگیری شد.

به گفته معاون اجرایی رئیس جمهوری جلسات متعددی هم با نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی، معاونان مازندرانی وزرا، مدیران مازندرانی دستگاه های اجرایی کشور در تهران و حتی نخبگان مازندرانی مقیم تهران هم برگزار شد تا بهترین و اولویت دارترین طرح ها و پروژه ها تدوین وجهت تصویت به رئیس جمهوری ارایه شود.

روز موعود فرا رسید و سفر کمتر از یک روز رئیس جمهوری و هیئت همراه به مازندران برگزار شد.

طبق روند معمول سفرها، رئیس جمهوری، وزرا را به شهرهای اطراف گسیل داشت و خود نیز در ساری در چند دیدار با مردم و مسئولان شرکت کرد و در پایان نیز در نشست خبری با اصحاب رسانه ها حضور یافت و گزارش سفر ارایه داد.

دکتر روحانی اعلام کرد: دولت 45 طرح عمده با اعتبار 991 میلیارد تومان برای استان در نظر گرفته است. او اما نام این طرح ها و پروژه های عمده و میزان بودجه های تخصیص یافته را اعلام نکرد.

بعد از سفر نماینده مردم آمل اعلام کرد که از 991 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته به مازندران، 670 میلیارد تومان برای تعریض جاده هراز اختصاص می یابد.

اگر این گفته یوسفیان ملا درست باشد، برای 43 پروژه باقی مانده تنها 331 میلیارد تومان باقی می ماند.

حال عقلای قوم بفرمایند این 43 پروژه با فقط 331 میلیارد تومان بودجه چه ویژگی هایی دارد که در صورت اجرایی شدن گام بلندی در مسیر توسعه استان برداشته خواهد شد؟

این بود پاداش مازندرانی ها پس دوسال انتظار؟

 این بود نتیجه ساعت ها جلسه با مدیران و نخبگان و....؟

مدیریت استان و نخبگان سیاسی حامی دولت تدبیر و امید چه پاسخی دارند؟

چرا خبرنگاران حاضر در نشست مطبوعاتی به جای سوالات سطحی، مطالبات به حق مازندران را مطرح نکردند؟

حق مازندران که به پاس دفاع از انقلاب اسلامی بارها از سوی امام راحل و مقام معظم رهبری مورد تمجید و تقدیرقرار گرفتند و به اعتراف دولتمردان دولت یازدهم اگر تدبیر نمی کردند دولت تدبیر و امید شکل نمی گرفت، این نبود. 

*مطالب مرتبط:

وضعیت بغرنج برنج در مازندران/ گزارش غیر واقعی استانداری به رییس جمهوری

یک حس خوب

استانداری مازندران به خانه تکانی نیاز دارد

کجایند حامیان واقعی تدبیر؟!