شنبه 2 آبان 1394-15:27

کربلا امروز(8)

امروز عاشورا است

عزاداران پس از ورود به بین الحرمین و حرم حضرت عباس علیه السلام وداع کرده، از درهای حرم خارج شده، به موطن خود باز می گردند.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمد اسماعیل بخشی سورکی: امروز عاشورا است و بسیاری از زایران از جای جای عراق به کربلا آمدند تا در مراسم عزاداری این روز شرکت کنند.

 پس از فریضه ی نماز صبح، زیارت عاشورا در حرم حسینی و در بین الحرمین قرائت شد. چند ساعت بعد هم مقتل خوانی در حرم حسینی انجام و از طریق بلندگوهای بین الحرمین پخش شد.

این مراسم تا ظهر ادامه یافت و نماز جماعت ظهر در حرمین شریفین و بین الحرمین برگزار شد. بلافاصله پس از نماز شعار لبیک یا حسین سر داده، هیات پیاده روی طویریج به سمت حرم آمد. 

عزاداران پس از ورود به بین الحرمین و حرم حضرت عباس علیه السلام وداع کرده، از درهای حرم خارج شده، به موطن خود باز می گردند.

*مسیحیان و اهل سنت نیز  برای حسین (ع) عزاداری می کنند

شامگاه امشب آیت الله سیدمرتضی قزوینی -امام جماعت حرم سیدالشهدا- در جمع عزاداران حسینی اظهار داشت: حضور میلیون زایران در عزای امام حسین (ع)قلب پیامبر را مسرور کرده است.

وی با اشاره به حضور سید بحرالعلوم در مراسم طویریج عصر عاشورا بدون عمامه بر سر افزود: وقتی مردم بر او ایراد می گرفتند، به حضور امام زمان در بین جماعت اشاره می کرد.

آیت الله قزوینی با بیان اینکه امروز در آسیای شرقی، چین، هند، پاکستان، ایران، لبنان و کل مناطق حاشیه خلیج عزای امام اقامه شده است گفت: حتی در کشورهای فرانسه ،سویس، امریکا، آفریقا و کانادا و در سراسر شرق و غرب دنیا مواکب عزا برای امام حسین(ع) برپا می شود.

وی گفت: مسیحیان و اهل سنت نیز با وجود تفاوت ها برای حسین (ع) عزاداری می کنند

آیت الله قزوینی با اشاره به سخنان سیدحسن نصراله در روز عاشورا اظهار داشت: حسین ما را از ظلمت نجات بخشید چنانچه رسول خدا ما را به سوی نور هدایت کرد.

وی در ادامه با بیان آینکه نمی خواهم وارد مسایل سیاسی شوم، گفت: فتنه بزرگ و عظما آمریکا است.

امام جماعت حرم سیدالشهدا ابراز داشت: آمریکا صدام را با تسلیحات نظامی تجهیز کرد و صدام به ایران و کویت حمله کرد.

این عالم روحانی گفت: آمریکا هر زمان خواست صدام را فراخواند و هر زمان نیز احساس خطر او را به هزیمت کشاند.

وی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا سفارتخانه جای جاسوسی نیست، افزود: در عراق این سفارتخانه با بهانه های متفاوت جایی برای جاسوسی است.

آیت الله قزوینی آل سعود را بنده آمریکا عنوان کرد و اظهار داشت: حیات ال سعود بسته به حیات آمریکا است و آمریکا با کمک آل سعود داعش را به وجود آورد.

وی موجودیت داعش را حاصل تحریک آمریکا در منطقه دانست و گفت: تمامی تسلیحات داعش آمریکایی است و به وسیله آل سعود و ترکیه تامین می شود

امام جماعت حرم سیدالشهدا ابراز داشت: هدف آمریکا به زانو در آوردن عراق بود، چنانچه آمریکا اقتصاد عراق را هم به نابودی کشاند و نفت این کشور را غارت کرد تا ملت از گرسنگی بمیرند.

وی با بیان اینکه آمریکا به خیال خام خود می تواند پنج، هشت و یا سال های بیشتری توسط داعش منطقه را نا امن کند افزود: جوانان حشدالشعبی و عراقی با استعانت از حسین و اهل بیت مناطق جرف الصخر، سامرا، آمرلی و الرمادی را آزاد کردند.

آیت الله قزوینی ادامه داد: تکریت در طول عمر خود شاهد عزاداری امام حسین نبود اما امروز در جای جای تکریت پرچم عزای سیدالشهدا برپاست.