يکشنبه 3 آبان 1394-23:52

به نام محرم، به کام کاندیداها

خلعتی که برگردانده شد

 حجت الاسلام والمسلمین صدوقی پارچه خلعتی شهردار ساری را پس داد!/متأسفانه فضای شهرهای مازندران جولانگاه رجال سیاسی برای بهره برداری تبلیغاتی شده، آن هم در مراسمی که به نام سالار شهیدان برپا شده است.


 مازندنومه، سرویس اجتماعی: شنیده شده شهرداری ساری در دهه اول محرم ضمن این که به برخی هیات های مذهبی حواله های خواربار داد، پارچه هایی را نیز تهیه و توسط برخی اعضای فعلی و سابق شورا و نامزدهای احتمالی مجلس به متولیان هیات ها اهدا کرد.

البته کمک شهرداری به هیات های مذهبی که طبق سنوات گذشته صورت گرفت، به خودی خود مشکلی ایجاد نمی کند؛ اما حضور شائبه دار برخی نامزدهای انتخابات مجلس در اهدای این خلعت ها انتقادهایی را ایجاد کرده است.

در حوالی میدان امام حسین(ع) ساری متولیان برخی هیئت ها پارچه خلعتی شهردار مرکز استان را به جای این که از طرف شهردار یا نماینده او بگیرند، از دست تعدادی از نامزدهای انتخابات این دوره مجلس دریافت کردند.

به گفته شاهدان، سید جلال صالحی که چندی پیش به همراهی تعدادی، تجمعی را علیه یکی از اعضای شورای شهر ساری راه انداخته بود، خلعتی را تقدیم حجت الاسلام و المسلمین سعید صدوقی کرد و سپس تصویر این حرکت را در صفحه اینستاگرام خود انتشار داد.

شنیده ها حاکیست حجت الاسلام صدوقی به حرمت روز عاشورا در مقابل انظارسکوت کرد، ولی لحظاتی بعد همان جا هدیه شهردار را که توسط این نامزد احتمالی مجلس اهدا شده بود، به مسئول هیات عودت داد.

یک منبع آگاه گفت: صدوقی به هزینه کردن بیت المال از سوی شهرداری در راستای تبلیغات انتخاباتی افراد خاص، اعتقادی ندارد و به همین دلیل پارچه اهدایی را برگرداند.

گفتنی است اواسط مهرماه امسال شورای شهر ساری مصوبه ای داشت که طی آن شهرداری ساری بابت احداث یک دهنه پل عابر پیاده، مبلغ 150 میلیون تومان به شهرداری زیراب کمک مالی بلاعوض کند!



در همین راستا مطلبی را شعبان وفایی نژاد -خبرنگار باسابقه مطبوعات- نوشت که در بخشی از آن چنین آمده:

«متأسفانه برخی افراد که در تعدادی از حسینیه ها، مساجد و هیأت های مذهبی فعالیت می کنند در ایام سوگواری سالار شهیدان در شهرهای مازندران اقدام به نصب پارچه و بنرهای تبلیغاتی جهت قدردانی و تشکر از برخی از مدیران مسئله دار کرده اند.

برای من جای تأسف و ننگ است که برخی از متصدیان هیأت ها از این ایام مقدس این گونه سوء استفاده می کنند.

مسئولین هیأت ها و حسینیه ها به هیچ عنوان نباید اجازه دهند که از مراسم آنها سوء استفاده تبلیغاتی شود.

 متأسفانه فضای شهرهای مازندران جولانگاه رجال سیاسی برای بهره برداری تبلیغاتی شده، آن هم در مراسمی که به نام سالار شهیدان برپا شده است.

 این چه حرکت سبک سرانه ای از سوی برخی مسئولین هیئت های مذهبی است که جهت تأمین منافع مالی و شخصی خودشان اقدام به نصب بنر به نام هیأت های مذهبی می کنند؟!

برخی مدیران زمانی که در مراسم عزاداری محرم شرکت می کنند، ده ها عکاس و خبرنگار و خبرببر و خبربیار را همراه می کنند و یا برای نگهداری کفش های خود، ده ها نفر مأمور می شوند! حتی برای این گونه مدیران جداگانه چای تهیه می شود!

برخی سایت های خبری هم متأسفانه لحظه به لحظه با انواع ژست ها، تصاویر این مدیران را در شبکه های خبری انعکاس می دهند!...»