شنبه 16 آبان 1394-13:57

مرحوم نوشیروانی 113 ساله شد

بابلی ها برای خیر بزرگ جشن تولد گرفتند

مراسم یادبود يكصد وسيزدهمين سال تولد زنده ياد سيد حسين فلاح نوشيرواني در بابل برگزار شد/تندیس این خیر شهیر در پارک نوشیروانی نصب شد.


مازندنومه، سرویس اجتماعی: به مناسبت يكصد وسيزدهمين سال تولد زنده ياد سيد حسين فلاح نوشيرواني كه درعمر كوتاهش منشاء اقدامات خيرخواهانه در گستره وسيع از كشورمان و خصوصا در استان مازندران و شهرستان بابل بود، مراسم يادبودي در روز شنبه 16 آبان 1394 كه مصادف با روز تولدش بود، بر گزار شد .

این مراسم با تلاش دفتر حسین نیازآذری -نماینده بابل- در سالن آمفي تئاتر دانشگاه فني مهندسي نوشيرواني كه از باقيات و صالحات آن مرحوم است، برپا شد.

   در اين مراسم بعد از تلاوت آياتي از قران مجيد و نواختن سرود جمهوري اسلامي، دكتر محمود سالكي، از پزشكان بابلي كه در دوران رياستش در بيمارستان يحيي نژاد (شاهپور سابق) در سال هاي آخر دهه 1340 شمسي با مرحوم نوشيرواني آشنائي پيدا كرده بود و خاطراتي از آن مرحوم داشت، به ايراد سخنراني پرداخت.

سخنران بر اين موضوع تاكيد داشت كه نوشيرواني كارهايي را كه شروع مي كرد مجدانه پيگير بود تا به هر چه سريعتر به نتيجه برسد

   در پي آن كليبي از زندگي و معرفي شخصيت نوشيرواني و خدماتي كه انجام داده بود پخش شد كه سرگل اين خدمات، احداث دانشگاه فني مهندسي نوشيرواني بود.

    در ادامه مراسم پنلي  به مديريت دكتر فريدون صادقي تشكيل شد كه در آن آقايان واثقي رئيس دانشگاه فني مهندسي نوشيرواني، عباسپور فرماندار بابل، حسين نياز آذري نماينده مردم بابل در مجلس شوراي اسلامي، سيف الرضا شهابي، فرامرز ابوالحسني رئيس شوراي اسلامي شهر بابل و بزرگ نيا رئيس انجمن خيرين مدرسه ساز اين شهرستان شركت داشتند .

    هر كدام از اعضاي پنل بخشي از خدمات مرحوم نوشيرواني را بازگو و بر اين موضوع تاكيد کردند پيام نكوداشت اين باشد كه تنها به سيد حسين فلاح نوشيرواني نبايد اكتفا شود و جامعه نياز به نوشيرواني هاي ديگر دارد.

فرماندار بابل سندي  را قرائت كرد كه در سال 1346 براي مديريت پرورشگاه بابل (كه نوشيرواني ان را ساخته بود) نوشته شده بود و در آن سند به اعضاي هيات مديره پرورشگاه و مسائل جانبي آن با دقت اشاره شده بود

  شهابي هم اظهار داشت 70% موقوفات بابل اختصاص به عزاداري و روضه خواني و اطعام ابا عبدالله الحسين در ماه هاي محرم و صفر دارد و 20 % هم به امور آموزشي و فرهنگي و فقط 10% به مسائل درماني  اختصاص داده شده است. اين نسبت متناسب و متعادل نيست و بايد از اين به بعد اين نسبت تغيیر كند و درصد موقوفات به امورد درماني افزايش پيدا كند تا تعادل بر قرار شود.

 در پايان كیكي كه با شمع 113 سالگي روشن شده بود و نشان از اين بود كه نوشيرواني همچنان زنده است بريده و بين حاضران تقسيم شد .

*نصب مجسمه فایبرگلاسی مرحوم نوشیروانی!

مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، بابک ابهرزاد: با حضور اعضای شورای شهر، سرپرست شهرداری بابل و فعالان مدنی از تندیس خیر بزرگ بابلی -مرحوم نوشیروانی- در صد و سیزدهمین سالروز این خیر بزرگ در ورودی پارک نوشیروانی بابل پرده برداری شد .

با رونمایی از این تندیس که به نظر می رسد به خاطر صرفه جویی مالی، به جای جنس برنز از فایبرگلاس ساخته شده، نمادی از این بزرگمرد ساخته شده که اگر نامش را از زیر این تندیس برداریم، کمتر کسی می تواند حدس بزند او کیست!