دوشنبه 18 آبان 1394-9:19

واحدی از امیرمازندرانی می رود/استاندار در پی جلب نظر اصلاح طلبان؟

انتصابات اخیر استاندار هر چند در محافل رسانه ای به آشتی او با جریان اصلاح طلبی توصیف می شود، در محافل اصلاحات با استقبال مواجه نشده است؛ چه آن ها فلاح را فردی بدون سیستم درست مدیریتی، باری به هرجهت، تک رو و صاحب تصمیمات لحظه ای و بدون پشتوانه کارشناسی قلمداد می کنند و به این جابه جایی ها دلخوش نیستند.


مازندنومه، سرویس سیاسی:  پس از اتفاقات غیر منتظره شب های تاسوعا و عاشورا و عزل مدیرکل اصلاح طلب سیاسی و انتخابات استانداری مازندران از سوی ربیع فلاح که منجر به واکنش تند این طیف سیاسی در استان شد، استاندار دست به جایگزینی تک مهره هایی از بین نیروهای اصلاح طلب زد تا اندکی اوضاع را آرام و فضا را به نفع خویش تلطیف کند.
 
استاندار، مهرداد ابراهیمی را که گرایش اصلاح طلبی دارد از فریدونکنار به ساری کشاند و جایگزین حسن نژاد کرد و اینک بر آن است تا بعد از دو سال و در پی اعتراض های فراوان اصلاح طلبان برجسته استان و ساری، فرماندار این شهر را نیز تغییر دهد.

استانداری ابتدا فرد دیگری را از بدنه دستگاه خود برای این سمت معرفی کرده بود که با مخالفت یکی از نمایندگان ساری و دفتر امام جمعه شهر مواجه  شد و در نهایت وزیر کشور از امضای حکم خودداری کرد. چند روز بعد احمد حسین زادگان برای فرمانداری ساری به وزارت کشور معرفی شد که نامه معرفی او صبح امروز روی میز وزیر قرار گرفت.(او پیش تر قرار بود معاون جدید سیاسی و امنیتی استاندار مازندران شود که از قرار فلاح ترجیح داد در ماه های مانده به انتخابات مجلسین، با معاون کنونی کارها را پیش ببرد و ریسک نکند.)

انتصابات اخیر استاندار هر چند در محافل رسانه ای به آشتی او با جریان اصلاح طلبی توصیف می شود، در محافل اصلاحات با استقبال مواجه نشده است؛ چه آن ها فلاح را فردی بدون سیستم درست مدیریتی، باری به هرجهت، تک رو و صاحب تصمیمات لحظه ای و بدون پشتوانه کارشناسی قلمداد می کنند و به این جابه جایی ها دلخوش نیستند.

او همان کسی است که چندی پیش بدون مشورت با دو معاون خود، دو مدیرکل آن ها را شبانه عزل و باز بدون مشاوره آن ها دو نفر دیگر را منصوب کرد که منجر به استعفای حداقل یکی از معاونان او شد.(هر چند این استعفا پس گرفته شد.)

جدا از انتصاب تک مهره های منسوب به جریان اصلاحات در استانداری و شهرستان ساری، بوی خوشی از سایر تغییرات به مشام نمی رسد؛ مثلا پی گیری انتصاب سیف الله فرزانه برای فرمانداری یکی از شهرستان های استان که فعلا" این موضوع در وزارت کشور متوقف شده است و بدتر از آن معرفی فردی گمنام و منسوب به دولت گذشته به نام عبدالجواد توحیدی برای فرماندار سوادکوه.

توحیدی که از حامیان تندروی دولت نهم و دهم است و به دلیل حمایت های فراوانش از دولت احمدی نژاد از آموزش و پرورش به وزارت کشور منتقل شد، در زمان دولت گذشته در شیروان بخشدار بود و اکنون به عنوان کارشناس در استانداری خراسان شمالی مشغول به فعالیت است .

او که همشهری سامانی -رییس مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور- و اهل خراسان شمالی  است، با درخواست سامانی و چراغ سبز ربیع فلاح، ابتدا تصمیم داشت در کلاردشت و سپس بهشهر فرماندار شود که با آن مخالفت شد و اکنون برای سوادکوه معرفی شده است.

توحیدی بسیار تلاش کرد در دولت کنونی در استان خود پستی بگیرد که موفق نشد و اکنون با پشتگرمی همشهری وزرات کشوری خود و البته حرف شنوی های استاندار مازندران، برای سوادکوه معرفی شده است؛ بدون این که تجربه، تخصص و شناخت کافی را از مازندران و سوادکوه داشته باشد و نیرویی غیربومی و بدتر از آن احمدی نژادیست. البته این حرکت ضد تدبیر و امید، آن هم در ماه های منتهی به انتخابات مجلس، به زودی اصلاح طلبان سوادکوه را به واکنش وادار خواهد کرد.

اما احمد حسین زادگان -معروف به حاج مجید- که پنج شنبه شب گذشته از سوی ربیع فلاح معرفی و نامه او رسما"ساعاتی پیش به دفتر وزیر کشور رسید، متولد 1347ساری است. او رییس بهزیستی ساری، معاون اجتماعی بهزیستی استان، فرماندار نوشهر و فرماندار مرکز استان در دوره اصلاحات بود.

گرایش اصلاح طلبی او بر کسی پوشیده نیست. از فعالان سیاسی موسوم به چپ در استان که در انتخابات سال 1392 برای انتخاب حسن روحانی بسیار کوشید.

او سال هاس هفته نامه قارن را در استان مدیریت می کند.

مدیریت باشگاه‌ ورزشی نوژن ساری، مدیرعامل باشگاه پیام ارتباطات و مازیران و عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون کشتی کشور از سوابق ورزشی حسین زادگان است.

حاج حبیب -برادرِ حاج مجید- مدیرکل ورزش و جوانان مازندران است و او خود خردادماه سال گذشته رییس فدراسیون ورزش های کارگری کشور شد و جای مصطفی کارخانه را گرفت.

در روزهای آینده جواد واحدی -فرماندار برجای مانده از دولت قبل که روابط بسیار نزدیکی با شهردار ساری و نماینده نزدیک به این گروه دارد- بالاخره از خیابان امیر مازندرانی کوچ می کند، در حالی که جایگاه جدید او هنوز مشخص نیست. گفته می شود دستور عزل او از پای تخت صادر شده است.