دوشنبه 18 آبان 1394-14:25

یک اظهارنظر و چند ابهام!

آقای شجاعی؛دیگر بهانه برای چیست؟

باید از آقای شجاعی پرسید چرا زمانی که استاندارمازندران، مدیرکل سیاسی و انتخابات را چندی پیش از جناح مخالف شما بود، از مسند خود عزل کرد، واکنشی نشان ندادید و برای حضورتان مردد نشدید و حال که یکی از نیروهای نزدیک به شما را از گردونه ی رقابت بیرون کرده اند، این گونه آشفته شده اید! در صورتی که نقش مدیرکل سیاسی و انتخابات در موضوع برگزاری انتخابات بسیارجدی تر است/تغییر فرماندار یک امر عادی در مجموعه وزارت کشور است، حالا6 ماه قبل از انتخابات، یا 4 ماه؛ چه فرقی می کند؟ احمد حسین زادگان هم قبلا" در دو شهر فرماندار بود(از جمله همین ساری) و تجربه کافی برای برگزاری انتخابات را دارد، دیگر بهانه برای چیست؟


مازندنومه، سرویس سیاسی: بالاخره پس از کش و قوس های فراوان، از چندی پیش دستور عزل فرماندار مرکز استان از وزارت کشور صادر شد.

او که مهره ی بانفوذ جریان احمدی نژاد در ساری به شمار می رود، به دلیل برقراری ارتباط نزدیک با برخی شخصیت های مذهبی و همچنین سیاسی ازدو جناح، تاکنون توانسته بود در مسند فرمانداری بماند.

جواد واحدی رابطه نزدیکی با یکی از نمایندگان ساری و جریان منتسب به او در مرکز استان دارد، به همین دلیل رسانه ای شدن و جدی شدن تغییر او در مرکز استان، سیدرمضان شجاعی کیاسری را به شدت نگران کرد.

. او در اظهار نظری که به نظر می رسد از روی عصبانیت باشد، پایه های دموکراسی در کشور و استان را تخریب کرده، به بازی دو سر باختی وارد شده است.

به این بخش از اظهارات او توجه کنید: «حال اگر این انتصاب صحت داشته باشد، استاندار مازندران کلیات انتخابات مجلس در مرکز استان را زیرسوال برد، نتیجه انتخابات ساری قابل پیش‌بینی شد و هم خودم و دیگر کاندیداها را برای حضور در انتخابات پیش رو مردد کرد، زیرا اگر به این منوال پیش رود انتخابات یک نمایش است.»

باید از آقای شجاعی پرسید چرا زمانی که استاندارمازندران، مدیرکل سیاسی و انتخابات را چندی پیش از جناح مخالف شما بود، از مسند خود عزل کرد، واکنشی نشان ندادید و برای حضورتان مردد نشدید و حال که یکی از نیروهای نزدیک به شما را از گردونه ی رقابت بیرون کرده اند، این گونه آشفته شده اید! در صورتی که نقش مدیرکل سیاسی و انتخابات در موضوع برگزاری انتخابات بسیارجدی تر است

 فلاح جلودار در اقدامی درست، اما دیرهنگام در حال عزل یکی از عناصر اصلی مخالفت های جریان حامی دولت است و این اقدام مورد توجه نیروهای همسو با دولت قرار گرفته است.

  شجاعی کیاسری در قضاوتی زودهنگام، گزینه معرفی شده برای فرمانداری مرکز استان را شخصیت شناخته شده ی افراطی می نامد، حال آنکه دوران خدمت رسانی مجید حسین زادگان در دولت اصلاحات، به گواه دوست و دشمن یکی از مقاطع درخشان مدیریت در ساری بوده است .

این تغییر برای پاسداشت احترام به رای مردمی است که خواهان تغییر، نه در زمان فعلی بلکه در سال 92 با مدیریت احمدی نژادی ها در مسند فرمانداری های استان بودند و چنان چه استاندار مازندران امروز حق مردم را ادا می کند، دو سال در انجام این عمل مهم اهمال کرده است و باید پاسخگو باشد.

  باید به شعور مردم ایران و مخصوصا مازندرانی ها که بیشتر آنها به دولت تدبیر و امید رای داده اند، احترام گذاشت.همین مردم هنر درخشان همفکران و همسویان این نماینده را از سال 84 تا سال 92 مشاهده کردند، پس خوب است اجازه دهند دولت تدبیر و امید کار خودش را بکند. تعیین فرماندار همسو با دولت حداقل انتظار مردم از مدیریت ارشد استان است که متاسفانه در دوسال گذشته با دخالت برخی افراد حقیقی وحقوقی نامطلوب عمل شد.

 باید دانست که نتایج هیچ انتخاباتی در ایران از پیش تعیین شده نیست. مگر این نماینده به واسطه حضور جواد واحدی در مسند فرمانداری ساری وارد مجلس نهم شده که اینک از نبود او مردد و انتخابات آینده را مهندسی شده فرض کرده است؟ چگونه تغییر یک فرماندار که در همین ماه در کلاردشت اتفاق افتاد و به زودی در برخی شهرستان های دیگر نیز روی می دهد، به روشن بودن نتیجه ی انتخابات از قبل تعبیر می شود؟

تغییر فرماندار یک امر عادی در مجموعه وزارت کشور است، حالا6 ماه قبل از انتخابات، یا 4 ماه؛ چه فرقی می کند؟ احمد حسین زادگان هم قبلا" در دو شهر فرماندار بود(از جمله همین ساری) و تجربه کافی برای برگزاری انتخابات را دارد، دیگر بهانه برای چیست؟

  این دولت، دولت راستگویان است و بنا به تعهدی که به مردم داده است صداقت در امور از اهم برنامه های مسئولان آن است و به انتخابات نمایشی تن نمی دهد.

این موضوع برای عقلای جامعه قابل پذیرش نیست که نماینده ای چند دهه انتخابات در یک کشور را به دلیل برداشته شدن نیروی حامی خود در یکی از مهم ترین مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی استان زیر سوال ببرد.

آقای شجاعی بهتر است اندکی به حافظه تاریخی خود و آرشیو رسانه ها توجه کند، همین چند وقت قبل بود که وزیر کشور در تاریخ 18 آبان 94 در نشست خبری خود با رسانه ها در اصفهان گفته بود: "اگر نیاز باشد در شب انتخابات هم استاندار یا فرماندار ناتوان را تغییر می دهیم."

طرح چنین مسایلی رافع مسئولیت مهم این نماینده در قبال مردم و جامعه نیست. رقابت کنندگان انتخابات باید مردانه با هم رقابت کرده، خیال شان بابت سلامت انتخابات راحت باشد و نبود اقبال مردمی برای خود را به جابه جایی فرماندار یک شهرستان ارتباط ندهند.

البته این نماینده محترم سابقه مخالفت در خصوص تغییر معاون فرماندار و کارشناس ساده یکی از فرمانداری ها را در کارنامه سیاسی خود دارد، اما در آن مقطع با مقاومت 5 ماهه فرماندار، رو به رو شد.

جریان های سیاسی حامی دولت و اصلاح طلبان در استان علی رغم نقدهای فراوان بر عملکرد استاندار مازندران، از این اقدام رو به جلوی ربیع فلاح جلودار حمایت می کنند.

همین دیروز رئیس جمهوری تمام قامت در مقابل جریان تمامیت خواه رسانه ای و غیر رسانه ای در کشور ایستاد و با قاطعیت از رای به تغییر ملت ایران دفاع کرد. استاندار نیز نباید در قبال برخی فشارها کوتاه بیاید و تغییرات مطلوب و در راستای اهداف دولت را تا آخر پیگیری کند.