يکشنبه 24 آبان 1394-18:19

افتتاح نمایشگاه کتاب در ساری

تغییر زمان نمایشگاه بزرگ کتاب مازندران/آذر به جای بهمن

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: نمایشگاه بزرگ کتاب امسال در مازندران آذرماه برگزار می‌شود، چون سال گذشته این نمایشگاه در بهمن ماه با بارش باران و سرمای شدید مواجه بود و نتیجه چندانی نداشت.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، کلثوم فلاحی: بیست و سومین نمایشگاه کتاب ساری در حالی امروز افتتاح شد که همواره این نگرانی برای دوستداران کتاب وجود دارد که در این نمایشگاه‌ها، تازه‌های کتاب ارائه نمی‌شود. برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب در بهمن ماه از دیگر دغدغه‌های مخاطبان کتاب بود، چرا که این وقت از سال را مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب نمی‌دانند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران  در مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه هفته کتاب از تغییر برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب استان خبر داد و گفت این نمایشگاه 23 آذرماه برگزار می‌شود.

احد جاودانی با اشاره به اینکه نمایشگاه بزرگ کتاب امسال در مازندران آذرماه برگزار می‌شود، افزود: به دلیل اینکه سال گذشته این نمایشگاه در بهمن ماه با بارش باران و سرمای شدید مواجه بود نتیجه چندانی نداشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه چنانچه زیرساخت‌ها فراهم شوم این نمایشگاه را با حضور ناشران عرب و انگلیسی به صورت بین‌المللی برگزار می‌کنیم، گفت: با آسیب شناسی حوزه نشر باید زمینه را برای حضور ناشرانی که تولید به روز دارند فراهم کنیم.

همچنین فرماندار ساری هم در این مراسم نسبت به دائر شدن جمعه بازار کتاب تاکید کرد.

مجید حسین‌زادگان با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب، کمکی برای مخاطبان است و دسترس بودن کتاب را آسان می‌کند، ادامه داد: اینکه کتاب در سبد خانوار قرار ندارد و یا سرانه مطالعه بسیار پایین است از آسیب‌هایی است که باید رفع شود و نمایشگاه کتاب و جمعه بازار کتاب می‌توانند باعث آشتی مردم با فرهنگ کتابخوانی شوند.

خاطرنشان می کنیم در نمایشگاه کتاب ساری که امروز افتاح شد بیش از 40 ناشر در 45 غرفه حدود 40 هزار عنوان کتاب را در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده‌اند