چهارشنبه 27 آبان 1394-13:2

با وجود مخالفت حامیان دولت، بخشدار احمدی نژادی، فرماندار دولت تدبیر شد

فرماندار جدید سوادکوه حکم گرفت

چند پرسش از استاندار مازندران: اگر فرماندار جدید سوادکوه فردی باتجربه و همسو با دولت بود، چرا دی ماه سال گذشته از معاونت سیاسی فرمانداری شیروان کنار گذاشته شد و بعد از برکناری، از او در استان و شهر خودش در سمت های مهم بهره گیری نشد؟/ چگونه فردی که بخشدار و معاون سیاسی فرماندار دولت احمدی نژاد بود، می تواند هم گام با اهداف و اصول این دولت فعالیت کند؟/ آیا نظر حامیان دولت در استان و منطقه سوادکوه برای ربیع فلاح مهم است یا افرادی خاص در وزارت کشور که فرماندار احمدی نژادی را به او تحمیل می کنند؟


مازندنومه، سرویس سیاسی: دوماه پیش در 21 شهریور ماه خبری را روی خروجی قرار دادیم مبنی بر این که بخشدار احمدی نژاد، فرماندار دولت تدبیر می شود. در آن خبر از فردی به نام عبدالجواد توحیدی اسم بردیم که آن زمان قرار بود فرماندار کلاردشت شود و با مخالفت نماینده منطقه، موضوع منتفی شد، ولی مدتی بعد او را برای فرمانداری بهشهر کاندیدا کردند و اینک با وجود مخالفت های نیروهای همسو با دولت در منطقه، حکم فرمانداری سوادکوه را به او اعطا کرده اند.

توحیدی اهل شیروان است و در دولت گذشته به دلیل هواداری از احمدی‌نژاد از آموزش و پرورش به وزارت کشور انتقال داده شد. او در دولت گذشته یکی از بخشداران شهرستان شیروان بود و اکنون به عنوان کارشناس در استانداری خراسان شمالی مشغول به فعالیت است.

او سفارشی همشهری خود سید سلمان سامانی است. سامانی متولد 1359 است که با مدرک دندان پزشکی در مقطعی توانست به شورای شهر فاروج راه پیدا کند، اما از آنجا که حرفه پزشکی او در شهرستان فاروج چندان موفقیت آمیز نبود، او ترجیح داد تا با استفاده از روابط خود، در دفتر علی لاریجانی کار کند. پس از آن هم به عنوان مسئول دفتر رحمانی فضلی در دیوان محاسبات مشغول به کار شد.

 سامانی رییس مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور است که از استاندار سفارش پذیر مازندران خواسته توحیدی را در یکی از شهرهای استان فرماندار کند.

فرماندار جدید سوادکوه هرگز سابقه فرمانداری در رزومه خود ندارد و در دولت گذشته یکی از بخشداران شهرستان شیروان و مدتی هم معاون سیاسی فرمانداری شیروان بود که اواخر دی ماه سال گذشته از سمتش کنار گذاشته شد.

او در دولت گذشته به دلیل هواداری از احمدی‌نژاد از آموزش و پرورش به وزارت کشور انتقال داده شد و اکنون به عنوان کارشناس در استانداری خراسان شمالی مشغول به فعالیت است. مدرک لیسانس توحیدی هم ادبیات فارسی است.

با توجه به مخالفت نیروهای حامی دولت در منطقه و بیانیه اصلاح طلبان سوادکوه به ربیع فلاح در مخالفت با ورود توحیدی، استاندار برای تحکیم موقیت متزلزل خود، موافقتش را با آمدن این نیروی برکنار شده در دولت تدبیر، اعلام کرده است.

ورود توحیدی غیربومی و کم تجربه که هیچ شناختی از منطقه محروم سوادکوه ندارد و منتسب به تفکر دولت گذشته است، هزینه زا خواهد بود.

این چند پرسش را باید استاندار مازندران به مردم سوادکوه و رای دهندگان به دولت روحانی پاسخ دهد:

1- اگر فرماندار جدید سوادکوه فردی باتجربه و همسو با دولت کنونی بود، چرا دی ماه سال گذشته از معاونت سیاسی فرمانداری شیروان کنار گذاشته شد؟

2- چرا بعد از برکناری، از او در استان و شهر خودش در سمت های مهم بهره گیری نشد؟

3-چگونه فردی که بخشدار و معاون سیاسی فرماندار دولت احمدی نژاد بود، می تواند هم گام با اهداف و اصول این دولت فعالیت کند؟

4-آیا نظر حامیان دولت در استان و منطقه سوادکوه برای ربیع فلاح مهم است یا افرادی خاص در وزارت کشور که فرماندار احمدی نژادی به او تحمیل می کنند؟

5- چرا افراد خاص در مجموعه وزارت کشور، این نیرو را به استاندار مازندران تحمیل کرده و نتوانسته اند او را به استان های دیگر تحمیل کنند؟

6-آیا مشابه و در حد و قواره توحیدی، نیرویی در سوادکوه و استان وجود نداشت که ما باید از خراسان شمالی فرماندار وارد کنیم؟ آن هم فردی که سمپات و همفکر دولت گذشته است؟

به هرحال عبدالجواد توحیدی که گفته می شود حکم او امروز امضا شد، به احتمال اوایل هفته آینده معارفه می شود.

وهابی فرماندار کنونی سوادکوه نیز به جویبار می رود تا جایگزین گنجی ای شود که به امداد خودرو رفته است.

آمدن این فرد با رزومه مشخص از خراسان شمالی به فرمانداری سوادکوه نشان می دهد که انتصابات ربیع فلاح قاعده مند نیست و باری به هرجهت است؛ هر چند با تغییر چند استاندار، بار دیگر زمزمه خداحافظی استاندار مازندران نیز در محافل سیاسی شنیده می شود.