شنبه 7 آذر 1394-23:31

تهران «مرز» مازندران را پسندید

رادیو تئاتر «مرز» تولید هنرمندان رادیو مازندران، در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت در تهران از بین 60 اثر، مقام برتر را کسب کرد.


مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: شنبه شب پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به کار خود پایان داد و لوح قدردانی و جایزه نخست این جشنواره در بخش رادیو تئاتر، به مرکز مازندران رسید.

در این بخش ۶۰ فایل صوتی از ۲۴ مرکز به پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت ارسال شده بود که ۷ اثر برگزیده شد و در نهایت رادیو تئاتر «مرز» کار هنرمندان رادیو مازندران از طریق آرای مردمی رتبه برتر را کسب کرد.

بر اساس این گزارش، از میان 7 اثر راه یافته به مرحله نهایی، 4 کار از تهران، 2 کار از قزوین و یک نمایش از مازندران بود.

نکته جالب این که هر 4 نمایش تهران را «ایوب آقاخانی» -از نویسندگان برجسته و بنام و مدرس و صاحب نظر این حوزه- تنظیم کرده بود که هیچ کدام حائز رتبه نشد.

رادیو تئاتر «مرز»یک قسمت از مجموعه نمایش‌های 30 قسمتی تولید شده در واحد نمایش رادیو مازندران است ‌که از کتاب«پایی که جا ماند» نوشته «سید ناصر حسینی‌پور» اقتباس شده است.

مجموعه نمایش های رادیویی «پایی که جاماند»به سفارش صدای مرکز استان ها، در واحد نمایش مرکز مازندران تولید شده که به زودی پخش آن از رادیو مازندران و رادیوهای سراسر کشور آغاز خواهد شد.

این مجموعه 30 قسمتی را «علی صادقی» تهیه‌کنندگی و «رحمان قدمی» کارگردانی کرده اند.

 مجموعه حاضر به بیان خاطرات روزانه یکی از اسیران دربند عراق می پردازد و رادیو تئاتر «مرز» هم برای اجرا روی صحنه بازتنظیم شده است.

در رادیو تئاتر «مرز» مهدی قاسم زاده کار تنظیم متن را بر عهده داشت، کارگردان و طراح دکور و لباس رحمان قدمی بود و مبین بوی افراز، مهدی حسن زاده، سعید عرب، سعید نعمتیان، جان الله ولی زاده، عسگری وفایی نژاد، حامد حشمتی، الهه جباری و علی شیدایی فر بازیگران آن بودند. تهیه کننده نمایش هم علی صادقی است.

این نمایش جمعه 6 آذر 94 ساعت 19 در پلاتو 2 تئاتر شهر در تهران اجرا شد.

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد فرهنگی روایت با دبیری حسین پارسایی در قالب اجرای عمومی آثار منتخب تهران و سایر شهرهای ایران از ۳۱ شهریور آغاز و 7 آذر ۱۳۹۴ مراسم اختتامیه آن برگزار شد.