دوشنبه 9 آذر 1394-7:46

فرماندار ساری:

نماینده هیچ حزبی نیستم/مسئول دولتی حق دخالت را در انتخابات ندارد

احمد حسین زادگان گفت: در 90 درصد موارد، اختلافی با نمایندگان نداریم/اگرچه تفکراتی دارم اما نماینده یک حزب نیستم/در انتخابات حق خیانت در امانت نداریم و نباید با حرکات شبهه‌انگیز، اعتماد عمومی را خدشه‌دار کنیم/ اگر ماشین کاندیدایی مقابل خانه یک مدیر دولتی دیده شود، خوب نیست.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: نخستین جلسه شورای اداری مرکز استان به ریاست فرماندار جدید ساری امروز تشکیل شد.

بیشتر سخنان احمد حسین‌زادگان در این نشست درباره همدلی و همزبانی، پرهیز از اختلافات و انتخابات بود.

فرماندار ساری در این نشست با تاکید بر پرهیز از مدیریت جزیره‌ای، اظهار کرد: فرمانداری، مرجع رسیدگی به اختلافات دستگاه‌ها است.

وی ادامه داد: اختیارات، متناسب با پاسخگویی است، به همین دلیل جلسات شورای اداری باید کاربردی بوده و هر فرد با توجه به اختیاراتی که دارد نسبت به وظایف خود پاسخگو باشد.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه  در 90 درصد موارد، اختلافی با نمایندگان نداریم، فرماندار تصمیمات اجرایی را بر عهده دارد ضمن اینکه نماینده مردم در مجلس هم شان نظارتی را داراست، گفت: فرماندار، نماینده دولت در شهرستان است و اگرچه تفکراتی دارم اما نماینده یک حزب نیستم.

وی با بیان  اینکه ما مجری انتخابات هستیم و هیچ مسئول دولتی حق دخالت در انتخابات را ندارد، افزود: همه کاندیداها محترم هستند و قابلیت‌هایی دارند اما امکانات دولتی نباید در اختیار این افراد قرار گیرد.

این مسئول با بیان این که باید انتخاباتی آرام و با مشارکت حداکثری برگزار کنیم، تصریح کرد: به عنوان کارگزار دولت، حق خیانت در امانت نداریم و نباید با حرکات شبهه‌انگیز، اعتماد عمومی را خدشه‌دار کنیم.

وی با اشاره به این که اگر ماشین کاندیدایی مقابل خانه یک مدیر دولتی دیده شود، خوب نیست، تاکید کرد: آن نامزد انتخابات هم بداند اگر با این فرد دوستی دارد، این فرد مدیر دولتی است و  نباید اعتماد مردم از بین برود.

این مسئول با اشاره به اینکه دو منشور از امام راحل و مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه میزان رای ملت است و آرا حق‌الناس است را در انتخابات مد نظر داریم، تصریح کرد:  کسی حق ندارد به جای مردم تصمیم بگیرد، اگر مسئول دولتی در این حوزه ورود پیدا کند عزل می‌شود، ضمن اینکه از مدیران نمونه هم قدردانی می‌کنیم و از کاندیداها هم تقاضا داریم از اقدامات تنش‌زا دوری کنند و رقابت سالم داشته باشند.